Breaking News
Loading...
November 10, 2011

Info Post

Tony pua kata barangan di kedai rakyat 1malaysia tak semurah seperti di pasaraya carrefour, pada aku tony pua memang bingai dan bodoh, harga kedai runcit nak di bandangkan dengan harga pasaraya...

Kenapa tony pua kata macam tu, pasal kedai rakyat 1malaysia di run oleh oleh peniaga islam iaitu kumpulan mydin, jadi modius operandi tony pua senang je, burukan perniagaan orang islam dan gembar-gemburkan bertapa murah dan berkualitinya pasaraya peniaga bukan islam, padahal sama je kualitinya.

Malah barangan yang di jual di carrefour tu ada juga yang mahal dari kedai kr1m, tony pua dan dua ekor lembu yang duduk di sebelahnya tu hanya memilih barang yang mahal di kedai kr1m dan memilih yang murah di carrefour, kenapa tony dan dua ekor lembu tu tak cari barang yang mahal di carrefour dan bandingkan.

Lagi satu kedai kr1m banyak jual produk-produk keluaran iks dari pengusaha melayu/bumiputra, maka jika tony dan dua ekor lembu tu burukan kedai kr1m, bila orang dah tak nak pergi berbelanja di kedai kr1m, susahla pengusaha iks nak cari makan, lalu mereka salahkan la pulak kerajaan kerana tak bantu pengusaha iks, tak ke sial namanye tu...

2 comments:

fakhrul said...

tony pua ka la..

Anonymous said...

klu melayu dah makan melayu nak wat cam ner...cina mmg ler sentiasa amik kesempatan utuk kesenangan diorang...melayu nie bangsa yg tamak,bangsa yg kedengkian yang cukup tinggi,melayu mudah simpati menyebabkan senang dipijak oleh bangsa asing dan orang atasan/pemimpin melayu ..bak kata kata Dr.M melayu terperangkap dalam budaya dan persekitaran