Breaking News
Loading...
May 24, 2011

Info Post
Mungkin dah ramai orang tahu cerita ni atau mungkin ramai jugak yang tak tahu, tapi tak kisah la, selagi ianya berlaku di selangor aku rasa bertanggung jawab untuk dedahkan perkara ini, kerana aku orang selangor.

Ok ceritanya ialah, kerajaan negeri selangor pakai duit yang di berikan oleh jabatan kerja raya malaysia untuk repair jalan sebanyak 250 juta dan duit itu digunakan untuk bayar gaji perkerja pejabat suk dan pejabat menteri besar, aku tak pasti sama ada duit yang sama juga di gunakan untuk bayar gaji staff majlis perbandaran, mungkin ya ada pasal kutipan cukai di berberapa majlis perbandaran dan bandaraya di selangor ni sekarang menyusut sebanyak 60 peratus, tak pasti sama ada pihak majlis perbandaran tak buat kerja atau duit hasil cukai itu digunakan untuk bayar pada syabas, pasal khalid gagap gatal sangat nak bagi air free pada rakyat selangor, walaupun rakyat selangor tak mintak.

Datanglah ke negeri selangor, korang akan tengok banyak jalan-jalan yang berlubang, seolah-olah negeri ini adalah negeri yang termiskin dalam malaysia, tak percaya, korang boleh pergi ke perlabuhan kelang, sekitar kawasan perindustrian di shah alam, kuala langat, sepang, dan bangi kalau dulu kita masih boleh mengelak lubang yang ada di jalan tu, tapi sekarang ni kita pilih je la lubang mana yang kita nak masuk, kerana sekarang ni terlalu banyak sangat jalan yang berlubang dan tidak rata.

Insyaallah aku cuba dapatkan dokumen itu untuk kita lihat sama-sama bertapa hebatnya kerajaan negeri pimpinan khalid gagap dan penasihat ekonomi selangor si pandikutti mentadbir negeri yang satu masa dulu adalah negeri yang terkaya di malaysia.

2 comments:

Anonymous said...

Setuju sgt.. Jln2 kat klang shah alam dll byk yg berlobang..turap pun mcm nak tak nak je.. MPK sub org kutip sampah pun mcm haram.. Sesuka ati nak kutip sampah..ade masa kutip ade mase tak kutip.. Lain kali jgn ckp org tak betol..ingat sama.. Rupenye lagi terok..

Anonymous said...

setuju keadaan jalan raya di banyak tempat kelihatan semakin teruk