Breaking News
Loading...
June 12, 2011

Info Post
Cina kebelakangan ni dah naik tocang, segala hak keistemewaan orang melayu nak dia pertikainya, sedangkan hak orang melayu telah dijamin dalam perlembagaan.

Tapi tau tak korang, cina dan india tak de apa-apa hak langsung atas muka bumi malaysia ni... segala apa yang mereka nikmati sekarang ni adalah hasil sikap tolak ansur orang melayu.

Ini termasuklah hak untuk mereka mengadakan sekolah cina dan sekolah tamil. so cina dan india jangan dok nak tunjuk besar kepala sangat dalam malaysia ni...
Published with Blogger-droid v1.6.8

8 comments:

Anonymous said...

elok mansuhkan shj..semua sekolah yg tidak aliran malaysia....setujuu...

Reza aljunaid Post said...

cina malaysia wajib balas jasa UMNO yang memberikan mereka hak kerakyatan tanpa syarat yang ketat seperti di indonesia. tapi hari ini keturunan mereka sudah lupa jasa umno itu. mereka cuba nak gigit umno. berjayakah mereka kali ini menggigit umno? ...jangan ingat presiden dan MT umno lemah .. bahaya besar 7 keturunan jika cina tolak umno ... pkr dan pas tak akan mampu memenuhi kehendak cina tanpa persetujuan umno ...justeru kalau hak umno dicabar ..Malaysia bukan singapure..ingat jasa umno .. tak larat aku nak tulis jasa umno pada cina malaysia kat sini...maklumlah..anak muda sekarang mana tahu asal usul..kalu tahupun...tak bersyukur..Allah SWT amat murka kepada kaum yang tidak bersyukur ...

BOCAH KAMPONG said...

MASALAHNYA PEMIMPIN KITA YUG TERLALU BG MUKA KAT DIORANG NI....

amieiezam said...

apabila orang melayu mempertikaikan hak kerakyatan cina sebagai rakyat tanah melayu (malaysia) yag diberikan oleh pejuang kemerdekaan UMNO....

cina2 muda cakap, kontrak sosial hanya perjanjian dengan orang melayu dahulukala dengan tok moyang mereka..

apakata orang melayu sekarang bagitahu pada cina muda kala yang perjanjian kerakyatan hanya janji tok nenek kita....melayu sekarang nak balik hak kerakyatan dan kuasa total..demer nak hanyut kemana pun lantak ke demer


boleh cabar tak perjanjian itu di mahkamah?

Anonymous said...

Punca utama nya kerana ada pengkhianat bangsa melayu itu sendiri yg menyokong mereka dan di tambah lagi dgn ketidak cerdikan segelintir org melayu dlm berpolitik. Puak cauvanis lagi kominis (DAP'IG) telah berjaya d dalam gerakan mereka menghasut kaum cina untuk membenci kerajaan yg d ketuai oleh orang melayu islam. Jika melayu bersatu...pasti kaduk tidak akan naik junjung.

Anonymous said...

Konsep satu Malaysia telh memudahkan lagi kaum lain untuk memijak bangsa Melayu..bukan tak sokong tapi tak kena cara...kaitangan awam terutamanya kalau dilihat..semua jawatan besar nak bagi kat geng kicap dan geng sepet...percayalah sekarang ni puak-puak ni nak duduk di atas..dan pijak bangsa melayu...org atas tak nampak...kalau cakap kat depa..dikatakan rasis...

Anonymous said...

babi punya cina kopet ..mata sepet tak sedar dek untung..balik cina la woii babi

Anonymous said...

pukimak....