Breaking News
Loading...
February 3, 2012

Info Post

Menteri Besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata beliau pernah menyatakan hasrat untuk berundur daripada politik tetapi ditolak oleh PAS Kelantan.  

"Saya nak sebut satu rahsia untuk tidak bertanding, tapi disergah oleh PAS Kelantan, inilah yang menyebabkan saya terus dalam politik hingga hari ini," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan kuliah di Dataran Ilmu di Kota Bharu hari ini.  

Sebelum itu, Nik Abdul Aziz ditanya pandangannya berhubung hasrat Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang dilaporkan tidak mahu bertanding kerusi negeri pada pilihan raya umum akan datang.  

Nik Aziz berkata keputusan Abdul Hadi berbuat demikian "adalah masalah dia", dan sebagai Mursyidul Am Pas, Nik Abdul Aziz berkata beliau tidak mampu berbuat sesuatu terhadap pemimpin tertinggi PAS itu.

Katanya PAS kini mempunyai banyak tokoh berkelayakan untuk menjadi calon, termasuk mereka yang berpendidikan tinggi dan profesional, berbanding guru-guru pondok dan orang kampung sebelum ini.  

Bernama.

Komen aku: cakap je la "saya nak pegang jawatan mb sampai mampos, saya nak jadi macam firaun", kan senang.. kita orang boleh faham beb...

Published with Blogger-droid v2.0.4

6 comments:

Anonymous said...

hebat politik org tua ni.

Nok said...

Salah satu arrangement dari tuhan ...nik aziz lupa diri dan hanyut setelah mengutuk TDM supaya letak jawatan....tapi begitu lah manusia2 munafiq....nik aziz adalah satu "manusia yg akan "destruct bye itself" oleh tuhan....tungguuuuuu

Anonymous said...

alasan yang terbaik !!! tapi apasal TDM tak guna alasan ini dahulu ya ..

adakah TDM tak terfikir akan alasan ini ? apapun dahulu TGNA ini lah yang kerap mendesak TDM malah semua menteri dari BN untuk letak jawatan . berbagai alasan di beri namun bila kena pada diri sendiri TGNA dengan alasan budak tadika sahaja dia bagi ..

sedangkan di zaman kahlifah Abu Bakar ada berkata adalah lebih baik jika orang muda menjadi imam kerana suaranya lebih kuat ,bacaannya lebih terang dan lebih keyakinan dalam tugas sebagai imam ..

tapi apa yang berlaku dalam PAS ?? tepuk dada tanya selera .dalam perbagai isu yang berlaku , banyak ulasan yang di buat hanyalah menjurus kepada kepentingan politik bukan kepada pegangan Agama Islam sebenarnya .

segalanya di putar belit untuk kepentingan politik namun apa bila di minta bersara atau berhenti inilah dalil yang kerap di dengar .

sekali bila di atas orang lain tiada hak selagi umo di kandung badan , yang cuba akan di pancung di sepak , namun ada sahaja fiman yang di reka untuk menghalal apa juga ..

inilah pas

Anonymous said...

Dei Pork Nick.... Tun Dr. Mahathir walaupun didesak dan dipujuk rayu untuk tidak meletak jawatan dia tetap letak jawatan. Dia ada prinsip bukan macam lu... atau lu dah buat sembahyang dua rakaat. Tuhan lu dah bagi pingat PSM : Pimpin Sampai Mendiang!!!.

Anonymous said...

Nik Aziz ni nak kumpul apa lagi? Yang dah cukup, cukuplah, dan yang sudah, sudahlah. Apa lagi yang tak cukup? Bagilah peluang orang lain pulak. Kalau masih tak mahu beri peluang atau laluan kepada orang lain, ini menunjukkan kita ni tamak dan mementingkan diri sendiri.

Dan Allah s.w.t. tidak suka kepada orang yang tamak.

Jangan sampai Allah turunkan bala.

Anonymous said...

Dulu lain sekarang dah lain ..

dulu tak pernah rasa kuasa .. sikitlah punya caci siang malam

sekarang dah dapat kuasa, rasa sedap tak terhingga, masakan nak berhenti pulak..

Dulu dulu guru takmir, sekarang dah ada berebar dan pakai mercedes pulak .. cinta dunia beb !!