Breaking News
Loading...
June 29, 2011

Info Post
Sekretariat BERSIH 2.0 di Seksyen 4, Petaling Jaya hari ini diserbu dan digeledah oleh polis.

Sepuluh anggota tiba kira-kira 15 minit lalu, kata Ahli Jawatankuasa Pemandu BERSIH, Maria Chin Abdullah yang juga mengetuai kumpulan NGO Empower.

Menurut seorang petugas di pejabat BERSIH yang tidak mahu dikenali berkata, kumpulan polis itu tiba dengan membawa pemotong besi. tetapi mereka tidak menggunakannya apabila pekerja membenarkan mereka masuk.

Serbuan dilancarkan dari IPD Selangor dan diketuai oleh seorang pegawai yang hanya dikenali sebagai ASP Rosli. polis juga mencatatkan butiran Mykad kakitangan Empower yang dijadikan sekretariat BERSIH 2.0.

Dalam serbuan tersebut, tujuh beg barang, lima kotak dan empat kain rentang dirampas. manakala tujuh petugas Empower (NGO yang bergabung dalam BERSIH) dibawa ke ibupejabat polis Petaling Jaya untuk soalsiasat.

Komen aku: padan muka korang, orang dah kata jangan buat, korang nak buat juga perhimpunan yang meyusahkan rakyat tu, nahh ambik kau ubat.. padan muka, kalau boleh isa kan je marina chin abdullah tu. nak demokrasi sangat, ni lah yang di namakan demokrasi, polis juga berhak untuk buat tangkapan kalau polis merasakan perhimpunan tu boleh menggugat keselamatan dan kenteraman negara. haaahaaahaaahaaa.....

3 comments:

baja said...

Itu baru permulaan.....ketua Perhimpunan Bebal tuu yang patut kena tangkap...

Anonymous said...

Nak ISA kan Marina Chin... Biar betul. Kena tengok dulu siapa Mentri KDN Malaysia. Bagi warninng boleh la...

ibrahim ali said...

Tahniah kpda pdrm kerana berjaya menjadik sayap kanan umno!!
mari kita bunuh cina ramai2!!
kite bunuh orang melayu jugak yng sokong PR!
Hidup umno!
Hidup Perkasa!