ISU NFC: Saifuddin Nasution Jadi Jurucakap Peniaga Cina...

Rupa-rupanya segala fitnah pembangkang terhadap NFC oleh persatuan peniaga cina, mereka (persatuan peniaga cina) menggunakan pembangkang untuk menghancurkan NFC, sebuah syarikat milik melayu yang menjadi pembekal utama daging lembu halal, kita kena ingat, market daging lembu sekarang ni semuanya di control oleh peniaga cina, kita tak pasti sama ada daging yang mereka impot itu halal atau tidak, mereka nampak wujud dan majunya NFC memberi persaingan sengit terhadap perniagaan mereka.

Rafizi dan saifuddin kata NFC sebuah projek yang kantoi, banyak membazir dan pasaran daging keluaran mereka sangat terhad disebabkan tak banyak lembu yang mereka bela, tapi sebenarnya itu salah satu fitnah yang mana skripnya di tulis oleh pihak persatuan peniaga cina.

Pasaran daging keluaran NFC bermula pada hujung tahun 2009, yang mana banyak pasaraya besar seperti jusco, giant, careefour dan lain-lain restaurant besar membeli daging keluaran NFC, malah NFC juga supply daging kepada peniaga-peniaga di pasar, jadi apa relevennya tuduhan pembangkang mengatakan projek NFC tu kantoi?

Kata PKR projek tersebut hanya memenuhi 0.6 peratus daripada permintaan kerajaan dan jauh ketinggalan daripada sasaran 40 peratus, itu adalah skrip yang di tulis oleh pihak-pihak yang iri hati dengan prestasi dan jualan daging NFC. tengok gambar di bawah ni, sebenarnya saifuddin tak mau akui perniagaan daging orang melayu berjaya.




Comments

Anonymous said…
haii sejak bila pulak si jerawat batu ni jadi barua cina... ishhishh rosak melayu macam ni.
Anonymous said…
kerana kuasa, sggup tunduk pada bangsa yg nak jatuhkan bgsa sdri
2x5 said…
betul ke apa yang saudara tulis ni.macam batu api je

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID