Breaking News
Loading...
July 13, 2011

Info Post
Memang sial adun-adun pas di selangor ni, semalam mereka hanya tersenyum bila cina kafir dap ng sue lim mempermainkan ayat quran dan hadis nabi, dengan membaca berberapa potong ayat quran dengan tunggang langgang, adun pas seperti dr rani dan hasan ali langsung takut untuk menegur cina dap haram jadah tu.

Ketua pembangkang selangor, satim diman bangun untuk menegur sue lim tapi di batah oleh speaker teng chan kim, menurut seorang adun bn memberitahu aku, ketika berlaku perdebatan antara satim dan cheng kim, adun pas dan adun melayu pkr menyokong cheng kim, kata adun itu pada aku, mereka seolah-olah menghalalkan perbuatan sue lim yang menggunakan ayat quran dan hadis nabi untuk politik dap.

Sejak pas membuang perjuangan negara islam dan digantikan dengan negara berkebajikan, pas dah hilang sensitif pada agama, pas membiarkan kafir-kafir dalam dap dan kafir dalam pkr mengunakan ayat quran sesuka hati mak bapak diorang je...
Published with Blogger-droid v1.7.2

39 comments:

Anonymous said...

bodohla ko ni..sebab tu orang kafir takut dengan Islam. Orang nak guna hadis macam tu pun dok bangkang macam hape. Kata nak hina Islam. Dengar la dulu. Lepas tu bila salah baru tegur cara berhikmah. Ni tak. Main terkam aje. Mana tau mula2 dia quote hadis. Nanti da lama-lama dia minat nak baca al quran. Org barat pun kaji quran dulu baru ada minat dgn Islam. Sebab ada org2 yg macam ko ni la org takut pada Islam. Bodoh tak boleh ajar!

Anonymous said...

Itu pendapat nak menghalalkan perbuatan kafir harbi dap tu.. Ambik sejarah bapa saudara rasullah, dia yang paling rapat dgn rasullah tapi dia tetap tak masuk islam, itu bapak saudara rasulullah, kalau cina kafir harbi dap tu apa la yang boleh di harapkan...

rexuan said...

anon 4:05 punya bodoh dh mcm keldai bapok dah. smpai tk bleh pikir langsung. cina dap tu kalau nak belajar baca hadis, belajar betul2 dari mp pas yg byk dlm pakataiks dulu. praktis ckp betul2 dulu pastu baru quote. kalau ckp pun tak betul, makna dia tak belajar, kalau tak belajar maknanya dia nak bodohkan org islam kat dlm dewan tu.

kalau mp pas pun tak tegur betul atau tidak bacaan cina dap tu, maknanya mp pas tu lg bodoh dari cina dap tu ttg islam. adakan anon 4:05 nak bgtau nnt cina2 dap tu plak nk tubuh negara islam sbb diorg lg pandai ttg islam dr mp pas?

Anonymous said...

Anon 4.05..ko tgk muka ustaz ng tu betul2.Blajar dan faham betul2 sblm lafazkan sesuatu.Dan kau pulak jgn nak main maki org je,cuba kau ucap sesuatu perkara mengenai org cina dpn dia org,lebih2 lagi soal agama.Nanti kau tau ape yg dia org buat kat kau.Cubalah tak salah kalau kau nak cuba.

Anonymous said...

anon July 13, 2011 4:09 PM. ko tak percaya pada takdir tuhan ke? ko ingat hari ni ko islam sampai mampus pun ko islam? ko ingat hari ni cina tu kafir sampai mampus pun dia kafir? doa la banyak2 biar tuhan bagi hidayah kat dia. bukan buat dia takut. cerita pasal bapak sedara nabi tu dah jadi sejarah. jgn la ko permainkan takdir tuhan pulak. takde siapa tahu esok lusa jadi apa.

rexuan,
ko la bodoh nak mampus.sebab tu masa ustaz ngajo masa kat skolah dulu kena dengar.bukan berdengkur. ko sama la macam jenis org yg kalau dengar ada org nak masuk islam je nak suruh bersunat. bangang nak mampus.orang ajar tak nak dengar.lepas tu buat komen bodoh.

Anonymous said...

Anon July 13, 2011 4:33 PM

kalau salah betulkan.ko belajo ngaji dulu ko baca2 terus betul ke? bongok! sebab tu kena bagi org minat dulu pada islam.kalau dah ko takutkan macam tu siapa nak terus belajar..jenis manusia takde otak.. ko ingat ko baca quran pun dah betul sangat ke?

Anonymous said...

kurang2 dia cina tak tau islam nak ambik tau pasal islam.dari org melayu islam tapi tak ikut islam. bini najib pun korang tak berani nak suruh pakai tudung. bodo!

Anonymous said...

Betul tu,ko cuba la anon 4.05,mana tau dia org sanjung ko cam tok sami,cuba kau baca sepotong ayat suci buddha dpn org dia,ko tgk apa jadi..tak caya buatla...kau ada berani ke..

Anonymous said...

bangang..aku orang islam buat apa nak quote ayat tok sami mangkok. ko la.korg kan pengikut pandy kutty.kalau dah bangang memang takde obat..duk buat komen bodo macam setan.

Anonymous said...

Tuuu diaa..dasyat ar komen korang semua..peeghhh..best..bestt..tambah lauk lagi jgn segan2..hahahahaha.aku nak tengok sape ustaz sejati kat..

Anonymous said...

Hahaha...betul la,kat sini semua bijak pandai ni..hahah

Anonymous said...

jantan layan org bodoh macam tu. Adake cina dap tu nak belajar quran dan hadith dalam dewan undangan negeri. otak ada guna tak. pegi le mengaji kat tok lebah atau ustaaz.

Anonymous said...

anom 4:05, adun dap baca hadis sbb adun pas tu tak tau taksiran sebenar cuma tau baca je kalau salah wajib tegur... kalu kita berhadas besar mana boleh baca alquran bila hadis dibaca oleh org kafir maka mana kemuliaan hadis tersebut. nak tarik org kafir bukan dgn mengizinkan org kafir baca ayat quran dan hadis tp kemulian dan adab org islam itu adalh penyebabb utama.http://www.blogger.com/captcha?token=AM2hDkDcXZfL7JnKQMKJ2HwKK4osAatjSmzvYpkQ%2BacoGOClptesiWqc4wZcYoVoWbSOF04sr3ZLtYeAUA/idb%2BQDmxlbfl62EIb4/y1vFP7VK2NmhxwDpBUkyEtWHM1K8wgcyOMXWm/

Anonymous said...

Anon July 13, 2011 4:58 PM,

"kalau salah wajib tegur" pakcik yg kena halau semalam bukan menegur. dia kondem. sibuk tak bagi sbb kata menghina islam. tegur memang wajib. tapi bukan kondem. cakap org tu nak hina islam. bagi aku kita tak boleh buat org bukan islam semakin takutkan islam.

Anonymous said...

Anon
July 13, 2011 4:40 PM

bini najib, najib punya hal la..buat apa aku nk tegur

and bila masa lak org kafir takut ngan islam?

diorg berani apa..sebab ada lembu bodoh macam ko

Anonymous said...

dalil quran....

"Dan tidak Kami mengutus Rasul-rasul, melainkan sebagai pemberi berita gembira dan pemberi amaran; dan orang-orang yang kafir membantah dengan alasan yang salah untuk menghapuskan kebenaran dengan bantahan itu; dan mereka jadikan ayat-ayatku, dan amaran yang diberikan kepada mereka sebagai ejek-ejekan." - Surah Al-Kahfi ayat ke 56.

Anonymous said...

anon 5.02 sekurang2nye ada bantahan sbb jelas adun dap tu berhadas besar apa lg org kafir, hal kemulian alquran dan hadis yg jd landasan untuk kita ke siratulmustakim selepas kewafatan Rasulullah SAW wajib dipertahankan, sbb itu ada Tanah Haram di Mekah sbb untuk menjaga kemuliaan peninggalan Rasul SAW. kalu sewenang wenang org kafir mbaca hadis maka kemulian kata-kata Rasul sudah tiada..

Anonymous said...

Anon July 13, 2011 5:08 PM,

bodoh.dia kan pemimpin ko. pemimpin kena amalkan islam. kalau pemimpin tak amalkan islam. bini pun tak pandai pakaikan tudung. nampak jambul.jadi la macam ko.

Anonymous said...

Anon July 13, 2011 5:11 PM,

ko quote terjemahan ayat2 alquran bagai ni ko reti ke tidak apa yg ayat tu sampaikan? kalau tak reti duk diam2..tah apa2 bagi ayat takde kena mengena..org mcm ko ni yg sebenarnya main2kan ayat alquran.

Anonymous said...

Anon July 13, 2011 5:13 PM

mana dalil kata org hadas besar tak boleh baca hadis? kalau tak boleh pegang baca alquran aku tau.

Anonymous said...

sebab tu org kata "it is not what we said, but how we say it"

kalau nak tegur.tegur la elok2.. ini terus terkam.terus kondem. aku yg tengok pun takut macam tu. rasulullah tak ajar la tegur macam tu. org duk hina kutuk2 dia pun dia takde kondem gelojoh. mmg patut pun kena halau mamat tu. takde adab.

Anonymous said...

http://misabah.blogspot.com/2009/05/hukum-orang-kafir-baca-quran.html

nih baca nih..

Anonymous said...

abu jahal bapak sedara nabi yg benci sangat dengan islam tu pun baca alquran..takde nabi tegah ke kata dia nak hina islam ke apa..

Anonymous said...

Abu jahal tu org mana,cina ke jawa

Anonymous said...

anon 5.53 mana cite abu jahal baca quran pada zaman nabi, alquran wujud zaman khalifah.. anon 5.47 org berhadas besar tak boleh bc hadis... maksud ana mana letak KEMULIAAN hadis nabi bila alquran dan hadis dibaca oleh yang berhadas apa lg org kafir..hadis digunakan sebagai panduan kita sebagai orang islam, maaf ana tak akan membaca hadis kepada umat islam sekiranya ana berhadas besar sbb ana amat memandang tinggi kemuliaan hadis nabi. ingat kita org islam hanya ada 2 panduan sahaja iaitu alquran dan hadis bekalan untuk keakhirat maka pertahankan kemuliaan NYA...

