Breaking News
Loading...
August 15, 2011

Info Post
Ini kenyataan si tua kutuk, mb kelantan pasal larangan bacaan al-quran di pulau pinang:

Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tidak bersetuju amalan bacaan al-Quran dibuat menggunakan pembesar suara sehingga mengganggu mesyarakat sekitarnya, lapor Bernama.

Mursyidul Am PAS itu berkata perbuatan itu tidak mengambil kira sensitiviti masyarakat setempat sehingga boleh menyusahkan mereka dan seseorang Islam harus menghormati masyarakat sekeliling dengan tidak membuat bising, walaupun dengan membaca al-Quran menggunakan pembesar suara.

Komen aku mudah, mula-mula puak kafir dap test market dengan bacaan al-quran, depa kata bising dan menggangu orang kafir nak tido, walau pun perkara ini dah di praktikkan dah berpuluh tahun, apa yang malangnya, komplen mereka tu mendapat respon yang cukup baik di kalangan cerdik pandai agama, percaya lah cakap aku ni, kalau komplen yang kerajaan penang buat tu tak dibantah dengan keras, percayalah, perkara tu akan merebak di tempat-tempat lain terutama negeri yang di perintah oleh pakatan haram jadah seperti di selangor, kedah dan kelantan, kalau di 3 negeri tu pun mereka boleh lepas, cina dan puak kafirun akan tuntut larangan itu di buat di kesemua negeri.

Sifirnya mudah, mula-mula komplen kata bacaan al-quran sebelum azan subuh tu menggangu orang kafir nak tido, lepas ni depa usul pulak supaya azan subuh di slow kan dan mereka akan guna alasan yang sama, tak percaya? korang tengok la nanti.

8 comments:

Inai Merah said...

Kenapa sekarang pembacaan Al Quran dengan mengunakan pembesar suara dikatakan menggangu ketenteraman orang lain.

Lupakah PAS dengan pembesar suara jugalah mereka menabur kehinaan dan fitnah kepada ahli-ahli UMNO. Waima ketika Khutbah Jumaat.

Tidak kah ini satu kenyataan yang amat menjijikkan.

Nik Aziz sangat hebat dalam mengeluarkan fatwa untuk mempertahankan kuncu-kucunya.

Kunun dengan berpakat dengan DAP dapat menjelaskan keindahan Islam kepada mereka. Namun kehadiran Nik Aziz hanyalah sebagai orang tua yang dijadikan alat pepecahan orang Islam di negara ini.

Dari negara Islam dah jadi Negara Kebajikan.

50 tahun lebih apa kebajikan yang dibuat oleh PAS. Kepada seluruh umat Islam di negara ini.

Insyaallah apa yang dicanangkan selama ini termasuk mengkafirkan saudara seagama, saudara mara, sahabat handai, jiran tetangga tetapi menjulang rakan kafirun akan tetap mendapat balasan yang setimpal dari Allah SWT.

Sikap berdolak dalik dan suka mempersalahkan orang lain apabila terancam dengan tindakan mereka adalah umpama baling batu sembunyi tangan.

Terlalu banyak sangat meludah kelangit akan sampai satu masa nanti hujan air liur akan melencun seluruh anggota mereka.

Terlalu sangat menghina orang lain akan sampai satu masa nanti aurat mereka akan terdedah hanya tinggal dua tapak tangan sahaja sebagai penutup malu.

Ingatlah syura neraka itu bukan manusia yang menentukan hanya Allah Yang Maha Mengetahui dan Berkuasa menentukannya.

Jangan mudah mengkafir dan menghukum seorang insan yang mengucap syahadah ahli neraka, kerana yang berkata demikian itu belum tentu untung nasibnya di hadapan Allah SWT. sekali pun mengelar diri mereka ulamak.

Hidup negara kebajikan ala PAS!

Anonymous said...

Saya bangga akhirnya doa PAS suatu ketika dulu telahpun dimakbulkan apabila ramai org UMNO muda dan tua, bekas2 penyonglap juga tidak ketinggalan ingin mengembalikan zaman kegemilangan Islam menggantikan parti PAS yg dianggap tidak berfungsi dan yg pernah dianggap membawa kemunduran dgn istilah2 Islam yg dilaungkan sebelum ini. Saya sekali lagi berdoa agar UMNO menjadi parti Islam yg akan menjalankan hudud agar dunia kembali menjadi aman. Kalaulah 10 tahun dahulu UMNO telah sedar seperti ini, barangkali PAS dan PR tak muncul dlm arena politik tanahair. Aminnn....

Anonymous said...

Anon 4.20..

PAS & PR hanya muncul kerana Anwar Ibrahim..bukan kerana perjuangan...x sedar lagi ke?..

Anonymous said...

PAS DAN PKR TEGAK KERANA KEPALA BUTUHHHHHHHHHHH

Anonymous said...

Salam,
Rasanya tuan punya blog ni x belajar hukum, masa blm terlambat utk kita sama2 menadah ilmu kt majlis2 agama

Anonymous said...

anon 7.38pm, macam2 la kau cakap untuk menegakan benang yang basah, demi politik dan undi gadai lah apa yang boleh di gadai. kau komen jam 7.38, kau tak buka puasa ke? atau kau berbuka ikut time berbuka gereja dumc pukul 7.15pm.

Anonymous said...

Kita yng Islam ni pun setiap saat berada didalam keadaan kafir tak nak disiasat..

Khairul Mohamad said...

bidaah la ..x kn itu pun xtau..jAhilun la ko ni