Gugur Talak 3 Sekiranya Lompat Parti.

Kepada penyokong Has Ali di Selangor, kamu semua tak perlulah meletakan harapan yang tinggi menggunung yang Hasan Ali akan di maafkan oleh Jawatankuasa Disiplin PAS Pusat, keputusan untuk memecat Hasan Ali telah pun dibuat tetapi secara rasminya akan diberitahu kepada rakyat selepas sahaja Jawatankuasa itu bersidang, kompom Hasan Ali akan di singkirkan itu maklumat dari bilik kebal PAS Pusat, tak tau la pulak kalau Tuan Ibrahim terbaca tulisan det ni dia akan ubah keputusan nanti.

Mungkinkah Ahli Parlimen Shah Alam dari group edorgan akan menjadi Persuruhjaya menggantikan Hasan Ali? dari segi logik mungkin, dia orang lama dalam PAS Selangor, dulu kalau tidak kerana Hasan Ali masuk PAS dah tentu jawatan tu dia yang dapat. lagi pun Anwar Ibrahim pasti akan menyokong seratus peratus perlantikan Khalid Samad sebagai persuruhjaya, ye la balaci suruhan dia jadi kapten PAS Selangor, so senang la kerja-kerja dia untuk mentarbyiah orang-orang PAS yang tak menyokong dia dan kumpulan edorgan.

Banyak orang tanya det, kenapa adun-adun PAS ni tak lompat je masuk BN atau Jadi Adun/MP Bebas? ape dia orang ni takut ke atau dia orang ni setia sangat pada parti? ok jawapan dia senang je, kalau setakat seorang tu ahli biasa atau pun pegang jawatan di cawangan atau kawasan jika dia lompat parti maka orang itu di anggap kafir (murtad) dan seluruh kariah cawangan atau kawasan akan memboikot dia sehinggalah orang yang lompat parti itu meninggal, ini perkara benar, di tempat det sendiri berlaku apa bila bekas ketua cawangan PAS dan dia juga bekas imam surau telah di boikot oleh anak kariah dan ahli cawangan dia sendiri kerana tidak bersetuju dengan berberapa kenyataan nik ajis dan berberapa dasar yang pas buat, depat mata det sendiri tengok dia di pulaukan oleh ahli-ahli pas cawangan dia dan cawangan tempat lain.

Macam mane pula sekiranya seorang itu adun atau mp lompat parti? det agak terkejut dengan pendedahan yang dibuat oleh rakan dalam laman blog mahaguru 58, dalam blog itu dia menulis sekiranya seorang adun atau mp pas lompat parti maka gugurlah talak tiga keatas isterinya. gila memang giler, bab rumah tangga boleh di campur aduk dalam politik. adakah Rasulullah mengajar ummatnya baiaah macam tu?

Jadi tidak hairanlah sekiranya Hasan Ali sampai la ni tak mau lompat, macam tu jugalah dengan Nasaruddin Mat Isa dan mereka yang sudah tidak sebulu dengan pimpinan PAS, bukan setakat di boikot atau di kafirkan tapi sampai jatuh talak tiga, kalau isteri kureng tu tak pe la juga, tapi kalau bini cun rugi oooo..... itu lah sifat, perangai dan cara PARTI ISLAM SE-MALAYSIA.

Comments

Anonymous said…
bangang punya parti, agak-agak la oii takan sampai jatuh talak...
Anonymous said…
syiah...syiah....
Brother_nam said…
hahaha........kelakor aku baca....BAGUS darulehsantoday.....dah GILA TALAK pulak diorang nie.....wakaka.....
TebuHitam said…
cina buta!!
C L J said…
Ikut cara Islam tu lagu tu rupanya. Barulah hamba tahu.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID