Breaking News
Loading...
November 25, 2011

Info Post
Danny fong adalah seorang ahli DAP, itu disahkan sendiri oleh ahli-ahli dap, dia dan berberapa ekor lagi pekerja cina yang pernah berkerja di NFC telah disabitkan dalam kes pecah amanah, mereka rembat jutaan duit NFC, tapi kenapa saifuddin, zuraidah dan rafizi tak mahu buat sidang media mengutuk si cina tu rembat duit syarikat...???

Kerana apa? pasal yang buat kerja pecah amanah tu orang cina dan juga ahli dap, itu pasal lembu tiga ekor tu senyapkan cerita tu.... itulah sialnya pembangkang dan manusia macam lembu tiga ekor tu, sedikit kesilapan dalam menguruskan projek mereka gambarkan pada rakyat seolah-olah projek feedlot tu gagal sama sekali, sampaikan malaysiakini sanggup menipu kata hanya ada seekor sahaja lembu yang ada di ladang tu, tapi cerita ada ahli dap yang pecah amanah dan curi duit syarikat NFC, mereka senyapkan.

Inilah juga punca kenapa NCF di serang hebat, pasal untuk divertkan cerita yang ada ahli dap yang pecah amanah....

27 comments:

mat said...

kenapa tak buat laporan polis atas pecah amanah.jgn jadi bodoh!

Anonymous said...

dah buat la bodoh,,tak bace berita ke?

Anonymous said...

Orang bodoh macam Mat je Tudeh orang lain bodoh.

Anonymous said...

Hahaha...aku baru nak bodohkan simat tu tapi org lain dah bodohkan dia. Tunggu masa je 3 ekor lembu tu dimalukan bila siasatan polis selesai. Sekarang ni pun rakyat dah bengang sebab 3 ekor lembu nak busukkan sykt melayu.

Anonymous said...

ELOKNYA BAGI MAKAN TAHI LEMBU JE 3+1 EKOR LEMBU2 TU. TAKPUN SEMBELIH JE LEMBU2 TU BUAT GULAI BAGI ABANG NUAR MAKAN...

Anonymous said...

Mat November 25, 2011 10:32 AM hanya baca Harakah Suara Tak Adil Langsung dan Mercun Roket sajalah, mana tahu perkembangan semasa, jadi katak bawah tempurung asyik mendengar ceramah penipu pimpinan Pakatan haram jadah sajalah.

Anonymous said...

sapa kata ke3,3 tu lembu?Klau tak silap dalam blog smlm kata salah satu tu ada istana mewah dPerth ,takkan lembu kot!!!

Anonymous said...

tak apa bro..cari lagi alasan kenapa NFC..

Anonymous said...

Mat November 25, 2011 10:32 AM, hang bengong ka, tak reti baca, dah tulis telah disabitkan dengan kesalahan pecah amanah, maka telah dilapor pada polis, telah pergi mahkamah dan dah jatuh hukum, hang saja yang bengong kat sini.

Ular Menyusur Akar said...

Taklah besar sangat cerita lembu masuk kondo. Rupanya ada lembu yang dah duduk kat istana mewah diPerth

Anonymous said...

Mat tu bukan bodoh je, tapi bahlol, tongong, bebal and bongok lain kata goblok.

Anonymous said...

setahu aku projek NFC.. bukan pembangkang saje yang marah..orang BN sekali.. macam mana boleh kate ini sume tipu plak.
1. Bung kata ini liabiliti, suruh sharizat letak jawatan
2. kahiry kata. kita buat projek kondo untuk bisness
3. Pak Lah kata, ini suami sharizat kena amik tenggungjawab
4. TPM kata, menteri yang berkenaan kena jawab. tp sampai sekarang senyap.
5. menteri PAC Datuk Azmi dah fed up dgn penyelewengan NFC ni..

aku tak tau macammana boleh kate sikit je.. ni orang BN yang akui sendiri..

aku tak tau la kalo ko beri nak keluarkan statement aku ni

Anonymous said...

orang bn dengki pasal dia tak dapat projek tu..

Anonymous said...

Projek NFC memang tak perfects,tapi benda yg kecil di perbesar-besarkan oleh pembangkang.Projek air Kelantan yg lebih teruk dan menyeksa hidup rakyat,satu suara pun tak kedengaran di kalangan mereka.Kiranya Umno /BN lebih baguslah ,sebab ada juga suara -suara menghentam projek NFC tersebut.Cayaklah Umno /BN.

anti bohmau said...

kontrak projek 30 tahun, baru jalan 2,3 thun dah ramai nak masuk jarum...DENGKI sbb melayu nak berjaya. cuba kalu cina yg buat projek tu, tentu tak brani nak komplen punya! last2 bila dah naik court mcm PFZ, barulah masing2 terpekik terlolong mengata cina2 lord, taikun, tokey2 tu!

NFC punya products berderet2 di pasaran,. tu yg SAKIT HATI sgt tuh!!! kesian melayu...

Anonymous said...

anti bohmau..

kalau NFC punya products berderet2 di pasaran, kenapa bung, khairy, paklah, TPM dan datuk Azmi boleh keluar kenyataan macamtu?

yela.. takkan byk sgt duit sehingga buat kondo dulu? takkan bung dan datuk Azmi marah sangat..

Anonymous said...

Memang bodo le hang nih Mat...bodo sebodo bodonye...

Lebai Malang said...

..orang UMNO sendiri pun sebenarnya dengki dan mahu juga buat projek tu walau pun bodoh dalam bisnes tu. Si Bung tu hanya pandai cakap berdegar-degar, hanya layak bela artis je..

Kalau taukey lembu beli kondo kita tidak hairan punyai. Tapi pelik bin ajaib ialah 'LEMBU' boleh beli dan tinggal dalam banglo mewah...

Ah-lipas said...

TERUSKAN USAHA MEMARTABATKAN BANGSA MELAYU DALAM PERNIAGAAN..PEDULIKAN 3 EKOR LEMBU YANG TAKDE GUNA TU...TERUSKAN JE..KAMI MENYOKONG USAHA MEMBANTU BANGSA MELAYU UNTUK TERUS MAJU DAN BERDAYA SAING..TQ BN

Anonymous said...

Aku dengar dan mengamati penjelasan Rafizi dalam blog sapa aku tak ingat. Cakap macam pondan. Itu sebab Anwar tutuh punkoq dia di London kata satu blogger yang juga aku tak ingat.

Rafizi kata, Dato Salleh mengaku benar apa yang dedahkan. Bagus lah tuu... Dato Salleh tidak sorokkan apa yang dia buat Kerana Dato Salleh kata betul apa yang dia dedahkan, Rafizi kata dia dah menang.

Aku siliut bergetar kapada Dato Salleh kerana dia tak dedahkan Cina babi Denny Fong penyangak DAP yang mulanya kerja di NFC, sapu duit berjuta-juta dan lari keluar dedahkan kapada Rafizi yang tanpa usul periksa termasuk Rafizi sendiri tidak tahu latar belakang Danny Fong yang sapu duit di NFC, maka dengan kebodohan Rafizi, Denny Fong ikat idung, "kau dedahkan cerita NFC, ini isu besar" kononnya.

Sekarang telah ada lapuran Polis. Kita mahu Denny Fong mesti disiasat hingga ka dalam perut busuknya.

Anonymous said...

PENDEK KATA SAMA2 KAKI PELAHAP DUIT..
TAK KIRALAH AKU PANDAI BUAT BISNES KE TAK..JANJI PROJEK TU AKU DAN KELUARGA AKU YG DAPAT..LGPUN PROJEK TU SAMPAI 30 TAHUN..
YG SEKOR LG MUNGKIN DAH KAKI BISNES..TP DAH IRIHATI DAN SENTIASA DENGKI TURUN TEMURUN DG PUAK2 BOS YG SENTIASA DPT PROJEK BESAR2..APALAGI SONGLAP JE LA..

AKHIRNYA ENGKAU JERAT AKU..AKU JERUT ENGKAU SAMPAI TERJELIR2..

TAK KE GITU SI MAT YG BODOH2 SUAM ??..HEHE
RAKYAT BIASA JUGA LA YG TERNGANGA2..MCM MAT YG BODOH2 SUAM..LAGI AKALNYA YG PENDEK ..

hitch said...

anon yg bodoh kat atas...

Paklah cakap laki dia kena jawab..bukan sharizat...!ada x ko dgr bila paklah cakap dlm inggeris..is sahrizat involved?is she involved??..nop....so maknanya x de unsur2 kroni2 atau penyelewengan..
Khairy tetap defend sharizat...malah dia sendiri kata duit tu buat modal beli hartanah...tetapi duit tu tidak diselewengkan..cuma cara duit tu diuruskan tidak betol..
TPM kata menteri kena jawab...ni lagi satu hang bodoh Noh Omar dah jelas pnajg dlm Parlimen,laki dia pun dah explain...hang nak penjelasan pe lagi??..hang nak tggu kata mmg sharizat makan duit tue??...
Bung cakap atas prisip liabaliti...dia mgkn pikir bila isu ini tidak dihandle dgn baik...maka jadi isu...tetapi bila dah Noh omar,khairy dan suami sharizat sendiri dah jelaskan maka baru kita dpt info yg betol..tetapi berok2 macm ko tetap x percaya...
Si Azmi tu...kata PAC akan siasat..tetapi siasatan belum selesai...
Malah TPM sendiri x setuju sharizat resign...sbb TPM tau sharizat x terlibat...yg ni ko x tulis pulak...
lagi satu kondo tu bukan baru nak buat...tetapi dah siap la bodoh...itu namanya pelaburan...duit tetap ada..xde pun hilang...bodoh..


Itulah kalo dah bangang....

Anonymous said...

hebat2 belaka bahasa para pengkomen....Kata orang tua2 you are what you said...

Melayu sedih said...

Aku setuju dengan pendapat (Anonymous November 26, 2011 4:54 PM)
Lagi kesatnya bahasa digunakan, lagi rendah mentaliti, akhlak, moral dan Iman anda. Setiap makian dan cercaan akan menyebabkan kita MUFLIS di akhirat nanti. Komenlah dengan bahasa yang baik.

Anonymous said...

kadang2 kata2 hinaan perlu digunakan untuk menyedarkan mereka2 yang memang bodoh. Kita tak akan hormat dgn mereka2 yang tak perlu dihormati...teruskan kata2 anda sahabat2 ku.

Anonymous said...

DAP & UMNO dua2 tak boleh pakai lahanat anjing sial.....menghabiskan duit rakyat & tidak amanah !!!

Kedua2 parti ini harus diboikot semasa PRU13.

Anonymous said...

DAP pulau pinang mcam sial , tnjuk borang bantuan , tetapi yg isi tuh berapa ramai yg dapat ? ade pernah dia tnjuk senarai yg dapat ? pnt..T la bngsa cina , dok atas boleh la cakap mcm2 , bila dok bawah semua org cakap salah . bangsa melayu yg ikut cara depa ni makan babi kot ?

klu DAP , PAS , PKR berani , mereka kata pengurusan mereka cekap dan betul , suruh mereka kuarkan senarai penerima biasiswa kerajaan negeri p pinang , tgk sape pling ramai . untuk mkluman drpada 300 org , hnya 8 yg melayu dan islam , yg lebih p mane ?

prof dan di universiti kebanyyakkan yang melayu kot ? bangsa cina ni bangsa mkn babi , klu bangsa cina , dpt tawaran degree kolej sweasta pn dpt tawaran biasiswa , klu melayu nk tawaran PHD di univerisiti terhebat bru dpt .

mana pengurusan cekap ?
mana adil ?
fu..k la bangsa cina klu adil ..
tgk la pengurusan kilang2 d p.pinang , bangsa ape semuanya ?
klu bukan cina laknatullah yg brfikir mcm yahudi .

yg melayu dok sokong dia tuh di anggap mkn agama sendiri la , betol ?

minta pengurusan blog ni tolong siasat biasiswa krjaan negeri p.pinang thun 2011 , sepupuku yg dpt tawaran dan aku ade senarai penerima biasiswa itu detail ..

puak pembangkang , but..h la hampa , maki sana sini msuk syurga ka ?
dok buat naya kat org boleh masuk syurga ka ?