Breaking News
Loading...
December 8, 2015

Info Post
Makin banyak sekarang nie kes peniaga melayu di halau di kacau oleh PBT, kenapa ye..?

Aku tak pulak pernah tengok video-video yang menunjukan PBT halau peniaga cina...

Sedangkan banyak juga peniaga cina yang meniaga buka gerai macam peniaga melayu buat...

Kenapa hanya melayu je yang PBT kacau, tak peniaga cina...

Kenapa semakin ramai orang berniaga...?

1. Kos sara hidup makin tinggi, jadi orang meniaga nak cari income lebih sikit, supaya boleh menangung kos sara hidup...

2. Mungkin di antara mereka yang telah di berhentikan kerja, kerana syarikat dah gulung tikar, jadi sementara nak dapat kerja baru, meniaga la kecil-kecilan dulu...

Janganlah tutup periuk nasi orang, kalau dia salah pun, saman je la...

Agak-agak korang la, kejadian nie berlaku kat mana...???


2 comments:

Anonymous said...

Jual babi goreng shj yang boleh..

ataupun berniaga 1 bilion keatas shj

Semua kes2 mcm ni berlaku zaman Najib..

Anonymous said...

Di pulau pinang...