Breaking News
Loading...
October 11, 2016

Info Post

Pas Perak bersetuju bergabung dengan parti Bersatu bagi menumbangkan BN pada PRU akan datang.

Pesuruhjaya Pas negeri, Razman Zakaria berkata, gabungan itu adalah bersyarat iaitu perlulah menghormati prinsip dan perjuangan Pas dalam menegakkan Islam dari semua segi termasuk kepimpinan.

Menurutnya, Pas tidak akan tunduk terhadap kehendak mana-mana pihak yang mengetepikan prinsip perjuangan hanya untuk memenangi PRU.

“Pendirian itu adalah ketegasan daripada Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang meminta parti yang mahu bergabung perlulah melakukan perubahan untuk menegakkan Islam.

“Pas tetap memperjuangkan Islam dan gabungan itu perlulah menghormati prinsip perjuangan parti masing-masing. Kalah itu perkara biasa tetapi kami setia kepada perjuangan,” katanya.

Beliau mengulas kenyataan Pengerusi Bersatu, Tun Dr Mahathir Mohamad yang mengakui bahawa bukan mudah untuk menumbangkan sebuah parti kerajaan seperti BN yang terdiri daripada gabungan 14 parti yang saling menyokong antara satu sama lain setiap kali PRU.

Sementara itu, mengulas mengenai pelantikan Hashim Jasin sebagai Mursyidul Am Pas yang baharu, Razman berkata, pemilihan Hashim adalah tepat berikutan pengalamannya yang luas dalam dunia politik dan ‘orang lama’ dalam parti.

“Selain itu, beliau juga berpandangan jauh dalam arena politik serta tegas dan berprinsip dalam perjuangan parti. Beliau antara individu paling awal terlibat dalam Pas dan beristiqamah,” katanya.


Komen aku: Hemmm.... Hadi cakap lain, tuan ibrahim cakap lain, mamat ni pulak cakap lain...

18 comments:

Anonymous said...

Kekadang depa ni kurang cermat dalam menyampaikan pendapat. Main jawab bila reporter tanya. Bersatu ada kerjasama dengan dap, mana mungkin pas boleh menyelit di tengah. Kalau tanyakan kepada presiden, itu pendapat peribadi katanya...haha.

Anonymous said...

ini lah dinamakan politik taik kucing. Bila dapat kuasa nanti, jadi balaci DAPig juga akhirnya... menang kerusi tak seberapa, tapi pasal nak jadi MB, Islam ke mana, Melayu ntah ke mana. Lihat apa jadi tahun 2008 dulu cukup la...

Anonymous said...

Peneraju PPBM banyak skendel berkaitan wang rakyat, penindas rakyat atau moral. Camna PAS boleh bekerjasama dengan mereka ini yg perbuatannya bertentangan dengan Islam? Pas masih nampak seperti kebingungan dari segi prinsipnya berpolitik.

Anonymous said...

Orang PAS ni ramai yg bodoh bodoh alang... nk kata cerdik mme jauh skli... PAS ni ada lagi sakai yg berotak syiah..pkr pluralist ... asal masyuk sokong ajer puak kopiah ni.... cuma 1 ajer yg dan nnok berubah tiada lagi doa mcm gampang 1 stadiom kedengaran lagi.... dah insaf kottt.....!!

Anonymous said...

Sanggup ke anak betina terlajak gereja menyokong sekutu bapaknya dalam memperjuangkan Islam? Hari tu anak betina terlajak gereja dah cakap dia akan tinggalkan Malaysia jika Malaysia mengamalkan Undang2 Islam.

Alahai, anak betina terlajak gereja tu pun selama ni lebih di negara kapir bersama geng2 geteja dan LGBT...sekali sekala balik Malaysia menyalak menghina Melayu dan Islam.

Dah dasar keluarga Kerala. Kurang ajar dan biadap. Memang sesuai bersekongkol dengan kapir2 yg sama2 kurang ajar dan biadap.

Adam said...

Assalamulaikum Admin,

Mohon untuk dimasukkan blog saya ke blok tuan. Blog saya:

biarlembuyangjadilembu.blogspot.com

Sekiranya sudah dimasukkan harap maklumkan kat email saya: biarlembuyangjadilembu@gmail.com

Terima kasih.

akmy said...

Teringat kepada pembaca khutbah yang mendoakan Lim Guan Eng…dalam ramai pemimpin Islam termasuk dalam PAS sendiri, kafir harbi juga didahulukan dan kini masih terkenang jasa besar kafir harbi yang memecahbelahkan PAS…

Anonymous said...

Pas mmg parti haramjadah cilaka.
Parti haramjadah blh main dgn suapa sj asalkan boleh jahanamkan umno.
Dasar parti anak sundal

Anonymous said...

Pandai-pandai buat kenyataan, Biarlah Pucuk pimpinan tertinggi yang buat kenyataan atau keputusan. Kalau gitu tak payah lantik Presidenlah.

Anonymous said...

Pasca doa pecah perut tak menjadi. Yang menjadi stadium tenggelam dek banjir mega.

Anonymous said...

Bodoh apalah SiMamat Lebai ni. Sudah terang lagi bersulu cina DAP ni menghina Islam mereka juga yang dia nak dakap erat. Pikirlah sikit jangan asyik nak jatuhkan BN. BN yang dibencikan sangat tu tak pernahlah parti gabungannya menghina Islam seolah-olah meludah terus ke muka Mamat Lebai ni.

Roger Beans said...

Nampaknya PAS akan kekal sebagai parti U-Turn.

Anonymous said...

Alahai Mamat PAS ni janganlah buat kenyataan macam tu... Mana satu yang betul ni. Dah lah PAN serpihan PAS, lepas tu nak gabung dengan BERSATU .. lagi la aku tak caya.

Dasar PAS apa ke mende ni???

Anonymous said...

Mampos lah ko parti confused in your own stupid interpretation and implementation of Islam..thats why pas has become a blind katak jumping around based on disorientated perception

Anonymous said...

Poodah MCA,MIC dan Gerakan tu x pernah tentang ka mabok?

Anonymous said...

Ada masalah jeeee cina dap. Cina MCA cina gerakan xde ke.

Bodoh punya melayu. Jadilah melayu Yang bertamadun sikit.

Aku pun melayu jugak. Tapi xde lah sampai menampakkan melayu² kat atas ni.

Anonymous said...

Ada ke nak komen admin kena approve dulu. Nak pilih bulu ke apa. X brani kena komen x payah buka blog.

MK IV said...

Suka hati aku la nak approve ke tidak, blog aku bukan blog kau.