Breaking News
Loading...
November 15, 2011

Info Post

Bodohnya saifuddin nasution bila dia kata NFC menggunakan duit syarikat membeli kondominium mewah di bangsar, kata saifuddin lagi, pasaran hartanah di negara ini semakin jatuh merudum, jadi perbuatan NFC membeli kondo adalah satu perlaburan yang kurang bijak dan menyalah gunakan wang syarikat.

Aku nak tanya saifuddin ni, kalau NFC guna duit syarikat dia beli kondo sebagai satu pelaburan dikatakan bukan pelaburan yang bijak, adakah dengan menjual aset anak syarikat kerajaan negeri seperti yang dibuat oleh khalid gagap tu pelaburan yang bijak? aku tak boleh tanya dia pasal dia dah block aku dalam twiter dia, apa punya bangang la mangkok nie...

PKR melalui ngo nya jinggay 13 buat laporan polis terhadap NFC kononnya pihak NFC telah salah gunakan duit syarikat untuk beli kondo, tapi kenapa jinggay 13 tak mau buat laporan polis kahlid gagap jual segala tanah dan aset anak syarikat kerajaan negeri? NFC beli kondo pakai duit syarikat dia, sebagai pelaburan tapi  khalid gagap jual aset anak syarikat kerajaan negeri, untuk bayar hutang, siapa yang tak bijak sekarang ni?

Sejak bila pulak harga hartanah di bangsar kuala lumpur jatuh? rafizi kata 66 ribu unit kondo di bangsar tak terjual, soalnya sekarang ni adakah NFC nak jual kondo tu? tak NFC tak jual kondo tu, aku difahamkan pihak NFC menyewakan pada satu syarikat oil and gas dari dubai, penyewa dah ada, mereka bayar sewa bulanan tampa miss, so apa masaalahnya?

Apa pun pada pandangan aku, mereka-mereka dok memekak pasal cerita NFC ni mereka ni semuanya dah jadi barua pada taukei-taukei cina, aku yakin mereka dah dapat bayaran dari puak-puak tu untuk hancurkan perniagaan orang melayu, pasal selama ni market daging fresh atau kotak di monopoli oleh kaum cina beb... jadi bila NFC buat benda yang mampu gugat perniagaan mereka, depa akan cari jalan la macam mana nak palam perniagaan orang melayu, samalah jugak macam kedai rakyat 1malaysia (kr1m) fitnah ditabur untuk burukan kr1m demi menyelamatkan kedai-kedai runcit cina.

8 comments:

j3bat said...

relak bro, puak-puak pakatan ni otak sebijak lembu, susah diorang nak menerima sesuatu yg bijak.

Anonymous said...

lu punya muka dah macam lembu...tangkap je mamak shajilat tu...balun duit rakyat sesuka hati dia je...bodoh punya melayu keling...

Ada aku kisah said...

anon 1.36.... dah tak ada modal nak spin....yang dia tahu maki dan cela...inilah sifat pencacai pakatan haram....baru pencacai, apa ntah lagi kalau dajal pencacai....makian dan celaan adalah zikir harian puak pakatan haram..

Anonymous said...

Setelah NFC 100% kontrol pengeluaran daging di Negara dan mungkin akan jadi pengeluar daging masa tu kroni kroni yang menyokong pembangkang yang dinaungi apek apek lahanat ni akan tau lah nasib mereka.. hampeh yang tak sedar diri..

BLUEBERRY said...

Oii! Anom 1.36. Duit rakyat mana. Hampa ada bayar cukai ka ? Banyak mana cukai yang hangpa bayar tiap-tiap tahun.

Makan minum, sakit deman, pelajaran semua kerajaan tanggung. Dalam perut lagi dah kerajaan tanggung.

Mana duit jihad yang hangpa kutip semasa ceramah tu. Usahkan nak bantu, nak himpun buat surau pun payah.

Anonymous said...

kalau dah bangang bangang jugak. pegi le buat laporan polis ke SPRM ke...si MB Khalid tu jual aset2 kerajaan negeri.

Anonymous said...

kalau betul ade penyelewengan, perlu diambil tindakan..yg penting siasat dlu..jgn tuduh melulu bukan2

Anonymous said...

sayangnye kome ngan sharizat.. kahkahkah

Backup jgn tak backup.. kahkahkah