Anonymous said...

Orrraittttt....

Anonymous said...

bertekak laa puas puas agar cepat berpecah belah....umno/pas sama Islam,sama melayu. Islam itu persaudaraan, tapi nilai persaudaraan itu telah mula hilang yang ada hanya permusuhan...

Anonymous said...

Kalau Lim Guan Eng kata Babi tu halal dimakan asalkan disembelih sambil baca bismillah...

Orang Melayu akan kata ya.....!
mengapa orang Melayu ni bodoh sangat....? baca Al-Quran pandai...tapi senang untuk dimurtadkan....!!!!!!!!

Anonymous said...

Di Serawak orang islam adalah minoriti.....tapi Taib Mahmud boleh memerintah dengan baik.....!

berbeza dengan di Semenanjung..Melayu adalah majoriti tapi bangsanya suka bercakaran....mungkin benarlah orang kata GENETIK melayu semenanjung ni BODOH...tapi bijak MENIPU dan pandai BERBOHONG...he he..

maun said...

Aku belum dengar Najib baca hadis Nabi dalam ucapannya....Melayu Islam tu!!!

Anonymous said...

ISLAM HANYA AKAN MENERIMA HADIS YANG DIRIWAYATKAN OLEH PARA PERAWI TULEN....

TAKKAN ZAMAN ANAK2 KORANG NAK KATA
'DADDY NAK CERITAKAN HADIS YANG PERNAH DI RIWAYATKAN OLEH CINA KAFIR'....

SEDANG ANAK2 KORANG KATA ' TOK GURU BERPESAN BAHAWA PERIWAYAT HADIS MESTI LA SEORANG MUSLIM YANG YAKIN DENGAN IMAN DAN BERIMAN DENGAN ALLAH SERTA RASUL'

BILA INI BERLAKU ANAK2 AKAN HILANG PANDUAN DAN PEDOMAN...

SO JADILAH MACAM MANA PANDYKUTHY....

TAK PUNYA AGAMA.....

hangkedee said...

Pok nik dah sale dengan Lee kuan yu ...mungkin dia dah ajar lah cara guna hadith...Apa apa pun mereka adalah kafir Harbi.menentang Islam.selamat beramal.

gentingsena said...

Tanya hadis mana, DAP tu kenapa tak jawab,soalan tu bukan susah sangat, kalaulah dia jawab, Allah tuhanku, Muhammad Nabiku, Islam agamaku, alQuran dan Hadis ikutanku, Kaabah Kiblatku walaupun jawapan X betul tapi alangkah baiknya. Adun pas mungkin dia bisu dan pekak...kerja nganga la ......

Anonymous said...

kesian..dasar manusia ignorant.. nabi sendiri yang mulia tu takde masalah nak bagi abu jahal baca alquran. yang diturunkan oleh Allah yg lebih mulia dari dia.. apatah lagi nak baca hadis..

ada ke sebab abu jahal org arab.. bodoh punya jawapan..

kalau dah dasar pengikut pandy kutty tu..hahaha..

nabi dah pesan..org yg tak ikut macam dia adalah bukan dari golongannya..korg tolak yg nabi kata org kafir dibenarkan baca quran dan hadis..maksudnya korg tolak kata2 nabi..maksudnya apa?

sendiri mau ingat..jangan taksub sangat ya...

Anonymous said...

Anon July 14, 2011 8:48 AM yang bongok...

kalau tak tau maksud periwayat hadis tak payah nak melembu kat sini..bangang..

Anonymous said...

baca hadis tak sama dengan meriwayat hadis la bahlol

Anonymous said...

Kafir tetap kafir.

Al Quran mana wujud time nabi. Nak berhujag, simple facts macam tu pun tak tau.

Apa, agam lain tak cukup hujah ke? Guna la apa yang Krishna cakap, Quan Yin kata. Kenapa nak menggunakan hadis Islam? Kalau berminat sanagt, masuk Islam, lepas tu baru lah ada hak untuk menyatakan. Setakat baca from paper, no meaning.

Anonymous said...

sungguh bia-dap cina tu.kalau kita cakap dia bodo dok tonggeng sembah patung dia marah.dasar kayu api neraka

Anonymous said...

anon July 15, 2011 2:48 PM

sorry. my bad. maksud aku bukan quran..tapi ayat2 wahyu yg diturunkan kepada nabi=yg telah dikumpulkan dan dijadikan quran yg kita baca sekarang ni..

haih..sebab tu aku kata..org2 yg macam korg ni la yg menyebabkan org kafir takut dgn islam.. membuatkan islam tu sebagai sesuatu yg amat sukar dan banyak syarat utk diamalkan..

silap2 kalau mana2 org nak masuk islam sibuk nak suruh mamat tu bersunat..

apa masalahnya kalau dia nak gunakan hadis..biar la agama lain.. teruk betul pemikiran.. mesti ko ni melayu kan..heh~