Breaking News
Loading...
January 18, 2012

Info Post

ADUN Sijangkang Dr Ahmad Yunus Hairi dilantik menjadi exco kerajaan negeri Selangor yang baru bagi menggantikan Datuk Hasan Ali yang digugurkan dari jawatan tersebut minggu lalu.

Dr Ahmad Yunus yang juga pembantu exco belia dan sukan - portfolio yang dipegang Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim - mengangkat sumpah sebagai exco di Istana Bukit Kayangan di Shah Alam pagi ini.

Ahmad menggantikan Hasan selepas beliau dipecat dari PAS pada 8 Januari lalu susulan tindakan beliau yang merugikan parti itu.

Sebelum ini, spekulasi bertiup kencang bahawa calon pilihan adalah Pesuruhjaya PAS Selangor Dr Rani Osman tetapi menurut sumber beliau menolak pencalonan berkenaan.

Pada sidang akhbar selepas majlis berkenaan, Abdul Khalid mengumumkan bahawa Dr Ahmad Yunus akan bertanggungjawab terhadap Kebudayaan Melayu, Belia dan Sukan yang sebelum ini dipegangnya.

Manakala jawatankuasa mengenai hal ehawal Islam, infrastruktur dan kemudahan awam akan disandang oleh Abdul Khalid. sumber: malaysiakini.

komen aku: haahaahaa orang lain yang berangan, orang lain yang dapat, itu di namakan rezeki terpijak, tapi yang tak sedap nya tu, khalid ibrahim jaga portfolio jawatankuasa hal ehwal islam, biar betul? korang ingat tak lagi kes murtad yang melibatkan gereja dumc, korang tengok apa tindakan khalid, flip-flop beb...

6 comments:

Anak Lenggong said...

Kah...kah..kah..YB bagi sebuah parti yang mengatakan konon nya mereka lah pejuang Islam sejati cuma layak jaga portfolio Adat Resam Melayu serta portfolio Belia dan Sukan sahaja...ape ke hee..yoep..takde Pak Lobai PAS yang layak ke...tu laa jangan main cakap dan tunjuk lagak jee udah terbukti PAS bukan berjuang berlandaskan islam sehinggakan rakan sebantal pun dah tak percaya...Pak Lobai PAS cuma layak dijadikan hamba tunggangan dan kuli batak sahaja..itu lah hakikat sebenarnya..
Yang tergelak nya bapak segala permasalahan dan kemusnahan Selangor dijadikan exco yang memegang portfolio Hal Ehwal Islam..makin senang sikapir mempermainkan umat islam di Selangor ni disebabkan siGagap tu cuma boneka jee..adusss...kesiannya rakyat selangor..

Anonymous said...

Saya nampak perkara ini dari perpektif yg berbeza dan stategi si Khalid ini amat merbahaya kpd UMNO Selangor. Dr Rani akan full time dgn pas utk pru 13 dan itu pun memang kehendak nya, tampa gangguan utk berfikir dlm pentadbiran negeri. Dan Khalid akan direct command JAIS dan MAIS melalui Sultan Selangor yg dia kerap sangat jumpa di istana.

Strategi utk hadapi PRU yg hampir sangat ini cukup membahayakan UMNO Selangor kerana isu isu agama, direct Khalid bolih guna kuasa MB utk nasihat Sultan tampa gangguan JAIS dan MAIS.

Penasihat si Khalid dlm bab agama ini tentu nya dari pas.UMNO kena hati- hati, silap- silap untuk control masjid dan surau cuma tinggal kenangan.

Aku kesian pd orang yg nampak perkara ini secara bacaan direct tapi tak nampak permainan di sebalik nya. Hati nurani orang Melayu masih di masjid dan surau bukan di kedai kopi atau tentang hal hal pembangunan terutama di Selangor ni.

Anonymous said...

amPAS, ANUwar & pencacai2 mrk merancang.

Allah jua merancang.

Sesungguhnya, perancangan Allah adalah sebaik-baik perancangan.

Dengan izin Allah, Sultan tidak akan dipengaruhi oleh MB anjing DAPigs demi agama, rakyat & Darul Ehsan tercinta ini.

Anonymous said...

wa..kah..kah...kah..

Nama parti islam nak perintah

negara nanti nak ikut cara islam..

kawan sendiri pun tak percaya dia

bolih tadbir sebuah jabatan agama

islam...

wa..kah..kah..kah..

wei..elok tukar nama parti..lar

PARTI BELIA ISLAM MALAYSIA

PBIM...JOINT ABIM WAT DEMO..

APA LAR PUNYA NGOK LEBAI2 MALANG

DALAM PAS...

Anonymous said...

korang jangan terkejut kalau khalid ibrahim ni wat ceramah agama di masjid berdekatan dengan anda hehehehehe....

Anonymous said...

kah kah kah......
anak lenggong patut kesian kat rakyat perak.....em bee hangpa dok haria kat mcm mcm kat cina.....hangpa tak nampak....pi laa sokong lagi keriang dot tuh........kkah kah kah