Breaking News
Loading...
October 30, 2011

Info Post

BATU PAHAT, 29 Okt ― Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar mengingatkan baginda akan melepaskan jawatan Canselor Universiti Tun Hussein Onn Malaysia jika penuntut terus terjebak dengan gejala tidak sihat seperti menyertai perhimpunan haram sehingga menggugat kestabilan negara.

Sultan Ibrahim bertitah para penuntut perlu bersyukur dengan peluang diberikan untuk menuntut ilmu dan tidak terbabit dengan aktiviti politik atau menjadi pengikut kumpulan politik jalanan yang antikerajaan.

“Saya ingin menegaskan di sini bahawa sekiranya gejala sebegini berlaku dalam kalangan pelajar universiti ini, pada masa akan datang saya tidak teragak-agak untuk melepaskan jawatan saya sebagai canselor universiti ini,” titah baginda dipetik Bernama hari ini.

Titah baginda, adalah lebih baik untuk “saya mengundurkan diri daripada nama saya turut tercemar dengan perbuatan yang akan memburukkan nama dan imej universiti ini.”

Baginda bertitah semasa menyempurnakan Istiadat Konvokesyen Ke-11 Universiti Tun Hussein Onn Malaysia di sini hari ini.

Sultan Ibrahim juga bertitah, antara gejala sosial yang sering dipaparkan akhbar membabitkan segelintir penuntut perempuan melakukan aktiviti tidak bermoral seperti menjual maruah diri semata-mata untuk memperoleh kemewahan dengan cara mudah.

Sehubungan itu, baginda berpesan kepada penuntut dan graduan agar menjadi manusia yang berpegang teguh kepada ajaran agama, serta berusaha mengharumkan nama universiti selain membalas pengorbanan dan jasa kedua ibu bapa tercinta.

komen aku: woii budak-budak, dengar tu apa yang sultan johor titah, apa korang tahu pasal politik? kencing pun bercabang nak main politik konon, settlekan belajar korang tu dulu, lepas belajar cari kerja, duit gaji tolong mak bapa korang yang susah payah beranak dan besarkan korang, korang tolong pembangkang bukan depa pernah suapkan nasi kat mulut korang atau bagi beras, bagi susu kat korang pun.

6 comments:

Anonymous said...

ada kita org peduli??
makan free duduk diam2...
bawa motor besar pi bersiar siar...hahahaha

Anonymous said...

Ko sape???komen mcm nak kutuk sultan Johor aje...jgn lebih2 beb nanti polis sampai rumah baru hang tahu,laman ni semua org perhatikan..cara komen hang mcm kutuk sultan johor..LGE pun kantoi...ini kan pulak hang..ID hang boleh trace sekejab aje dapat...kalau berani kutuk sekali lagi....

Anonymous said...

tu pasal dia pakai anon.. pencut tak kote.. ni mesti budak2 pakatan juga ni..

Anonymous said...

Kalau gua dapat anon 10.41,gua siat2 kulit dia.....

kalau berani komen sekali lagi mcm yg pertama tu...

dasar anak haram...

Anonymous said...

tak baik berlawanan dengan titah sultan... Ini lagi satu kurang ajaq, lawan cakap sultan... http://tinyurl.com/3z3q2qh

Anonymous said...

Pakatan Rakyat memang cakap tak betoiii... ini buktinya... http://malaysian-banking.blogspot.com/