GEMPAR: Khalid Samad Ke Mesir Merayu Tarik Balik Pengharaman PMRAM

Aku dapat tahu semalam khalid samad bergegas terbang ke mesir universiti al-azhar untuk berjumpa dan membuat rayuan kepada syeikh al-azhar supaya menarik balik pengharaman PMRAM oleh universiti itu.

Untuk pengetahuan semua, PMRAM adalah sebuah pertubuhan untuk menjaga hal kebajikan orang melayu di negara mesir, ia ditubuhkan sebelum kita merdeka lagi, pada asalnya betul PMRAM menjaga kebajikan rakyat tanah melayu di mesir, tapi hala tuju PMRAM semakin jauh terpesong pada tahun-tahun 1980an bila mana ramai orang kelantan berhijrah ke mesir dan menyertai PMRAM, sejak itu PMRAM dilihat menjadi sayap politik pas di mesir.

Lebih buruk lagi bila PMRAM sudah diresapi fahaman syiah, aku pernah berjumpa dengan seorang pelajar mesir yang juga ahli jawatan kuasa PMRAM dalam tahun 1997 dulu, katanya, PMRAM yang ada sekarang ini bukan PMRAM yang tubuhakan oleh datuk kita dulu, PMRAM yang ada sekarang ini membawa pahaman syiah, menjadi kilang untuk melahirkan pemimpin-pemimpin pas yang bermazhab syiah, malah ada di kalangan jawatan kuasa PMRAM melakukan nikah mutaah yang diharamkan oleh mazhab ahli sunnah wal jamaah, mereka memberikan alasan kononnya untuk menjaga pelajar perempuan yang baru sampai di mesir.

Korang boleh baca sendiri sebap musabab kenapa PMRAM di haramkan oleh syeikh al-azhar di blog perjalananku di bumi anbiya

Comments

Anonymous said…
Aku pun ada dengar juga yang pmram dah diresapi pengaruh syiah, aku cadangkan kerajaan haramkan terus pmram ni dan stop bantuan kewangan kalau ada.
Anonymous said…
kalau x tau dan xkenal sendiri apa tu PMRAM.. jangan main cakap dan tuduh melulu... fitnah itu lebih buruk dari membunuh...

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID