Breaking News
Loading...
September 16, 2011

Info Post
Akta yang banyak menyelamatkan negara dan kedaulatan raja-raja melayu telah dihapuskan malam tadi, aku tak pasti apa yang sedang berlegar-legar dalam kepala otak najib sebelum dia mengumumkan akta isa di hapuskan, mungkin dia nampak, kalau dia hapuskan akta itu, bn boleh menang besar dalam pilihanraya akan datang, agaknya la kut... atau mungkin itu nasihat yang di berikan oleh apek lempang yang berlegar di sekeliling najib.

Menghapuskan isa memberikan satu kemenangan besar yang tiada tolok bandingnya buat puak-puak pakatan haram, perjuangan mereka selama ini untuk membakul sampahkan akta yang cukup mereka takuti itu akhirnya menemui kejayaan, sedih bagi mereka-mereka yang bermati-matian mempertahankan akta yang banyak memberi menafaat kepada rakyat, kenapa perlu takut dengan isa kalau kau tak buat salah.

Akta apa yang kerajaan nak pakai sekiranya di takdirkan sekali lagi munculnya kumpulan militan yang nak berperang dengan yang di pertuan agong, macam al-maunah dulu, nak pakai kanun acara jenayah? mampos la, turun naik mahkamah, tangguh berkali-kali macam anwar buat, sampai khiamat pun kes tak selesai.

Apa pun aku harap semoga najib berbahagia dengan keputusan yang pada pandangan aku cukup pendek akal tu... jangan sampai keterbukaan tu memakan diri sendiri...

10 comments:

Anonymous said...

hip..hip..hip.. horeyy
hip..hip..hip.. horeyy
hip..hip..hip.. horeyy
hip..hip..hip.. horeyy
hip..hip..hip.. horeyy
hip..hip..hip.. horeyy
hip..hip..hip.. horeyy
hip..hip..hip.. horeyy
hip..hip..hip.. horeyy
hip..hip..hip.. horeyy
hip..hip..hip.. horeyy

Anonymous said...

terima kasih najib kerana anda telah memberi kemenangan kepada PR secara tak langsung.

Anonymous said...

‎1. Ada juga baik ISA dimansuh supaya ia tidak lagi boleh menjadi modal Pakatan untuk hentam Kerajaan M'sia, skrg dengan kejutan PM, memang memberikan satu tamparan kepada pakatan sekaligus mematikan impian Pakatan untuk memerintah m'sia, ada baik mesti ada buruknya kan ?, namun lebih afdhal kita berlapang dada dalam perkara ini, DS najib pun mesti sudah fikir semasaknya untuk mengumumkan perkara ini, untuk lebih baik dan lebih fikir bagaimana nak pastikan UMNO dan BN menang dalam PRU ke-13 nanti.

2. Walaupun pengumuman nie ibarat menyerah tengkuk BN untuk PR sembelih hakikatnya ia adalah manifestasi keazaman DS najib untuk menggunakan kuasa yg ada pada beliau dengan bijaksana, ibarat menarik sehelai rambut dari tepung...fahamilah keadaan DS najib, jika kita ditempatnya, apakah kita akan berfikir jugak seperti beliau ?..

3. Nak salahkan PM 100% pun x boleh jugak, sebab pertimbangan pemansuhan ISA nie mesti melibatkan byk prosedur dan sangat kompleks untuk diterangkan, by the way, mungkin kata2 Blogger Kickdefelia nie dapat memberikan jawapan : http://kickdefella.wordpress.com/2011/09/16/terima-kasih-najib-razak/ (baca dan fahami maksud tersirat). ----> Tidakkan berani DS Najib patut dipuji, ibarat menarik sehelai rambut dari tepung.

Anonymous said...

hapus cam tu je ke????? x yah dibahas.., digugal..,n diluluskan di parlimen

Anonymous said...

bukan ikhlaspun pembangkang ANTI-ISA selama nie...saje jer nak panaskan bontot penyokongnya sahaja...

alah macam BERSIH-2 tu jugak!!!!

tak ade keikhlasan...

buruk-burukkan BN jer
dengan spin ISA lah, BERSIH lah..

sebab tu najib kena berani menongkah arus...

hapus ISA ader akta baru lah jangan risau....pembangkang lah patut risau...penyokongnya nak lari mana lepas ni!!!!

BN tu terbuka pintu nya...

penyokong BN jangan kecil hati lah....

anak melayu said...

BN memang dah terbuka pintu untuk aku dah family untuk blah..Kalau kata ISA di hapuskan untuk matikan modal pembangkang itu tak betul, lepas ni mesti pembangkang cari modal lain pulak, pembangkang telah menang sebelum masuk gelanggang, umpama team bolasepak yang menjuarai Piala Malaysia, pasti mereka akan terus di sanjung, dipuja,jadi bualan,diarak seluruh negeri,mereka akan terus jadi kuat, tapi biasanya apa yang pasukan tewas dapat? Di cela, pemain perlu ditukar, pengurus kena pecat,jurulatih tak sambung kontrak dan macam.. Bagi aku Lajib sama dengan Mat Sabu, bukan pejuang bangsa tapi petualang bangsa.Selepas ni apek/ cina dalam DAP pasti tesenyum lebar selebar senyuman Hisham semalam yabg pastinya lega kerana tak dituduh makan gaji buta lagi. Good bye BE END

Anonymous said...

Pemimpim pembangkang belum cakap apa2 lagi. Aku percaya mereka akan buat fitnah iaitu ini semua gimik politik dan pilihanraya

Secara ikhlas aku kesal dengan keputusan yang dibuat oleh PM. Puak2 haramjadah akan mengambil kesempatan untuk mengeksplotasi apa jua isu politik

Anonymous said...

ISA bukan utk pertahankan kedaulatan raja2...klu kita lihat rentetan tahanan ISA semuanya org yg mampu menggugat kedudukan UMNO BN sbg pemerintah d Malaysia.Sampai bila nk tahan org tanpa bicara?adakah anda sanggup tgu ahli kluarga anda di tahan tanpa bicara?sampai bila anda semua nk tgu?ISA x patut ada ada dlm negara kita!ISA akta ZALIM!Syukurlah najib dh mula nk trima cara Islam...tp tetap kna tgu slagi x de hitam putih.Biasalah sape x knal najib, kan? najib pnah berbohong tanpa rase segan silu....selamba je!Saye nk tgu pembebasan tahanan ISA dibebaskan dulu.baru saya nk akui ckp najib itu betul n benar!

Anonymous said...

kena ingat...
ISA dihapuskan...
Ordinan DARURAT masih ader...
lagi besar dari ISA...
tak perlu bicara...
perlu tembak m ati jer...

mana lu orang mau..
simpan bulan2 dlm kurungan
@ sipan trus dlm tanah....

Anonymous said...

ISA dihapuskan,tapi digantikan dgn dua undang2 baru! Secara umum nye kita dgr memang ISA dah xde,tp hakikatnya parti pembangkang dgn penyokong nye yg bodoh dah tertipu,kah3! Padan muka! Thumbs up for najib!