Kekayaan Azmin Ali Tidak Ternilai Jumlahnya.



Pengerusi Yayasan Pembangunan Belia India Malaysia, S.A. Vickneswaran mendakwa memiliki dokumen berkaitan pembelian saham melibatkan tiga individu termasuk Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali yang mencecah RM8 juta pada awal 1990-an.

Dokumen itu melibatkan urusan peruntukan unit-unit saham, pembelian saham dan jumlah kemasukan wang dalam akaun-akaun yang melibatkan tiga individu.

“Mengikut dokumen ini dalam tempoh tiga tahun mulai 1992, seorang daripadanya telah membelanjakan kira-kira RM800,000 untuk membeli saham, manakala jumlah saham yang dibeli seorang lagi mencecah RM8.5 juta.

Itu baru sikit pendedahan yang informer tu berikan kepada Vicky, det yakin ada lagi pendedahan mengenai penyelewengan, rasuah dan salah guna kuasa yang kerap dibuat oleh Azmin sewaktu beliau menjadi Setiausaha Sulit Anwar.

Azmin Ali merupakan seorang manusia yang kaya-raya kalau nak dibandingkan dengan berberapa orang pemimpin Parti Keadilan Nasional (Parti Keadilan Rakyat) det yakin kali ini Azmin akan kantoi ditangan SPRM, dulu pernah seorang memberitahu det mengenai perihal laku Azmin ni, dia menggunakan kuasa dan jawatannya di pejabat Timbalan Perdana Menteri untuk mengutip tol, ufti dan lain-lain lagi pembayaran yang perlu dibuat oleh mereka-mereka yang ingin berurusan dengan anwar, ye la dia kan su/sulit dan tentu segala jadual harian, bulanan dan tahunan anwar dia yang jaga.

Disaat pemimpin reformasi dulu hidup dengan hanya cuckup-cukup makan, Azmin hidupnya ketika itu cukup mewah, dia mampu membawa seluruh keluarganya termasuk orang gajinya melancong keluar negara, malah dia juga mampu membuka berberapa buah showroom kereta mewah di sekitar KL dan Selangor.

Semasa prk bagan pinang tempoh hari, sewaktu berceramah di taman pd utama, anwar cukup marah dengan vicky dan khairy kerana mendedahkan cerita kekayaan azmin, anwar selama ini tak pernah marah dan megamuk dalam siri ceramahnya walau pun dia teruk di hentam, tapi sewaktu ceramahnya di taman pd utama lain macam pulak perangai dia, setelah di selidik rupa-rupanya betul la tekaan det, yang memang enam kotak dokumen rahsia seperti yang pernah di ceritakan oleh Ezam dulu empat dari padanya milik azmin yang sempat anwar bawak keluar sebelum dia di pecat. Kata Ezam lagi semua kotak itu dalam simpanan anwar, tetapi sewaktu prk Permatang Pauh dan Kuala Terangganu Ezam pernah mencabar anwar supaya mendedahkan apa isi kotak/file itu, malangnya anwar yang ketakutan terus mendiamkan diri macam pondan.

Semua orang tau perangai anwar ni, dia suka gempak orang je, cerita yang kononnya dia ada enam kotak/file rasuah menteri tu hanya cerita rekaan dia je, dia nak bagi orang namapak dia gah dan dia tak bersalah langsung, maklum la mase tu dia tengah mengamuk, orang baru kena pecat... tapi yang dah di dedah kan hanya dua je, kalau tak silap det yang telah di dedahkan kotak/file kes rafidah aziz dan lagi satu nor mohamed yaacop, tapi kotak dan file yang direpot ke BPR tu tak cukup untuk BPR buat pendakwaan, pernah tak korang terfikir dalam keadaan anwar menggila nak jadi pm ni, kenapa dia tak dedahkan ke pengetahuan umum empat lagi kotak yang dikatakan perlakuan rasuah menteri-menteri, dedah kan la supaya rakyat tau sape menteri yang kaki rasuah.

Tak anwar tak akan dedahkan apa isi kotak/file tu, pasal empat lagi tu azmin punya, mane anwar dapat? dia dapat melalui BPR, dia ugut pegawai BPR yang menggeledah pejabat Azmin sewaktu Azmin menjadi Su/Sulit dia dulu, itu lah dia kemuncak kasih sayang Anwar terhadap madu Wan Azizah, Azmin Ali.

So sekarang ni apa kata kita pakat ramai-ramai desak Anwar untuk dedahkan apa isi kotak/file yang dia simpan tu... mamposs, mati hidup balik pun dia tak berani nak dedahkan.

Comments

lagenda said…
Salam Ziarah.....

Cekap Adil Telus kononnya yer.Tetapi mai mana duit banyak-banyak nak beli saham ni yer..Gelabah Bewak la Anwar ye lepas ni .Patut la awai-awai lagi dok bela Azmin yer kata tak dak kesalahan.Kalau tak salah pasai pa nak gelabah......
Anonymous said…
ada yang kata kunci peti besi anwar azmin yang pegang, kalau nak tau cerita selanjutnya kena tanya ezam, dia je yang tahu cerita sebenar siapa azmin ali ni.
YANG GAMBI said…
Salam bro, apa nak herankan...... kalau dah lubang kunci Anwar pun ada pada dia, tak mustahil si dayus ini merompak duit negara begitu banyak, yang teruk disondol bukan lubang dia, lubang lain....... kah...kah...kah....
Apa lagi Al-Juburi!!! Inilah masanya untuk dedahkan apa kandungan 6 kotak yang dikatakan mengandungi penyelewengan2 pemimpin BN.....

Bila lagi nak dedah???? Dakwaan pada Azmin semakin hebat... buat la serang balas dengan dokumen2 6 kotak tu....
Anonymous said…
aiii.... pukimak betul la nuar al-juburi ni, ade je onar yang di buatnya... pukimak betul la..
ikutsukakula said…
dah berpuluh taun Azmin "busy" ... tetiba lak nak gi haji ari Khamis... pe hal ??
sejak bila dah kembali kejalan yg benar .... ??

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID