Breaking News
Loading...
August 21, 2011

Info Post
Makin teruk artis kita sekarang ni, aku tak berapa kisah kalau artis yang buat perangai tu artis kafir, ye lah dah kafir nak buat macam mana? tapi yang aku nak tibai ni adalah artis melayu yang beragama islam, macam-macam benda pelik yang mereka buat, ada yang mengaku ada tatoo la dan yang terbaru.. ada artis melayu yang jadikan anjing sebagai pet mereka.

Dulu kita umat islam di kejutkan dengan gambar seorang pelakon wanita kacuk mat salleh sedang berseronok bergurau senda dengan anjing baka german shaperd, dengan tampa rasa berslah minah tu kata

"anjing tu peliharaan kawan, bukan saya punya, gambar itu bukanlah satu isu yang besar. bukannya berdosa pun bermain dengan anjing. apa salahnya anjing itu mahu bermain dan gigit kita. habis main, samak saja. lagipun saya seorang pencinta binatang. dulu saya pernah membela anjing. Tetapi saudara-mara saya tidak boleh terima lalu saya memberi anjing itu kepada orang lain."

aku malas nak komen panjang-panjang pasal apa yang pelakon wanita kacuk mat salleh ni cakap, sekali baca korang mesti boleh faham bagai mana liberalnya pemikiran dia.

Ni ada lagi sorang artis melayu yang suka sangat main dengan anjing, kalau artis kacuk mat salleh tu main dengan anjing aku tak heran sangat pasal darah mat salleh ada lagi dalam diri dia, tapi artis yang ni dah la muka melayu, memang piau melayu, tapi buat perangai macam mat salleh, korang tentu kenal dengan artis ni kan? kalau artis yang kacuk mat salleh tu mengaku anjing tu bukan dia punya, tapi artis ni nak kata apa pulak? siap bawak tido lagi... apa cerita?

Takan artis ni pun nak pakai alasan yang sama jugak, lepas main kita samak la, atau, apa salahnya kalau bulu anjing tu kering, kering sama kering tak payah samak, mampos la kalau itu alasan yang artis tu bagi, lagi satu, betul ke depa tu lepas pegang anjing depa samak dengan air tanah kemudian dengan air bersih? mak aii rajin betul korang ni... kalau kat tangan boleh cerita la, tapi bagai mana kat baju, cadar dan bantal, larat kau nak menyamak hari-hari? ada logik ke?

6 comments:

Anonymous said...

Meluat tengok artis artis yang terlalu menunjuk nunjuk. Dah tak kenal halal haram. Cara nak samak pun mungkin tak faham lagi. Kalau anjing dijadikan binatang peliharaan, berkeliaran di rumah, tempat tidur, apa yang dia nak samak... dah merata rata air liur anjing tu melekat kat mana mana. Tak ada apa yang nak dibanggakan dengan artis sorang ni. Muka pun tak lawar mana.

Prince Azam said...

Ni pasti Nanu Baharuddin,muka pun dh tau.....persoalannya,adakah bapanya iaitu Datuk Hj.Baharuddin Omar mengajar anaknya yg perangainya sebiji macam 'setan' ni?Sepatutnya ajar anak ni seperti melentur buluh biarlah dari rebungnya......

hitch said...

CUBA TNYA DIA....TAU KE MCM MANA NAK SAMAK.....KAT BANDAR NI SUSAH NAK CARI TANAH BERSIH.....TANAH YG PENUH DGN TAIK ANJING DAN KUCING BYK LA...

Anonymous said...

Alahai...kesiannya...

Bukan salah ibu ngandung....

Tp salah anak yg pilih hidup songsang...

Anonymous said...

Kalau peluk-peluk anjing dan baring-baring dengan anjing, dalam rumah tu bersolatkah penghuninya?

Saya bukannya nak menuduh orang itu bersolat atau tidak, tetapi dengan keadaan itu menunjukkan kurangya ibadah kerana nak solat macam mana kalau ada haiwan yang haram disentuhi ada di dalam rumah, berguling-guling atas katil, apa ini semua?

Anonymous said...

Apabila halal dan haram sudah tidak dipedulikan, apa dah jadi dengan iman seseorang itu? Orang yang beriman, walaupun sebesar debu dalam hatinya akan rasa bersalah nak buat perkara yang dilarang oleh agama, kalau riang ria buat benda yang dilarang oleh agama, apakah ada iman dalam hati lagi?

Saya bukannya nak menghukum, tetapi perlakuan mencerminkan pendirian.