Breaking News
Loading...
February 25, 2016

Info Post

Sudah banyak kali dinyatakan, yang bercakap tu bukannya menteri pertahanan tapi laman-laman web pertahanan dalam dan luar negara pun dah kata, pemergian angkatan tentera malaysia ke arab saudi bukanlah untuk berperang menentang syria...

Berapa kali la nak ulang, mereka ke arab saudi bukan nak berperang, tetapi pemergian tentera negara adalah untuk menyertai latihan perang negara-negara Islam...

Eksesais Ar Raad Asy Shamaal atau North Thunder adalah satu bentuk latihan ketenteraan dari negara-negara Islam yang terpilih, malaysia adalah salah satu negara yang terpilih, jadi bila dah kata eksasais kenapa la dok kalut sangat kata mereka nak serang syria...???

Aku tak sure sapa la yang bagi info karut marut pada wan azizah nie...

Perhatikan gambar dibawah, malaysia satu-satunya negara dari asean yang di jemput, kalau lah seperti yang dikatakan oleh wan azizah, pemergian malaysia ke arab saudi adalah untuk menyerang syria, sudah tentu indonesia juga turut terlibat kerana indonesia memiliki aset dan anggota tentera terbanyak di rantau ini... 

Malaysia di pilih kerena kita memiliki pengalaman yang luas dalam perang gerila menentang komunis dan anasir-anasir subersive yang di pandang tinggi oleh negara luar dan pengalaman yang dimiliki oleh malaysia mereka hendak berkongsi dengan kita...


Selama ini negara-negara Islam teruk di perlekehkan oleh negara barat, negera barat mengganggap tentera negara Islam tidak berkeupayaan untuk mempertahankan negara mereka sendiri dan akan melutut meminta bantuan dari mereka...

Jadi salahkah bila negara-negara Islam ini bersatu, berlatih bersama atas semangat mempertahankan maruah Islam...???

Seharusnya wan azizah menyokong latihan ini, kerana ia melibatkan negara-negara Islam, bukan terikut-ikut dengan rentak yahudi yang memang nak tengok Islam lemah supaya mereka boleh pijak-pijak orang Islam...

Practice Make Perfect...

3 comments:

Anonymous said...

eh naik keretapi pun kena tol

Anonymous said...

Sepat kipas lipas tu dah banyak buat hal bodo2.. org ckp lain dia ckp lain....kadang2 x perlu layan mak cik nyanyok nih...dulu sarawak buat lebuhraya pan borneo dia ckp naik train kena toll....kah kah kah....bodo bodo...

Anonymous said...

Kalau berlatih ketenteraan dengan askar Israel, baru isteri peliwat ni setuju. Ye la, suami dia pun sokong keselamatan Israel melebihi dari keselamatan orang Islam di Palestin...