Breaking News
Loading...
October 14, 2011

Info Post
Gambar di atas adalah contoh terbaik jalan yang sepatutnya di selengara menggunakan duit marris, tapi peruntukan tu dah di rembat oleh kerajaan pkr selangor, rakyat yang menjadi mangsa. gambar ni aku ambil semalam di seksyen 11 shah alam.

Kerajaan PKR selangor mencuri duit peruntukan MARRIS. apa itu marris?

Marris adalah satu peruntukan dari kerajaan persekutuan yang di berikan kepada kerajaan negeri, tidak kiralah negeri itu di perintah oleh bn atau pembangkang, peruntukan itu untuk membaiki jalan-jalan yang dibawah seliaan kerajaan negeri.

Tahun 2009, kerajaan bn telah memperuntukan sejumlah rm 315 juta kepada kerajaan pkr selangor, tapi apa bila di semak balik berapa jumlah sebenarnya yang di gunakan oleh kerajaan pkr selangor untuk membaiki jalan, mereka hanya menggunakan rm 45 juta sahaja, sedangkan dalam masa yang sama masih lagi banyak jalan-jalan yang dibawah seliaan negeri tidak di baiki.

Kalau dikira secara kasar, jumlah 315 juta sepatutnya di bahagi sama rata kepada tiga agensi, iaitu JKR, JPS dan PBT, kalau lah 315 juta itu di bahagi sama rata, setiap agensi dapat rm 105 juta, cukup untuk kerja-kerja penyelengaraan dan baik pulih jalan dan infrastruktur lain.

Tapi malangnya, kerajaan pkr selangor tidak amanah, jalan-jalan di sekitar klang, shah alam, perlabuhan klang dan banting tidak di selengara dengan betul, adun dan ahli parlimen pkr dan pakatan kerap menyalahkan kerajaan dulu yang menjadi penyebap rosaknya jalan raya, padahal peruntukan sudah pun di berikan oleh kerajaan persekutuan.

Perincian peruntukan yang di berikan oleh kerajaan pkr kepada 3 agensi, jkr 183 juta, jps 900 ribu dan pbt 76 juta, kemana perginya baki 55 juta? sebagai rakyat selangor, aku nak tahu kemana perginya lagi duit peruntukan untuk rakyat tu? adakah baki 55 juta khalid rembat simpan dalam akaun pkr sebagai duit persedian untuk pilihanraya? kalau ya, kenapa kau rembat duit tu? kan sepatutnya ia digunakan gunakan untuk rakyat bukan untuk parti pkr.

Sidang media isu penyelewengan peruntukan marris di malaysianewsnet.

7 comments:

Anonymous said...

Curi untuk buat benda baik tak pa..
jgn mcm khir toyol pi enjoy kat disneyland....hehehehe

Anonymous said...

si gagap dia x p bercuti tp bg duit kt pak anu war memuki....hahaha

Anonymous said...

ohh boleh pulak curi untuk buat baik dan untuk buat jahat, patut la khalid boleh mengepak kata simpanan negeri selangor ada 1.1 bilion duit yang sepatutnya di gunakan untuk rakyat dia simpan macam duit mak bapak dia.

dia simpan duit tu sebagai dana pilihanraya pkr, jadi curi untuk kebaikan kejadah apanya.

JAS SALLEH said...

Nak gelak tengok komen tolol si anon kt atas ...

BALQIS tak curi duit MARRIS. Itu kontradiksi yang amat sengal daripada Pakatan Bohong Rakyat sbb nak kaber line dok perembat duit

Mencuri untuk tujuan kebaikan? Cam nak basuh kain putih dengan air kencing ja. Dasar PEROMPAK BINGAI.

Anonymous said...

anon 11.11 mng ngok...buta mata tak per...ni buta hati..Allah takkan bagi hidayah,..

Anonymous said...

anon 11.11 mmng ngok...kalau buta mata tak pe..tapi kalau dah buta hati..allah tak bagi hidayah

Anonymous said...

Nak betulkan sikit ye.. peruntukan MARRIS untuk membena dan manaiktaraf jalan ladang bagi petani2 yang miskin supaya mudah dan senang mengelurkan hasil dari ladang mereka... Khalid Gagap ni bukanya nampak pada orang kampung yang miskin sampai bila2 pon tak akan ingat susah senangnya mereka nak keluarkan hasil dengan jalan yang berlopak dan tak boleh dilalui kenderaan, sekurang kurangnya peruntukan MARRIS dah boleh dilalu oleh kereta dan lori kecil.. Hampeh kau Khalid Gagap..