Kehadiran Riza Dan Jho Low Ke Mahkamah Mampu Bersihkan Nama Najib...


Riza Aziz dan jutawan Low Taek Jho, yang disebut dalam saman Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DoJ) terhadap 1MDB, akan dipanggil membela diri pada 22 Ogos ini.

Riza dan Jho Low serta beberapa nama lain yang disebut dokumen DOJ berpeluang mencabar tuntutan kerajaan Amerika yang mahu merampas aset mereka.

Sekiranya mereka tidak tampil ke mahkamah, mahkamah akan beri perintah untuk membolehkan kerajaan Amerika merampas aset-aset ini. Tetapi sekiranya mereka tampil ke mahkamah, mereka boleh lawan tuntutan kerajaan Amerika itu dan sekaligus boleh membersihkan nama Najib. Sumber

Comments

Anonymous said…
Muka Anak serupa Muka Mak dia awet muda makan Obat Awet muda Nyut Nyut
Anonymous said…
Korang rasa dua ekor tu datang court tak?
Anonymous said…
DIA ORANG PEDULI APA BUKAN DUIT DIA..BANYAK LAGI ADA..
Malaysiabaru said…
Mereka akan kata Najib yang suruh songlap duit.

Jika mereka bwrsalah
.. Mana kak mah nak lari
Anonymous said…
Nnti dia org nk bagi mkn dedak kut

Anonymous said…
Hari ni 22hb.Kita tunggu apa cerita dua ekor penyamun ni.Nama najib nak dibersihkan macamana ya?Dikotorkan lagi ada lah.Tunggu..bila monyet dah masuk perangkap,apa helah dia nak lepaskan diri.Kita tengok siapa yg kena..
Anonymous said…
Muka Madey sebiji macam Mamak Tongkang kapal karam.
Anonymous said…
Ini lah level budak ameno. Tak boleh balas hujah. Hina orang. Kipidap ameno. Teruskan cara menghina mcm tu. Ameno akan dilihat gagah perkasa di mata org2 bangang.
Anonymous said…
Ini lah level budak ameno. Tak boleh balas hujah. Hina orang. Kipidap ameno. Teruskan cara menghina mcm tu. Ameno akan dilihat gagah perkasa di mata org2 bangang.
Anonymous said…
artikel syok sendiri dari blogger umno akibat terlalu mengharapkan dedak datang bergolek.
Unknown said…

Bekas Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin mendakwa kira-kira RM1 bilion berada dalam akaun bank peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, sebelum kemasukan RM2.6 bilion kemasukan secara meluas.

Najib mendakwa AS$ 681 juta yang diterimanya pada Mac 2013 adalah sumbangan daripada ahli keluarga diraja Arab selepas dihebahkan pada Julai tahun lepas.

Muhyiddin berkata ini berdasarkan maklumat daripada peguam negara ketika itu Tan Sri Abdul Gani Patail yang berkongsi dengan beliau penyata bank Najib.

"Sah tuan-tuan. Saya tengok, waktu peguam negara itu ialah Gani Patail. dia tunjuk dengan saya, macam saya nak pengsan ada duit banyak itu (RM 1bilion waktu itu) dalam akaun Datuk Seri Najib.

"Tengok duit masuk akaun peribadi. Sebenarnya disebutkan peguam negara dahulu, sebelum dia juga nasibnya sama macam saya dipecat, dah ada hampir RM1 bilion dalam akuan Datuk Najib sebelum itu.

"Jadi semua yang disebutkan hampir RM4 bilion dalam akaun perdana menteri. Kamu percaya tak," soalnya dalam satu ceramah di Ketereh, Kelantan semalam.

Rakaman video ceramah itu dimuat naik di TV Gerakan Harapan Baru TV dan KiniTV.

Muhyiddin berkata beliau hampir pengsan selepas melihat angka-angka dalam akaun bank peribadi Najib.

Dakwaan Muhyiddin dilihat menyokong laporan ABC News yang berpengkalan di Australia pada Mac yang meletakkan angka dalam akaun bank Najib berjumlah AS $ 1.051 bilion (RM4.2 bilion) berdasarkan penyata bank.

Menurut laporan itu, sebelum deposit RM2.6 bilion daripada Tanore Finance, Najib juga menerima AS$ 120 juta daripada Blackstone Asia Real Estate Partner Ltd (BVI), AS$ 80 juta dari Kementerian Arab Saudi dan AS$ 75 juta daripada Putera Faisal bin Bandar Al Saud.

Jabatan Kehakiman (DOJ) Amerika Syarikat juga menekankan beberapa deposit tidak disebut atau didedahkan dalam laporan ABC News, termasuk tambahan sebanyak AS $ 10 juta pada 23 Februari 2011 dan AS$ 10 juta pada 13 Jun 2011 dari Putera Faisal yang dirujuk sebagai "pengasas bersama PetroSaudi".

Tambahan AS$ 5 juta pada 30 Oktober 2012 dan AS$ 25 juta pada 19 November 2012 juga datang dari Blackstone Asia Real Estate Partner Ltd (BVI), menurut DOJ.

Ini meletakkan jumlah keseluruhan sebelum deposit RM2.6 bilion pada AS$ 325 juta, atau hampir RM1 bilion berdasarkan kadar pertukaran pada tahun 2011 dan 2012.

DOJ mendakwa deposit daripada Tanore Finance, Blackstone Asia Real Estate Partner Ltd dan pengasas PetroSaudi berasal daripada 1MDB. DOJ banyak memberi fokus kepada jejak wang melalui sistem kewangan AS.

Najib menafikan salah laku dan berkata beliau tidak pernah mengambil wang rakyat untuk kepentingan peribadi. 

Peguam Negara, Tan Sri Mohamed Apandi Ali juga membersihkan perdana menteri daripada sebarang tuduhan salah laku.

Muhyiddin dipecat sebagai timbalan perdana menteri pada Julai tahun lepas.

Muhyiddin mendakwa beliau dipecat selepas menentang isu kemasukan wang berkenaan ke akaun perdana menteri. Pemecatannya kebetulan sama dengan penyingkiran peguam negara waktu itu, Tan Sri Abdul Gani Patail. - MK
Anonymous said…
walauapa pun, kita mesti pastikan yang najib dan umno sentiasa berkuasa..........
Anonymous said…
Dah 30 Ogos ni? apa citer mahkamah kat negeri orang puteh ni? tak kan postpone kot? penjilat pakatan tak de harapan tak nak komen ke?

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID