1Melayu 1Bumi, Makin Kecik Aku Tengok Cina Sekarang Ni...


Kata pepatah, "di beri betis nak peha" "susu yang di beri, tuba yang di balas" itu lah pepatah yang cukup cantek untuk di berikan pada cina-cina yang ada di malaysia ni, dah di beri warga negara nak berniaga pulak, dah di beri berniaga, nak memerintah pulak, kalau semua kau nak, orang melayu nak buat apa?

Makin kurang ajar dan besar kepala cina-cina sekarang ni, tak kiralah cina tu cina dap, cina pkr, cina gerakan, cina mca atau pun cina komunis, mereka sekarang ni memang kurang ajar, nak tunjuk besar kepala, depa buat tanah melayu ni macam tanah besar cina, macam mak bapak dia punya negara.

Nak tengok besar ke tidak kepala cina ni, korang tengok benda paling simple, kat tempat parking kereta, cina-cina ni kalau parking kereta, bukan reti parking betul-betul, dia kalau nak parking suka hati mak bapak dia je, elok-elok kotak sebelah boleh masuk lagi satu kereta, di sebapkan kebodohan si cina ni, aku kena parking kat tempat lain, bila aku sound dia kata bodoh, dia nak datang kat aku, nahhh aku tunjuk stering lock, terus belah, apa hal mai la kalau berani... bodoh punya cina, parking kereta pun tak reti lagi mau perintah malaysia ka? kejadian tu berlaku tadi masa aku kat subang parade.

Bila kereta dia lalu depan aku, baru aku perasan, patung burung kenyalang, maskot dap masa prn sarawak, memang sial punya cina dap ni, tapi cina tu badan je besar dengan stering lock pun dia takut, kalau dia masuk tadi mau aku tibai je.... aku dah tak boleh tengok cina sekarang ni, menyirap je darah aku, hatta cina jiran sebelah rumah mak aku pun kecik je dah aku nampak.

Comments

headbomb said…
KEKEKE.. NI BETUL2 MARAH NI BRO KEKEKE... BAK KATA ORANG... ORG BG KEBAIKAN ENGKAU BAGI PULAK KEJAHATAN... KALAU TAK TIPU BUKAN CINA.. TPI MINORITI JER YANG IKUT OO SAYA TAK SUKA CARI PASAL... MAJORITI MEREKA AKU RASA KAKI LETK RACUN KAT ORG2 MELAYU... ERM.. KOMUNIS TUL.. CILAKAHAI...
Anonymous said…
Hahahaha...steadylah Darul Ehsan... Patutnya lu baling je kepala mamat kapir tu dengan stereng lock. Biar dia sedar yang dia tu ada di Tanah Melayu.
Gerakan Timur said…
DET.. sabar.. sabar..
yazid said…
anonymous...kalo berani letak nama dan phone no laa...
Anonymous said…
cara terbaik sekali ialah kita berperang.Menang jadi abu,kalah jadi arang.Kalau cina menang dia ambillah Tanah Melayu ni.Tapi dengan satu syarat,dia kena bunuh semua Melayu dulu.Melayu perlukan kemerdekaan semula.Perjuangan menentang Malayan Union oleh Dato'Onn dulu adalah GAGAL setelah diambil alih oleh tunku.Kemerdekaan diberi secara mudah setelah Malayan Union diberi 'wajah' baru iaitu Perikatan yang sekarang ini dikenali sebagai BN.Hanya kerana mengikuti rombongan menuntut kemerdekaan,bukan Melayu diangkat sebagai pejuang kemerdekaan.Ini adalah satu tragedi dalam sejarah bumi bertuah ini.Yang mendapat kemerdekaan sebenarnya adalah pendatang.Inilah kehendak Malayan Union sebenarnya.SEBARKAN.Disebabkan kesilapan inilah kita hari ini berhadapan dengan masalah yang ditimbulkan tak henti-henti oleh si bintang tiga ni.
Anonymous said…
Aku rasa suasana sekarang ni makin panas.Cina sengaja desak kita.Makin kita berlembut makin kita didesak,makin kita bertolak ansur makin kita ditolak ke dinding.

Cina memang terang2 nak ambil alih Tanah Melayu.Strategi dia pecah dan perintah.Sekarang komunis dap dah balacikan pas.Pas sanggup mati demi dap.Aku takut kalau apa2 terjadi nanti dap hulur bebal2 pas untuk lawan kita balik.Maknanya Melayu akan lawan Melayu.Pas bebal bukan boleh kira.
Anonymous said…
Kita dah tak boleh bagi muka lagi.
Kempenkan keseluruh negara,adik beradik saudara mara pakat boycott bisnes dia orang.
Lambat laun akan nampak kesannya.

Kalau kita nyalak kat public kompom kena akta hasutan sebab kita Melayu tapi kalau cina yang menyalak apa akta pun takder.

