Breaking News
Loading...
June 29, 2011

Info Post
Ambiga makin keras kepala, dia rasa keadilan dan demokrasi di malaysia ni hak milik mak-bapak dia dan mat sabu yang punya... kedegilan dia tu sudah melampaui batas sehingga kan dia juga mencabar pihak berkuasa terutama pdrm untuk menangkap dia dibawah akta isa.

Ambiga mendapat gelaran dato' aku tak pasti gelaran tu ambiga dapat dari negeri mana dan aku tak mau pertikaikan siapa yang berikan title dato' kepada dia ni, tapi sejak kebelakangan ni perbuatan dia tu boleh mengancam keselamatan negara, aku sarankan agar title dato' itu di tarik balik.

Gelaran dato' di berikan kepada mereka yang banyak membuat jasa dan mengharumkan nama negara, tapi si ambiga ni apa jasa yang dia pernah buat untuk negara bila masa pulak dia mengharumkan nama negara, harum tak ada beb... busukan nama negara di mata dunia ada laa, dia dah banyak sangat buat onar dalam negara ni...

11 comments:

Anonymous said...

Bagi je gelaran baru. Datuk Ambiga Tong Taik!

Anonymous said...

bukan stakat Ambiga panddikutty jer,sasterawan negera a.samad said,anwar,serta hadi patot dilucutkan anugerah serta pingkat dr kerajaan kerana terang lagi bersuluh mereka pengkhianat negara,orang sperti nie tidak layak mendapat apa2 pengikhtiran dr kerajaan,

Mohd said...

Kerajaan BN harus mengikuti langkah bagaimana negara China telah menghadapi tujuk perasaan besar2an yg telah berlaku di Tiananmen Square pada 1989.
1. Beri amaran dulu utk tidak mengadakan Bersih2.
2. Jika diadakan juga, istiharkan Darurat dan arahkan Angkatan Tentera utk menembak saja semua pendemo Bersih2. Biar mampus, orang macam ini tidak diperlukan oleh Malaysia.
3. Penganjur dan Pemimpin2 Pembangkang mestilah ditangkap dan ditahan di bawah ISA kerana mengugat dan mengancam keselamatan negara.
4. Kerajaan haruslah membersihkan kakitangan kerajaan yg bersimpati dan bersubahat dgn Pembangkang. Mereka inilah yg menjadi duri dalam daging dan musuh dalam selimut. Mereka selalu sabotaj usaha Kerajaan utk menjaga kesejahteraan Rakyat jelata.
5. Lesen2 perniagaan kaum Cina yg turut bersekongkol dgn DAP utk menaikkan harga barang2 keperluan rakyat tanpa sebab haruslah dibatalkan serta merta.
6. Lesen bot2 laut dalam yg mogok juga dibatalkan serta merta.
Nescaya rakyat yg mahukan kedamaian dan keamanan utk hidup akan berterima kasih kpd Kerajaan BN yg telah menangani perusuh2 Bersih2 dgn bijak.
Pedulikan apa negara2 luar kata.
Tengok negara China tak jadi apa pun, makin gah dan maju ada!

Anonymous said...

Cina kira pa...dia org kira mau UNTUNG DUIT masuk, dulu dia org dungu dengar fintat orang mcm Anwarism, tp bila dah sedar diri bukak mata yg sepet tu nampak juga benda sekeliling yg boleh buat duit, ni orang melayu bukak mata pun tak, main terjah dulu, otak main kemudian, biasalahh orang melayu, bila cina kata melayu dungu, pemalas tau pulak sakit hati, tapi selagi dok ada semangat melayu nak pertahan melayu, jadi dendam pun terbang mcm tu saja, skrg bila dah melayu kena sawan babi, mula racun sedia menular dlm hati orang melayu nak menghancurkan orang melayu dan negara yg dah lama ama damai..tak ke dungu kata org cina...negar moden mcm jepun korea, thailand, pun tak haram jadah penduduk dia mcm kat m'sia ni..

Anonymous said...

A Samad Said dah puas makan Subsidi Kerajaan dah, tu pun tak sedar diri kubur dok kata mari mari, sendiri pilih jalan tak betul jgn salah Kerajaan juga, harap janggut panjang berjurai buat apa, sasterwan negara apa mcm ni...geli.

