Breaking News
Loading...
July 19, 2011

Info Post
Mahkamah Tinggi di Kuala Lumpur hari ini memerintahkan seorang penulis blog membayar ganti RM300,000 kepada Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim kerana memfitnah menteri itu dalam satu artikel.

Hakim Datin Zabariah Mohd Yusof juga memerintahkan Amizudin Ahmat membayar kos RM100,000 kepada Rais.

Pada 1 Jan lepas, Rais, 69, memfailkan saman terhadap Amizudin (kanan), 42, yang juga anggota jawatankuasa Pemuda PKR, berhubung artikel yang disiarkan dalam blog, sharpshooterblogger.blogspot.com pada atau sekitar 28 Disember tahun lepas.

Dalam penghakimannya, Hakim Zabariah berkata bahawa setelah mengambil kira fakta dan bentuk fitnah yang dilakukan oleh Amizudin dalam blognya dan juga nilai wang semasa, jumlah yang diberikan kepada Rais adalah munasabah.

Katanya fitnah yang dibuat itu adalah sangat serius, dan jika seseorang itu mempercayainya, bukan sahaja reputasi Rais akan terjejas di peringkat nasional dan antarabangsa, tetapi yang lebih penting ialah kesannya terhadap kehidupan Rais dan keluarga.

Beliau berkata fitnah itu melibatkan perbuatan merogol seorang individu dari negara lain dan ini merupakan satu tuduhan paling kotor yang dibuat terhadap seseorang.

Dalam samannya itu, Rais berkata artikel berbahasa Melayu itu berniat jahat dan memfitnah beliau serta bermaksud beliau melakukan kesalahan besar merogol dan mampu membunuh pembantu rumah beliau dari Indonesia.

Seorang wanita yang pernah bekerja dengan menteri itu kemudiannya telah memberitahu sebuah portal berita Indonesia bahawa beliau tidak pernah dirogol atau dilayan dengan buruk oleh majikannya itu.

11 comments:

kanse said...

padan muka seyh

Anonymous said...

DSAI pula bila nak saman SK?

Anonymous said...

Siakap- senohong gelama ikan kerapu
bercakap bohong kan dituduh menipu
padan muka balaci PKR (Parti Kena Raba) buat lagilah......

Anonymous said...

Ribu ribu bintang!!! ati manyak senanggg!!! BAYAR!!!! JGN X BAYAR AR!!!!.. rasa kau!!

Anonymous said...

kalu rasa sengkek sgt nak byar..minta aje kat PAPA asshole kau bayar... Aduuihhh rabak duit aku!!

ROSAFID said...

Saya Kata!! Mintak tolong pak sheikh al juburi bayarkan saman. Tapi dengan syarat londehkan seluar dulu dan goyang2 lah sikit punggong kau tu,bagi dia naik selera.Apa ada berani? Lain kali jangan buat fitnah. Yang kau terima ni baru hukuman kat dunia belum lagi di akhirat kelak. Bertaubat lah sebelum terlembat. Wallahu'alam. Wassalam.

Anonymous said...

muka bdak ni mcm babi, elok sangat la kene saman.....

babi tak elok bergaul dgn manusia...

elok duduk dikalangan babi dlm hutan jeee....ekekeke

maun said...

Lepas PRU13...silap-silap Rais pulak kena bayar RM800,000..betul-betul terUMNGOK..kahkahkah

Anonymous said...

dana yahudi kan ada... setakat 400,000 kecik punya hal lah..

Anonymous said...

Woi maun anak halam, lu punya miak kina lancuk sama babei ka....ini la manusia otak hiblis yang losakkan islam kat negara ni...pi mampus la lu babei. patutnya lu sama itu blogger pun sama-sama tonggeng la...kasi itu raja hiblis po'ot lu punya lobang teik.

pyan61 said...

rm400k ape de hal...godfather dia banyak duit. setakat rm tu celah gigi jer. lagipun blogger sekrg ramai yg kaya-raya especially pengikut kump ni. dia org tolong top-up sorang 50k, 8 org jer dah cukup.