Breaking News
Loading...
July 5, 2011

Info Post
Ordinan darurat adalah satu ordinan untuk menentang perbuatan subversif, keganasan terancang, keganasan jenayah yang boleh memudaratkan orang awam.

Adakah penahanan jayakumar mp sungai siput perlu menggunakan ordinan darurat, jawapannya ialah ya.. kerana jayakumar cuba menghidupkan semula pengaruh komunis di malaysia, yang mana kita semua tahu, pemberontakan komunis adalah untuk menjatuhkan kerajaan dan berperang dengan Yang Di Pertuan Agong, ini termaktub dalam perkara 149 (1) (a,b,c,d,e,f) sila rujuk sini.

Penahanan jayakumar selari dengan perlembagaan, jadi jangan salahkan pihak polis sekiranya ordinan itu di gunakan, jayakumar, psm dan pakatan haram bagi lah apa pun alasan, bila bukti-bukti untuk menghidupkan semula pengaruh komunis dan percubaan utuk menghuru-harakan negara sudah ada di depan mata, takan polis nak berdiam diri lagi...

Bak kata pepatah, mencegah lebih baik dari mengubati, maka polis telah bertindak dengan tepat untuk melumpuhkan kegiatan menghidupkan kembali pengaruh komunis sekaligus megekang perbuatan subversif komunis semasa perhimpunan bershit itu nanti.

Tak ada gunanya pakatan haram nak tegakan benang yang basah, memang perhimpunan bershit tu adalah salah satu bentuk kegiatan subversif untuk menjahanamkan negara, jadi pada pandangan aku, ambiga, anwar ibrahim, mat sabu dan kepala-kepala perhimpunan haram yang lain patut juga di tahan di bawah ordinan darurat, kalau tidak di tangkap mereka tu dibawah akta keselamatan dalam negeri (isa) gunakan ordinan darurat pada aku sudah mengcukupi, tapi kalau isa lagi bagus.

2 comments:

Anonymous said...

tapi aku suka kalau puak-puak pengacau negara ni di tangkap di bawah isa, baru depa semua ada akai..

Anonymous said...

elok guna akta darurat, ISA tu senang nak bawa kes lawan kat mahkamah dan senang diorang nak menang., kalau akta darurat, peguam tak de idea macam mana nak lawan kes macam ni, sebab diroang mana ada pengalaman lagi.