Anonymous said...

bukan saja tarik balik gelaran datuk tu. juga namanya kita tukar jadi AMBIGAY kerana dia pennyokong tegar gay..jangan lupa kawan2 kitga panggil dia sekarang dengan nama AMBIGAY..jangan panggil dia datuk kalu kita jumpa dia..tulis pun jangan di sebut datuk tu..

Anonymous said...

Dia nak jadi cam pejuang kemerdekaan.Kononnya dia pejuang kebebasan rakyat.Dia nak mencipta 1 revolusi arus perubahan dlm sistem pentadbiran negara.Suatu hari nanti namanya akan disebut disanjung oleh anak kita.Namanya akan tertulis dlm sejarah tanah air sebagai pejuang mewakili pelbagai bangsa,dia disanjung tinggi.Hindraf dah pasti tersenyum riang dgn adanya org seperti dia.Tanah air kita di pertikaikan oleh bangsa yg menumpang.Kita sendiri tak sedar lagi,masih ada yg bersengkokol dgn mereka.Menjadi barua,utk jln singkat m'dapatkan kuasa.Bangkit la sebelum kita dipijak,tanah air kita,kuasa kita,bukan kuasa pendatang.Layak ke org yg masuk rumah kita,jadi tuan rumah.

Anonymous said...

dalam dunia ni yg malas keja dapat Pangkat, Yang Kuat Bohong Orang caya, yang kuat menutuh jika berjanggut org akan kata alim...org yg nak jahanamkan negara pun leh dapat dato...aduh gila da dunia ni...entah lah..dunia nak kiamat...

Anonymous said...

Orang-orang ini semua tak tahu mengenang budi. Dah tinggal di bumi bertuah yang aman damai ini, dah cuba nak mengucarkacirkan kedamaian. Dapat upah ke. Si tua berjangut putih pun satu, memperjuangkan bahasa konon, tapi orang yang macam inilah yang menyebabkan anak Melayu ketinggalan ke belakang.

bersih271 said...

kerana ketidak-adilan kerajaan BN yg memerintah, merobek jantung Melayu Islam, menghina kesucian Islam, melanggar tatatertib Negara Islam, mengamalkan segala jenis fahaman kolot yang terpesong dari Undang2 Islam, tidak menghormati sensitiviti kaum di Malaysia, pembangunan dilakukan hanya di kawasan BN sahaja, mengharapkan pujian rakyat dengan Murkanya ALLAH, menyokong pembangunan dengan mengaut segunung keuntungan untuk kepentingan peribadi dan konco2nya, maka kami rakyat Malaysia bersedia menyokong BERSIH!!!

Anonymous said...

bodoh dan bodoh! Kenapa bila barua - barua bn buat demontrasi tiada siapa yang halang. Di pulau pinang, tiap2 bulan ada demontrasi siap sampai di hadapan pejabat ketua menteri tapi tiada dakwaan yang dibuat terhadap mereka. Tetapi kalau pakatan rakyat... Baru rancang dah kene tangkap. Fikir2la sendiri...puak2 umno nie bila tak da kuasa sibuk la time tu nak bela melayu..tapi x bela islam pun! Bila ade kuasa, tindas melayu dan hina islam. Kenapa puak2 umno yang kononnya jaga melayu dan islam tidak meminda perlembagaan berkaitan isu murtad! Kenapa x buat demontrasi bila ade yang murtad! Nampak sangat mereka2 ini diperkudakan oleh bn sendiri kalau ade kuasa - kuasa dan kekayaan mereka terancam. Puak umno yang atasan terus kaya.... Yang bodoh2 kat bawah nie terus terbeban dengan kenaikan harga semua barang. Apa yang penting, bersih berjaya menyampaikan hasrat mereka pada yang dipertuan agong..tahniah! Semoga bersih berhimpun dengan selamat dan dilindungi ALLAH jika niatnya murni... Dan semoga ALLAH hancurkan mereka - mereka yang mendusta dan memfitnah. Oh lupa... Siapa yang gelarkan yang dipertuan agong sebagai binatang ye dalam pemilihan MB Terengganu pada tahun 2008! ... Mungkin UMNO mudah lupa...!