"Khalid Samad Penjenayah" Polis Selangor


Khalid Samad ahli parlimen Shah Alam terkejut apabila didakwa mempunyai "rekod jenayah" tetapi sehingga kini gagal mendapatkan penjelasan polis berkenaan perbuatan jenayah yang telah dilakukannya.

Akibat "rekod jenayah" beliau itu, Khalid Samad tidak diberikan tauliah menyampaikan kuliah agama di Selangor walaupun beliau mendapat kelulusan awal daripada Jabatan Agama Islam Selangor (Jais).

Dalam surat jabatan itu bertarikh 10 Julai 2008, pemimpin PAS itu diberikan tauliah mengikut kategori-kategori D1 (boleh mengajar atau berceramah) dan D2 (mengajar fardhu ain atau berkitab).

Kebenaran itu bagaimanapun dibatalkan olej Jais dalam suratnya 28 Oktober 2008 susulan tapisan keselamatan polis Selangor mendapati Khalid Samad mempunyai berberapa "rekod jenayah."

Khalid meminta penjelasan dalam suratnya hujung September lalu, polis Selangor berkata semakan polis Bukit Aman mendapati beliau mempunyai "rekod jenayah".


Jenis jenayah yang didakwa dilakukan oleh bekas ahli jawatankuasa pusat PAS itu tidak pula dinyatakan dalam surat ibu pejabat polis kontinjen (IPK) Selangor bertarikh 27 Oktober 2009 kepada beliau.

Comments

Anonymous said…
apa yang hairan sehingga hari ini... mereka2 ini memberi ceramah bermotifkan politik.. lebih banyak mereka memburuk2kan BN.. kenapa harus jadi camtu? Kata bagi ceramah agama, ini plak dia selitkan unsur2 memburukkan pihak lain,... ceramah agama apa macam ni? ceramah islam ekstrem?

kalau begitu, memang layak dia dilabelkan sebagai penjenayah agama.
lagenda said…
Salam Ziarah.......

Tak sangka pulak ye dia ada rekod jenayah tapi apa nak di herankan puak-puak ni......
Anonymous said…
kesian pengundi shah alam dapat ahli parlimen penjenayah... nasib korang laa...
Brother_nam said…
betul...semua ceramah agama yang dibawa ada berbaur politik dan maki mahun parti politik yang lain......tapi Mat Sabu tengah risau la tu.....Bapak Maki Hamun dah tak boleh nak ceramah lagi....wakakakk....OTAI MEMANG SUKE....
Anonymous said…
islam kepala haruk. kutuk org atas nama agama. tuhan mana yg izinkan..? laknatullah..

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID