Breaking News
Loading...
October 18, 2016

Info Post

Di mana ada baju kuning, di situ akan ada baju merah... (kuning, merah adalah warna selangor kehhh)...

Ok... soalnya? adakah tindakan jamal md yunos, yang juga ketua umno bahagian sungai besar itu mampu menarik minat pengundi untuk memberikan undi mereka kepada barisan nasional...???

Bolehkah tindakan jamal dan geng baju merahnya merampas balik negeri selangor...???

Kalau ada yang kata, 'ya apa yang jamal buat itu mampu memberi undi kepada bn" aku jawab, bagus teruskan lah, no problem...

Geng baju merah cukup marah dengan bersih (geng baju kuning) kerana pada hemat mereka, geng baju kuning cuba menghasut rakyat bencikan kerajaan (bn).


Dah nama pun pembangkang, mestilah dia benci dengan kerajaan, kan?

Tindakan geng baju kuning (bersih) bermula sekitar tahun 2007, mereka turun ke jalanraya dengan kekuatan 10-30 ribu peserta, apa yang mereka dapat setelah berlakunya demo itu? pada pru12, bn hilang 5 negeri dan kerusi parlimen bn menyusut dari 198 kerusi pada pru11 ke 140 kerusi pada pru 12.

Gerakan baju kuning diteruskan lagi pada tahun-tahun sebelum berlangsungnya pru13, apa kejayaan mereka? selangor, penang dan kelantan kekal ditangan pembangkang dan kerusi parlimen bn menyusut lagi dari 140 kerusi (pru12) ke 133 pada pru 13...

Jadi berbalik kepada soalan aku tadi, 'mampukah geng baju merah menarik minat pengundi untuk mengundi Barisan Nasional pada pru akan datang'???

3 comments:

Anonymous said...

Dicadangkan, semasa ada himpunan baju merah, boleh tak sesiapa buat pendaftaran mengundi bagi membolehkan mereka yg masih belum mendaftar berbuat demikian. Pahala wow...sebab amal jariah.

Anonymous said...

TAK DAPAT NAK TARIK JAMAL SEKINCAN KENA TANGKAP HISAP GANJA..HAHAHAH

Anonymous said...

Setakat jamal jamban dan geng rempit....no hal......budak2 moto yg pakai baju merah semuanya mcm tak cukup umur.......mintak2 jamal jamban turun dataran pada nov19....jgn pulak hari itu duk crita yg polis tak bagi jalan la, nenek sakit la...