Breaking News
Loading...
July 14, 2011

Info Post

Sepanjang pegamatan aku pada hari 9 julai tu, banyak orang-orang pas yang turun berdemo, mereka terpekik terlolong macm orang kena rasuk polong, walau pun ketika azan, itu paling jelas apa bila azan asar berkumandang di masjid al-bukhary dekat- dekat stadium merdeka.

Dari jam 10 depa mula berdemo sampai la ke magrib, aku tengok sekor pun tak sembahyang zohor apatah lagi asar, lebih-lebih lagi kumpulan yang berdemo di menara maybank dan puduraya, jangan kelentong kalau depa kata depa sembahyang atas jalan, nak sembahyang apa ke bendanya, ketika tu hujan lebat, air bertakung atas jalan, nak sembahyang apa?

Pelik pas mengaku dia parti islam, tapi pas membiarkan pengikutnya tak sembahyang, parti islam ke macam tu? itulah natijahnya kalau perhimpunan tu berimamkan ambiga pandikutti, sikafir yang membela lina joy murtad, itu sebapnya perhimpunan bershit tu gagal, pasal mengikut arahan ambiga pandikutti semua penyokong pas tak sembahyang. jadi bersyukurlah pada mereka yang kena tangkap, sekurang-kurangnya mereka qadok sembahyang zohor yang mereka tinggalkan kerana ambiga di pusat tahanan di ipk kuala lumpur.
Published with Blogger-droid v1.7.2

26 comments:

Anonymous said...

telah dijanjikan surgaa..

Anonymous said...

Untuk pengetahuan kau, masa 9 julai tu ambiga dah bagi green light tak payah sembahyang, jeritan takbir yang kuat sudah memadai untuk cover sembahyang pada hari tu...

Anonymous said...

dah dia orang bertuhankan ambabiga!

Anonymous said...

Pada mereka demo bershit tu satu jihad maka solat boleh di kecualikan, itu orang pas bagi tau aku di surau semalam.

Atan.

Anonymous said...

Anon 2:10 pm...
Atan, dlm mazhab syafi'ie tiada uzur syar'ie bg lelaki dlm bab solat. Tak tau lah pulak kalau2 yg berdemo itu hari ada yg datang bulan, kelaur darah ikut celah peha mcm pompuan ! Itupun darah yg berwarna merah, bukan kuning. Kalo merah haram solat!
Zaman sahabat2 dulu ketika perang membalun kafir harbi mereka mengerjakan solatul khauf, iaitu solat takut dgn kaifiyat yg tertentu.
Ini demo dia org. pergi memberontak pemerintah Islam, ini maksiat dan jika musafir kpdnya adalah musafir maksiat, yg tiada sah jika ia solat jama' dan qosar. Boleh rujuk Fathurrahman Syarah Matan Zubad bg Sheikh Daud Al Fathoni.
Wallahua'lam.

Anonymous said...

tunggu la Tuhan menilaikan percakapan kamu nie. Diorang ada ke sembahyang ko tau? mereka tegakkan pendirian yang menyokong kebersihan dalam negara kite. bukan tu sifat yang ada pada Tuhan kite ke?

Anonymous said...

Jadi berjuang tegakan kebersihan tak perlu sembahyang ke?

gentingsena said...

Orang Islam yg beriman tak kira parti mana2 pun dia sembahyang, yg.jauh jamak,tapi penyokong pas pun macam2 keturunan juga tak semesti semua Islam, ikut prasit den depa tu dah tukar yag Islam kpd. kebajikan tapi yang basah kuyup tu pengikut ambiga, dia tu keturunan tak mengucap dua kalimah shahadah....

opisboi said...

macam sindir PDRM jer! tak kan geng sendri pon tibai?

Anonymous said...

Sebap penyokong bershit la banyak polis yang terpaksa meninggalkan solat.. Sekarang ni siapa yang jahat

HangLekiu said...

Takbir!!....Ambiga!!!
Takbir!!....Ambiga!!!
Takbir!!....Ambiga!!

Anonymous said...

POK NIK AJIS DAH JANJIKAN SURGO UNTUK MEREKA MEREKA ITU.....

DAH MACAM TUHAN LAK POK NIK NIE
LEH MAIN JANJI JANJI

SRUPO FIRAUN DAH.....

Anonymous said...

Mereka semua jamak tak yah fatwa ambiga dewi tahap gaban, PAS penganut ambiga sreevasani. Bebal tak habis

Anonymous said...

Aku ada tanya member pro PAS sebab apa PAS ok dgn Ambiga walhal dia support murtad, member aku jawab Ambiga lawyer Lina Joy jadi kena jalan tanggungjawab sebagai lawyer...benda tu seperate issue dgn PAS support Bersih!! Ha!ha! rupanya ahli PAS kena tipu sebab walaupon Ambiga lawyer Lina Joy, ketua-ketua PAS tak bagitau ahli ahli bahawa Ambiga juga, tubuh j/kuasa pertikai Perlembagaan bahawa orang islam juga berhak untuk bebas memilih agama i.e. jadi murtad!!!

Terbukti PAS berfikiran cetek!

Anonymous said...

ahli pas dah amalkan ajaran n.ajis. solat itu satu demo kepada Allah. jadi yang pi demo tu, solat la. yang tak pi tu yang tak solat berjemaah. tapi imam dia pompuan la masa demo ari tu, tapikira ok la, pasal mat sabu nombor dua. makmun ramai melayu. hujan tu macam rahmat la. semburan air dan gas tu, serupa ....

Anonymous said...

Ni macam darurat pada 9 Jul tu.

Yang Jom Heboh tu, 2-3 hari, pagi sampai petang, apa cerita?

anti bohmau said...

Astaghfirullah...9 julai darurat? jadi tak payah solat? darurat yg direka sendiri tp solat hukum hudud Allah SWT oi!! apa nak jadi hamba Allah ni???

yg jom heboh tu tak payah pertikai. boleh solat bila masuk waktu & ditempat yg selesa media prima sediakan. biasanya, khemah solat, musolla & surau ada berdekatan tempat di mana jom heboh diadakan. yg tak solat tu mcm semua yg berdemo tu lah.. memilih jalan sesat sendiri!!!!

pendek kata, tepuk dada tanyalah IMAN!!!

Jabalnur said...

Sdra silap...PAS bukan parti Islam lagi...Kan hari tu Ularmak2 PAS dah tukr kepada Parti Kebajikan....Parti yang pengikutnya bermentalitikan memrlukan kebajikan dari orang lain - bukan mereka yang nak buat kebajikan.

Anonymous said...

PENYOKONG BUAT APA SAJA PUN MEREKA PASTI DIJANJIKAN SYURGA OLEH NIK AZIZ......SYURGA ADALAH HAK MUTLAK MEREKA DAN PASTI MEREKA AKAN MASUK SYURGA YANG DIJANJIKANN OLEH MANUSIA YANG TERALIM DAN TERMULIA DUNIA...NIK AZIZ....NIK AZIZ...NIK AZIZ.....MEREKA AKAN MASUK SYURGA BERSAMA AMBIGA,LIM KIT SIANG, LIM GUANG ENG DAN LAIN-LAIN LAGI...UNTUNG ORANG PAS..UNTUNG ORANG PAS..UNTUNG ORANG PAS......MEREKA AKAN MASUK SYURGA TANPA HISAB DAN NIK AZIZ AKAN MENUNGGU MEREKA DI PINTU SYURGA.....SUNGGUHN BAHAGIA...SUNGGUHN BAHAGIA......

MEL said...

assalamualaikum,
kenape mereka semua takut letak nama bile memberi komen. kan sume ade kad pengenalan.kite doakan lah agar semua yang hadir ari tu telah solat pada waktunya. yang hadir ke JOM HEBOH tu pun kite harap mereka solat pada waktu nya. BERBAIK SANGKA LAH ANTARA KITA SEMUA UMAT ISLAM. ASSALAMUALAIKUM

maun said...

Apahal pulak tak solat..demo start kul 2pm..solat le dulu...dan habis kul 4pm..lum waktu solat asar lagi..rasanya x ada ganggu pun waktu nak bersolat....melainkan malas..tak berdemopun tak solat

Anonymous said...

start pkl 2 ape kebendanya..
pkl 10 lagi dah dtg terkial-kial nak cari jln ke stadium merdeka..lari sana, lari sini.. mcm berok

Anonymous said...

dorang solat kat pulapol. dapat makan lagi...

shuib said...

Kahkahkah! kalau tak demo pun blom tentu semuanya solat beb ekekeke.

eXception said...

Rasulullah dulu, semasa perang pun masih sempat bersolat dengan sahabat-sahabat Baginda, ataupun bukan Rasulullah SAW yg jd ikutan tp Ambiga Laknatullah yang diikut mereka? MasyaAllah...

Anonymous said...

ape2 jela,yg penting title 2 mmg provoke gler..
rmai gak umngok yg tonggang siap ad pic mcm hishamuddin dlu2 x ingat ke?yg mkn rasuah mcm isa ex mb n9,siap ngaku g padahal dh tau rasuah haram jadah...org mude mcm ak akn ingat smpai ble2 tmbh pru13 nk dkat ni=)