SELAMA BERTAHUN NAJIB KENA KENCING...


Ketua pemuda umno, khairy jamaluddin menyesal kerana tidak bercakap benar kepada najib razak tentang akar umbi menolak Umno selepas Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Datuk Seri Shafie Apdal disingkir kerana bercakap tentang 1MDB.

Dengan bahasa lain, khairy kencing najib dengan mengatakan "all okey sir" "no problem sir"...

Tak tahulah kenapa kj tak mahu bercakap benar kepada presiden dia, mungkin dia tak mahu mengguris hati dan perasaan najib atau dia memang nak najib tumbang...

Bergitu juga dengan pihak JASA, bersepah pegawai jasa di peringkat negeri, parlimen dan dun, adakah mereka tidak boleh membaca mood rakyat? kegesilahan rakyat terhadap pentadbiran najib selalu di luahkan di laman sosial, takan itu pun pagawai jasa tidak nampak? adakah mereka (pegawai jasa) tidak bergaul dan bertanyakan pandangan rakyat di bawah sana? 

Bagai mana pula denga para pemikir jasa? 

Sebenarnya mereka ni buat kerja syok sendiri, mereka gagal memahami "denyut nadi rakyat" mereka takut "miss shoru" kalau mereka beri laporan yang benar kepada najib, atau pun mereka telah memberi laporan yang benar tetapi laporan yang benar itu tersangkut di peringkat atasan jasa dan tidak di persembahkan kepada najib.

Begitu juga dengan KEMAS, SERANTA (FELDA) dan lain-lain, semuanya gagal memberi laporan yang benar sebenar-benarnya kepada najib...

Bagai mana pula dengan CYTRO Umno?

Itu lagi la, double trouble syok sendiri, satu orang create beberapa fake akaun, buat fake page konon-konon page tu pembangkang yang punya, kemudian pakat ramai-ramai serang fake page itu, serang bagai tak mau, kemudian claim kata "ooo...kami dah berjaya ganyang pembangkang" lepas tu kalau ada suara-suara rakyat yang mengeluh bercakap mengenai kos sara hidup yang tinggi, kenaikan harga ayam, para cytro ini melekehkan suara rakyat itu dengan memberi jawapan "kalau ayam mahal, jangan makan ayam" kalau ikan mahal "kau pi la pancing sendiri" jawapan-jawapan bodoh dari cytro ini menaikan lagi kemarahan marhein.

Mereka (cytro) tahu harga barangan keperluan tinggi, kerana mereka manusia biasa juga, ada yang kerja bergaji kecil tetapi di sebabkan imbuhan yang tidak seberapa itu dan panggilan majlis berbuka puasa dan jamuan hari raya bersama najib, mereka terpaksa persetankan segala keluhan rakyat.

Senang cerita, dari peringkat atas sehinggalah ke peringkat cai-cai di bawah ni, semua kencing najib sampai lencun..

Akhirnya apa jadi pada najib? selasa ini dia kena pi menghadap SPRM. 


Comments

Unknown said…
Bercakap la benar walau pahit..
Selama ini dsn buat benda tu..
Gst pahit tapi dia buat.. knp.. sbb masa depan lebih baik..
Pakatan menang sbb fitnah..
Dan sbb benda butuk lagi org syok dengar dan suka sebar..
Yg baik2 org buat dono je.. tak tersebar viral..
Lebai Roger said…
Dah lama dah BN takbur.....itu la punca nya.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID