Breaking News
Loading...
August 15, 2011

Info Post

Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali menyeru pemimpin dan ahli PAS supaya tidak terperangkap atau terjebak dengan ‘perangkap’ Umno dalam isu Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) dan gereja.

“Saya dapat maklumat ‘dalaman’ Jais semalam (14 Ogos), berkait dengan operasi Jais pada 3 Ogos 2011 lalu bahawa ada eleman dan peranan Umno dalam operasi Jais terhadap majlis yang diadakan di kawasan Gereja Methodist, Damansara Utama, Petaling Jaya itu,” ujarnya pada sidang media di pejabat PAS Terengganu, di sini hari ini.

Turut sama ialah Pesuruhjaya dan Setiausaha PAS negeri, Mohd Abdul Wahid Endut dan Yahaya Ali - HARAKAH

komen aku; mustafa ali dah gila, habis tu hasan ali tu orang umno ke??

9 comments:

Anonymous said...

Ni la bapak segala Setan..sesat dan menyesatkan...PAS pasti kluk-klek.Hukum Allah dulu,kini dan selamanya konsisten tapi hukum politik PAS ni hanya untuk mengisi kantung dan penuhi nafsu lawammah...

Anonymous said...

Hasan Ali tu siapa, bekas Pesuruhjaya PAS Selangor lol. Begitu sekali hati budi pemimpin PAS lebih binatang daripada binatang. Apakah orang seperti Hasan Ali tiada integriti langsung.

Kemanakah perjuangan syiar Islam yang dilaungkan Oleh PAS selama ini. Kenapa pula JAIS kena perjelaskan kepada PAS dan bukan kerajaan negeri.

Melayu Pasir Gudang said...

PAS sanggup kambing hitamkan siapa sahaja walaupun geng sendiri demi cakap bohong mereka.

Abd Razak said...

kalau betul umno yg buat report bagussss lah ini bermakna umno lebih perihatin terhadap kegiatan memurtadkan org2 islam..syabas umno kerana menyuruh jais meyerbu gereja tersebut.umno lebih islam dari pas.

putra indah said...

Kalau pegang jawatan bergantong pada ketua apa ada? nak kekal jawatan kenalah ampu dan selalu basuh berak ketuanya walaupun benda yang salah. Dah MBPJ sendiri maklumkan bahawa DUMC tu bangunan yang disalahguna oleh kristian dia nak sokong gak!!! dah tu nak salahkan UMNO,i sialan punya manusia spesis hamPAS..

Anonymous said...

orang islam dah murtad masih nak berpoltik jugak!!!moga moga jauhkan balak ke atas Malaysia...

timun said...

bangkang dan bangang punya statement setiausaha paspispus...kote sendiri yang hasilkan mani lagi mau cakap 'itu anak aku' tapi macam bukan aku punya benih...

Anonymous said...

Kalau unmo yg jadi dalang, saya sokong sangat2.

Sebagai pemimpin muslim, mmg dah jadi tanggungjawab unmo untuk mempertahankan aqidah umat2 islam kat m'sia ni. Begitu juga umno bertanggungjawab mengeluarkan fatwa2 yg mengikut nas2 al-qur'an dan sunnah2 rasulullah (saw).

jadi operasi hari tu dari segi agama islam tak ade salahnya langsung. pade saye tuding menuding oleh ahli2 ulamak pas x menampakkan kebaikan diri mereke lansung. lebih menonjolkan yg sebenarnya mereke jahil dan daif pemikiran.

idak ke keje2 menyelamatkan aqidah seseorg muslim tu mulia? kalau mulia, betullah dan mulialah tindakan pegawai2 hari tu... Alhamdulillah.

Anonymous said...

Bila ulama liberal berkuasa,inilah jadinya..Hasan ali dah tak bermakna,tapi apa pun syabas hasan ali,dia tetap dgn pegangan islam sejati..