MCA/GERAKAN/DAP satu bumbung dan satu perjuangan.
Yang dia orang join BN tu adalah WAYANG semata2 demi untuk dapat peruntukan,projek,lesen perniagaan dan lesen pelbagai bisnes gelap selain dapat kerakyatan.
Chua Soi Lek said…
i send 4 letter words to all malay and yr mother
Anonymous said…
orang Cina semakin berani sekarang sebab mereka tengok orang Melayu semakin bepecah semakin lemah. apa lagi mereka ambik peluang la. sebab tu diaorang cukup takut kot pas dengan UMNO bersatu. tapi yang sedihnya ada orang Melayu sendiri yang sanggup menjadi 'lembu' yang dicucuk hidung yang sangup mengkhianat agama bangsa negaranya sendiri. sekarang ini orang Melayu nak bersuara pun susah. bila bercakap soal survival orang Melayu dituduh racist tapi kalau mereka menghina orang Melayu, Raja-Raja Melayu, soal hak Bumiputra, baling cat kat surau ke tak mengapa pulak. lihat saja serangan mereka terhadap Tun M, Utusan, PERKASA betapa berani dan kurang ajarnya meraka. yang anehnya tiada tindakan pun dikenakan pada diorang ni. sebab tu diaorang semakin kurang ajar seolah-olah mereka ini kebal dari tindakan undang-undang. satu gerakan untuk menyatukan kembali orang Melayu secara radikal harus digerakkan segera. kepada kerajaan janganlah sebok nak susukan kera dihutan lantak la biar kebulor lebih baik jaga anak sendiri dirumah sebab kot diberi makan pun nanti dia nak benda lain lak nak kan 'rumah' kita pulak ker, contohnya, kan ke masalah jadinya .......
Anonymous said…
CINA MALAYSIA HAHAHA.KALAU TAK BAGI SESUATU DIA AKAN GIGIT TANGAN KITA.KALAU KITA BAGI SESUATU DIA AKAN TOKAK PULAK LEHER KITA.KAUM PALING HARAM JADAH.
SATU MELAYU SATU BUMIPUTERA
Anonymous said…
cina nie jenis bangsa oppotunis.kalau zaman sebelum merdeka dahulu mereka menentang kemerdekaan Semenanjung Tanah Melayu.bila dah merdeka dia mahu sapu dan pelahap semua.komedi ini untuk renungan seluruh umat Islam diMalaysia.Ali mengayuh basikal membawa penumpang lim dan raju.masa waktu mendaki bukit yang tinggi macam nak mampos siAli dok kayuh2 basikal tu,sambil lim dan raju dok perhati saja tanpa niat mahu menolong pun.bila sudah sampai diatas hendak menuruni bukit itu lim pun berkata kepada; Ali aaa wa tengok lu sulah penat berkayuh kasi wa pulak tolong lu kayuh maa.Ali terus beri basikal itu kepada lim kerana dia sudah penat berkayuh mendaki bukit tadi.sekarang basikal itu hendak menuruni bukit,tanpa susah payah dan penat berkayuh lim pun berkata aiya Ali aaa apasai manyak laju woo...
fikir fikirkan.
SATU MELAYU SATU BUMIPUTERA
Anonymous said…
sayang sangat pada semua pengomen2 yang penuh bersemangat kat wall ni... kalaulah semua melayu mcm you all tentu cina kat malaysia ni sedar diri dan tak berani angkat kepala. Teruskan memberi kata2 semangat dan selamat berjuang!
Anonymous said…
SEBARKAN, SEBARKAN KPD SELURUH ORANG MELAYU...
komandomelayu said…
Makin hampir saatnya kita kena ajar cina ni dengan keras supaya dia sedar dia menumpang di Tanah Melayu!
Ayuh Gerakkan satu usaha untuk pinda perlembagaan negara kembalikan kuasa politik 100% kepada bangsa melayu sahaja!
Cina dan India tiada hak mengundi lagi untuk berkuasa politik di Tanah Melayu.
Sediakan Kapal dan pesawat usang untuk mereka keluar dari Tanah Melayu ini!
Takkan ku rela melayu hilang kuku bagai di singapura!!!
Dalam Islam pun telah digariskan kafir harbi tiada hak untuk berkuasa keatas umat Islam!
Anonymous said…
Tulisancina pun dah banyak .... rasa duduk kat Hong Kong
Lankas007 said…
Dulu semasa melayu menggunakan NYAWA dan KEKUATAN selamatkan Negara dari penjajah, CINA senyap ketakutan....
Sekarang bila dia banyak duit, dia kata duit dia yang menghidupkan Malaysia...Melayu perlu kemerdekaan semula...Gunakan NYAWA DAN KEKUATAN untuk dapatkannya SEMULA...halau cina balik TONGSAN...Buat apa yang Indonesia dah buat...baru Cina senyap

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID