AGONG SURUH BERSIHKAN NAMA, ADAKAH ANWAR AKAN SAMAN MAHATHIR?

Seperti dalam laporan Berita Harian, Bang Non (Anwar Ibrahim) berkata YDP Agong meminta beliau membersihkan nama dari pertuduhan liwat.

Kata Bang Non, "YDP Agong menasihatkan saya supaya membersihkan nama dari tahun 1998 sehingga 2018" 

Baik sebelum kita terlajak jauh, mari kita recap balik video Datuk Seri Dr. Mahathir ketika satu sidang media pada tahun 1998 dulu.


Dalam sidang media itu, secara terang dan jelas, Mahathir mengatakan yang Bang Non melakukan aktiviti itu, malah Mahathir turut berkata, dia telah bertemu dengan semua mangsa Bang Non.

Perlu di-ingat, Bang Non di-dapati bersalah meliwat dan kesalahan rasuah, pada tahun 1998. rujuk sini

Kata Bang Non dalam mahkamah, Perdana Menteri Dr. Mahathir berkonspirasi untuk menjatuhkan dia untuk tambahan kita boleh rujuk dalam siri-siri ceramah reformasi Anwar 1998.

Lain dengan kes liwat tahun 2008, yang mendakwa diliwat adalah budak pejabat Anwar sendiri, Saiful Bukhari Azlan adalah pekerja di pejabat pribadi Anwar.

Tiada sidang media yang dibuat oleh perdana menteri ketika itu Abdullah Ahmad Badawi, seperti mana yang dibuat oleh Mahathir.

Ok.. berbalik kepada tajuk di atas, soalannya bagai mana Bang Non nak bersihkan namanya seperti yang disuruh oleh YDP Agong?

Adakah dengan memberi saman malu kepada Mahathir dan Saiful?



Comments

Unknown said…
Tolong la madet..
Tol9ng clearkan.. Anu ni homosek ke tak?
Anu plak.. Tolong la pegi buat sumpah laknat clear nama.. Itu yg agong maksudkan..
Anonymous said…
makna mendalam maksud disebalik pembebasan tersebut. YDPA yg bijaksana. Pembebasan no problem, atas nasihat... pembersihan nama adalah maruah,,, jom jangan bertangguh lagi. Kami pun ingin membersihkan kepercayaan bhw ia benar2 berlaku seperti yg di terangkan oleh PM ketika itu. Tlglah selesaikan kebuntuan ini.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID