Kami tidak perlukan Zakir - S. Subramaniam


PENDAKWAH dan ulama Islam Dr Zakir Naik tidak diperlukan di negara ini kerana sumbangan beliau memajukan Islam tidak menguntungkan Malaysia, kata Menteri Kesihatan Dr S. Subramaniam semalam.

"Kami boleh melakukannya tanpa Zakir Naik, kerana beliau melakukannya di luar konteks Malaysia. Di sini, jika anda Buddha, yang anda lakukan dalam konteks Malaysia ... jika anda Hindu, anda lakukan dalam konteks Malaysia," kata Dr Subramaniam pada ucapan terakhir dialog Transformasi Negara (TN50) yang diadakan di Pusat Dagangan Dunia Putra, Kuala Lumpur.

Beliau berkata demikian susulan kebimbangan belia India, yang menyuarakan kemarahan terhadap kehadiran Zakir di Malaysia.

Ada yang melabel pendakwah itu sekular, manakala yang menggesa kerajaan menyingkirkannya dari Malaysia dan membatalkan status pemastautin tetap beliau.

Dr Subramaniam, yang juga presiden MIC, berkata Zakir bukan sekular sebaliknya fundamentalis yang mahu meneruskan agenda pelampau.

"Adakah kita perlu Zakir Naik untuk menyumbang ke arah kemajuan Islam di negara ini? Jawapannya 'tidak'."

Zakir dikehendaki India bagi menjalankan siasatan ke atasnya kerana menyebarkan propaganda keganasan.

Dr Subramaniam juga berkata Malaysia perlu menguruskan perkembangan agama di negara ini dengan baik sebelum ia berubah menjadi cabaran masa depan.

Semasa sesi TN50 itu, belia juga berkongsi aspirasi bagi 2050. Tumpuan diberikan kepada pendidikan, sistem kuota, kad pengenalan serta peluang sama dalam mendapatkan kontrak kerajaan serta kemasukan ke universiti.

Sesi TN50 dengan belia India malam tadi adalah antara yang diadakan bagi menglibatkan orang ramai, khususnya golongan belia dalam membina strategi ke arah 2050. SUMBER

Comments

Anonymous said…
Kami tak perlu orang bukan islam until bercakap mewakili orang islam
Anonymous said…
Koretttt...

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID