Masih Mau Kata Gambar Ini Superimpose?

Kepada penyokong pas yang pekak badak, bagai mana pula dengan gambar xavier ini, masih nak kata ini superimpose? nak tahu superimpose atau tidak, sila tanya cikgu jaafar (gambar no3 pakai baju batik hijau) dia yang bawa si kafir ini masuk masjid.



Comments

ISAC said…
A ah...

Lepas tu kata, itu bukan dalam masjid....

Cuma kat dewan masjid aje...
Anonymous said…
tulah suruh belajar ugama kau tak nak, org buat kuliah kau dok kepong masjid, bagi aku dalil yg org islam tak leh nasuk masjid....otak lebih bingai pada mat rempit..dok jilat lah apcoumno itu
Anonymous said…
PAS for all
Israel for all
PAS untuk semua termasuk pelacur Eli Wong, komunis DAP, kaki bontot, kaki arak, kaki Amal Jariah=Rasuah
Unknown said…
Ape masalah org bukan Islam masuk masjid,haramkah?..selagi dia jge adab dan kesucian Islam ketika berada didlm masjid ok la..
Dlu masa kt kolej matrikulasi johor,selalu diadakn perhimpunan di dlm masjid,pelajar2 bukan islam pn ada sekali duduk dlm masjid..
Anonymous said…
Di dalam kitab I’lam as Sajid bi Ahkam al-Masajid karangan Muhammad Abdullah az-Zarkasyi ada dibahaskan tentang hukum orang musyrik masuk ke masjid selain Masjidil Haram.
Menurut kitab tersebut, orang kafir dibolehkan masuk ke dalam masjid dan diam di dalamnya, sekalipun dia di dalam keadaan junub.
Ini berdasarkan hadith Baginda saw yang menjelaskan bahawa pada zaman Baginda saw orang-orang kafir masuk ke dalam masjid Baginda yang tidak diragukan lagi bahawa mereka itu dalam keadaan berjunub. (I’lam as Sajid bi Ahkam al-Masajid : 318 )
Sebab keharusan ini kerana mereka beriktiqad bahawa tidak haram hukumnya ke atas mereka masuk ke dalam masjid dalam keadaan berhadas besar. Berlainan pula halnya dengan orang Islam, mereka ditegah masuk atau berada di dalam masjid dalam keadaan berhadas besar atau berjunub sebagaimana menurut ketentuan syarak terhadap mereka.
Keharusan orang kafir masuk ke dalam masjid selain Masjidil Haram berdasarkan hadith Baginda saw yang diriwayatkan oleh Abu Hurairah ( yang bermaksud ) :
“Rasulullah saw telah mengutus pasukan berkuda ke Najd. Kemudian mereka datang kembali dengan membawa seorang ( tawanan ) lelaki daripada Bani Hanifah bernama Tsauban bin Utsal lalu mereka mengikatnya pada salah satu tiang masjid. ( HR al-Bukhari )
Imam ar-Rafie dan Imam an-Nawawi rahimahumallah berpendapat secara mutlak membolehkan orang kafir memasuki masjid selain Masjidil Haram tetapi dengan mendapat keizinan orang Islam. Sementara itu, orang Islam yang memberi kebenaran kepada mereka untuk masuk itu hendaklah seorang yang baligh dan berakal.
Daripada penjelasan para ulama’ Syafiiyyah di atas, jelas bahawa orang kafir adalah dibolehkan masuk ke dalam masjid selain Masjidil Haram apabila telah memenuhi syarat-syarat yang telah dijelaskan.
Untuk ini, pihak masjid memang perlu membuat peraturan sesuai dengan kehormatan dan kesucian masjid, umpamanya dimestikan memakai pakaian yang sopan atau menutup aurat, tidak meninggikan suara atau membuat bising serta menentukan masa-masa yang sesuai dan lain-lain peraturan yang munasabah.
( Disesuaikan semula dari buku himpunan fatwa Mufti Kerajaan Negara Brunei Darussalam )
PAS_n_ISRAEL4ALL said…
Org kafir memang boleh masuk masjid. Full Stop. Tiada perdebatan di situ.

Tapi org kafir masuk masjid kemudian gunakan mimbar untuk gula-gulakan org islam, tu apa pula hukumnya ?

Ikut sirah ada tak org kafir masuk masjid lepas tu dimuliakan lebih dari umat islam itu sendiri ? Macam kes Xavier ni.
Anonymous said…
Laaaa...gambar Najib terbalik dah lama keluar. Bila lagi nak keluar gambar Ketua Pemuda Umno dgn botol2 araknya.
Anonymous said…
xavier celako ni anti islam la!!!
betapa bodohnya orang2 pas ni! diagung2kan si xavier celako ni!!!

pas for all.
israel for all.

ni baru betul!!!
Ezad said…
tak salah org kafir masuk masjid.

yang agak tak kenanya apabila seorang bukan islam, memberi nasihat dan tunjuk ajar kpd org islam, dlm rumah allah

nampak sgt la umat islm ni dah makin dungu. ye lah, org bukan islam bagi ceramah.. dlm rumah allah pulak tu.

yg patutnya berlaku adalah, org kafir tu di tarbiahkan dek umat islam dlm rumah allah
tamingsari said…
Bilamana agama membolehkan maka makmurkanlah masjid kamu dengan kehadiran bukan islam uutuk memberi ceramah kepada yg islam. Muliakan masjid kamu dengan penceramah2 beragama hindu,kristian,budha dan lain2 supaya majlis2 ilmu lebih bermakna.Apatah lagi kalimah Allah kamu sudah redha dikongsi bersama.

Kehadiran yg terpaksa dan dengan sengaja tetap ada bedanya.Lebih2 lagi tidak timbul keadaan dharurat.
Masih ada tempat lain yg sesuai.
Selepas itu masuk beramai2 ke gereja,kuil atau tokong sebagai kunjung hormat saudara2 se Allah.

Solat dalam gereja pun dibolehkan jadi kenapa tak buat?
Anonymous said…
orang bukan islam masuk ke dalam masjid bagi tak menjadi masalah kalau kena dengan caranya.

memang orang islam yang bagi mamat ni masuk masjid ni pun orang yg berakal dan akil baligh dan telah mengizinkan mamat ni masuk kedalam masjid.

Yang mushkilnya

1. kenapa mamat ni pulak bagi ceramah kat depan tu?
2.sudah tentu mamat ni masuk masjid ni bukan untuk memberi ceramah ugama pasal Islam kan?
3.ataupun bagi ceramah pasal ugama dia kat dalam masjid tu? ishh ishh takkanlah kot..
4. ataupun maybe sedang bagi khutbah jumaat atau khutbah hari raya? lagi bukannn sebab belum lagi sampai hari raya

So ceramah apa yang orang Islam berkupiah dan berserban ni dok khusyuk dengar dari mamat bukan islam ni??

pening saya dok pikirkan...
PAKCIK said…
hina sungguh umat islam...kalau dia masuk masjid buah ceramah agama takpe..ni dia masuk masjid nak buat apa?? cakap hal politik ke cakap dia nak masuk islam..

memalukan..
Anonymous said…
bilamana kebodohan pengikut dan pemimpin pas serta pakatan rakyat terserlah maka sibuk pula menafikan, kalau orang umno yg buat camtu jatuh hukum kafir la jawabnya...nik ajis ulama hipokrit!!!
Anonymous said…
lu lah bodoh lembu bukan nik ajis
pakteh adam said…
Tawanan perang, pekerja yang ditugas untuk membina, pelawat bukan Islam yang memasuki dewan atau perkarangan Masjid pada logic nya tak menjadi mudarat kepada masjid atau Islam dan penganutnya.Pendeknya kehadiran yang tidak membawa kemudaratan kepada umat Islam.

Kes Pas membawa individu bernama Xavier yang perkataan, tindakan persatuan atau pahamann yang jelas ada padanya diketahui umum sedang berjuang menentang Islam dan perkara yang sewaktu dengannya. Malang sekali individu ini diberi kedudukan tinggi didlam rumah Allah untuk bercakap tentang hak hak Allah (moral, intigriti dll) sedangkan ia manusia yang menentangNya? Tidakkah ini satu penterjemakan hipokrasi dan ignoran peringkat tertinggi didlam hati pemimpin dan penyokong Pas?

