Breaking News
Loading...
June 10, 2011

Info Post
Aku setuju sangat kalau ustaz nasa masuk umno dan mengetuai sayap ulama umno. semua orang tahu, ustaz nasa ni ada pendirian tentang melayu dan islam dan tak bersetuju kerjasama pas dengan pkr dan dap, sebap itu dia di keciperkan oleh proksi-proksi pandikutti dan dap.

Pada aku bukan ustaz nasa je yang umno patut pinang, aku cadangkan sekali umno pinang ustaz taib azamudden, haron din dan berberapa lagi ulama yang cencerung kepada penyatuan melayu dan islam di malaysia ni.

Percayalah pas akan kata macam-macam dengan penubuhan sayap ulama umno tu nanti, tapi persetankan lah, kerana syaitan memang tak suka hamba ALLAH melakukan kebaikan.

10 comments:

Anonymous said...

Aku angkat tangan sambil taip msg nie..bermakna aku setuju ustaz nasa join umno..salam utk ustaz nasa..

hassanbasri said...

Pelik..menghairankan nak lantik ust nasa ketua ulama UMNO. Habih tu yang ulama UMNO yang ada tu nak dibakul sampahkan mana. Ust Nasa hanya bekas pensyarah UIAM je. Tu Ucop Noor (bukan ucop welcair) lagi bekas TNC UKM.Tu Dolloh mat zain besut lagi ketua Jbt Dakwah & Kepimpinan UKM..Tu Nakhaei tu,bekas YDP YADIM tu. Waaaah Jamil Khir lagilah... 2 bintang atas bahu (Mej jeneral tu). Haaaa Mat Deris Mat Noor (perasan bawak prof madya lagi), siang mlm hentam PAS sampai ajok nik aziz berlawan nak buat kat sungai dabong ke.Wang mokhtar tranung tu lagi kesian. Sorang-sorang kat pasar tani Shah alam. Kesimpulannya autanya ulama masuk UMNO ni jadi tukang karut bolehlah..melukut tepi gantang

Anonymous said...

Aku sokong Ustaz Nasa berhijrah ke UMNO...Dan aku yakin Ustaz Nasa ni dari jenis "Benih Yang Baik"...."Benih Yang Baik" jika di campak ke Laut akan menjadi Pulau...InsyAllah...

Anonymous said...

yaa...aku pun setuju..mana2 ustaz yg berfikiran serdehana..menyertai umno...bergabong dgn ulama yg dah ada dlm umno.....pasti islam dan melayu bertambah kukuh di tanah jawi ini...!Islam itu kan ke serdahana....SETUJU SANGAT....!

Anonymous said...

Beliau pernah diherdik.. Kalau nak buat perpaduan pergi masok umno..nik ajis yg ckp.. Mungkin ada hikmah jika ustaz nasa masok umno..mane la tau Ulama2 ustaz yg hassanbasri sebot tadi sama2 bangun dgn ustaz nasa utk mempertahankan hak melayu juga hak org islam..dlm masa yg sama memperkuatkan hubungan kita sesama islam..hassanbasri nie kalot sebenarnye.. Jiwa kacau.. Bukannye nak doakan yg baik2..

Anonymous said...

salam en hassan basri...cukup2lah dosa yang mungkin kita tak sedar lakukan dan jgnlah ditambah dgn ruang yang boleh menjurus ke arah kemungkaran.tak perlu untuk kita menghiha sesama insan kerna segala apa yang berlaku jika tanpa izinNYA maka ianya akan tetap tidak akan berlaku.berlaku adillah pada diri sendiri dan jangan kita dengan mudah menghina dan merendahkan martabat sesama insan lebih-lebih lagi insan yang kita cemuh itu lebih tinggi ilmu dan darjatnya dari kita.Malulah kita kepada Allah SWT kerana kita dijadikan hanya untuk memperhambakan diri kepadaNYA dan bukan dengan sesuka hati untuk memperkecilkan maruah hamba-hambaNYA yang lain.SIAPALAH KITA YANG terlalu rendah martabatnya ini di sisiNYA. sewajarnya apa yang berlaku jika ianya membawa sesuatu kebaikan demi Umat Islam baik dalam landasan parti politik mana sekali pun adalah atas keizinan Allah SWT dan kewarasan akal yang diberikan kepada kita perlu diterjemahkan dengan sebaik mungkin untuk memuhasabah diri agar kita disentiasa berhemah dalam pertuturan,pemikiran serta penilaian dalam tingkah laku kita sebagai HambaNYA yang selalu leka dibuai nafsu! InsyaAllah!

Anonymous said...

blah la hassanbasri.. Merendah2kan idea utk satukan ulama.. Umno tak rugi kalau takde org mcm hassanbasri..kejapp.. Ntah2 nie hassan ali kot.. Menyamar letak nama hassanbasri..

Pak Tam said...

Salam;
Hassan Basri patut baca pandangan Anon 11.37am. Sejuk hati kita baca. Kebanyakan pemimpin PA mamang pun suka menjatuhkan maruah org lain terutama pemimpin UMNO. Mereka tak takut kpd fitnah, mencaci dan menghina kerana telah dijanjikan syurga oleh Murshidul Am PAS. Nauzubillahi min zalik.

tungau said...

bawalah rombongan meminang Ust Nasa, penuh adat pasti kita dapat.Jamil Khir dan Mad Nor mungkin molek dijadikan wakil..
Demi Islam itu sendiri Parti Ajaran Syaitan harus diperbetulkan.

Anonymous said...

nak gi meminang kene bawak RM 1Bil sama pangkat baru buleh loncat...kehh..kehh..kehh