Bagaimana boleh terjadi umat yang mengaku Islam gagal mentafsir jenis Kafir yang bagaimana boleh atau tidak nya?
ikan said…
si xavier tu bagi ceramah agama ke... kan bagi ucapan selaku wakil rakyat so pehal tu la suruh pegi masjid x nak tu kt masjid negara, putrajaya knp biar pelancong bukan islam melawat time zohor pun masih ada melawat so apa hal, kalau org bukan islam tengok kita solat kan bagus masalahnya korang gi masjid pun x nak tu masalahnya...
Grand Marquis said…
hahah..modal todi tak jalan, guna modal masjid plak..ha ha ha..terdesak sungguh geng2 pekida, UMCO dan gayong ni
Anonymous said…
lepaihh ni suruh xavier bagi ceramah agama la plak kat lebai2 PAS. boleh lebai2 PAS aminkan. hahaha...
Anonymous said…
maruah puak2 PAS ni memang diletak dijubo anwar. sebab tu muka sekor2 diselet taik pun tak perasan.

zek
Anonymous said…
Ada jenis binatang..suruh salak dia salak,
disuruh diam dia diam..
Men best friend la katakan..
tapi ini parti politik pakai lebai...gila!
Hamlo Koko said…
dasar umno-upco, yg halal kata haram, yg haram kata halal, tak tau nak beza yg mana betul atau pun salah, sebab tak belajar agama, takkan nanti masuk kubur baru nak sedar, "oh rugi aku tak belajar agama sewaktu hidup dunia dahulu !" cacai lah tuanpunya blogger sementara boleh bernafas ...
Anonymous said…
suku sakat PAS ni suka cop org UMNO bodoh, rupanya org PAS seratus kali lebih bodoh.Ada ka pelesit anti islam boleh beri ceramah dalam masjid.Celah lebai tu ada nick ajis kot..
Anonymous said…
bila dah tak boleh jawab, mula la pakai ayat quran untuk menghalal kan perbuatan mereka...

cibai punya pas
Anonymous said…
senang citer, PAS ni memang cibai!! Bodoh nak mampos! Hanjing semuanya....ada ke pulak si Xavier yang anti-Islam tu dibagi masuk dalam masjid bagi ceramah kat korang? Sungguh binatang kamu semua nih!!!!
Anonymous said…
BUTUH LA PUAK umno bodoh..dah la bodoh bangang plak...macam lembu kena cucut hidung..... atau babi port dikson...umno memang spespis babi port dikson......tak reti tak yah hujah la ...
Anonymous said…
Hoi bangang, orang Parti Islam mana boleh mencarut! To guru ko ajor macam tu ker? Go to hell la PAS & PKR.
Anonymous said…
DET and the geng!!!yang hampa dok kalut pasai si xavier tu masuk masjid, yang hampa tu sehari brapa kali masuk ke masjid..entah2 masuk masjid seminggu sekali sembahyang jumaat...itu pun kalau hampa p sembahyang jumaat..kalau tak pun setahun sekali iaitu sembahyang raya...ENTAH LAH!!!!!
Anonymous said…
susah jugak nak cerita...tapi sebaik-baiknya elakkan perkara sebegini daripada terjadi...
tapi kebiasaannya, ceramah politik ni sukar nak lepas dari fitnah atau pembohongan...
jadi wajarkah masjid menjadi pentas untuk itu?
dewan punya la banyak kat luar sana...kena la pula memilih masjid?
Anonymous said…
Salam,mmg org islam dibenar masuk masjid?tapi untuk apa dan kenapa,itu mesti diberi perhatian.Yg xavier ni masuk masjid siap bagi ceramah lagi,ceramah pe tu?ada dalil ke yang membenarkan begitu?jawabla ahli pas,ANON 9:22,apa yg kamu komen tu takde langsung menyebut "orang2 bukan islam adalah dibenarkan masuk ke dalam masjid dan berceramah kepada org islam",dewan kan banyak,itu selangor kerajaan PKR pegang tau,permit senang2 dapat pe kalau PAS mohon,lagikan pulak xavier,sekutu rapat khalid tuuu
Anonymous said…
yang pasti bukan ceramah tentang ugama islam dan juga bukan ceramah ttg ayat2 quran.

maka celakalah mereka yg menggunakan masjid utk bercakap2 ttg dunia dan siap diselang seli dengan gelak ketawa lagi...

sialllll

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID