Breaking News
Loading...
February 16, 2012

Info Post

Seorang pengendali sebuah sekolah tahfiz kesal dengan tindakan Persatuan Renang Amatur Selangor yang didakwa tidak membenarkan 10 peserta termasuk empat pelajarnya menyertai hari terakhir pertandingan renang sempena Sukan Selangor (Sukses) atas alasan pakaian mereka tidak mematuhi syarat ditetapkan.

Pengendali Sekolah Anak-Anak Yatim dan Tahfiz Al-Ijabah, Muhamad Abdullah mendakwa ketika pertandingan itu berlangsung di Pusat Akuatik bermula Sabtu lalu, kesemua peserta terlibat memakai pakaian renang muslim dan muslimah.

“Pada hari Sabtu, para peserta termasuk empat pelajar saya yang menyertai pertandingan yang dianjurkan bersama Majlis Sukan Negeri Selangor (MSNS) atas nama Kelab Anak Air dan Kelab Ombak, dibenarkan berenang.

“Tetapi pada hari Ahad, mereka yang berjaya mara ke peringkat seterusnya tidak dibenarkan meneruskan pertandingan atas alasan pakaian renang tidak mematuhi syarat.

“Saya kesal dengan pihak penganjur kerana bersikap berat sebelah sedangkan peserta terlibat termasuk pelajar saya bukan tidak memakai pakaian renang, tetapi pakaian mereka menutup aurat. klik sini

7 comments:

Anonymous said...

So much for human rights...!!!!!!!!!

Anonymous said...

aku ingt law khalid bogel penganjur sokong tu lawak sial

Anonymous said...

Tu la percaya lagi depa !!!! nah apa dah n dok jadi ...tu le lain kali jangan nak CUBA TRY bagi undi kat depa...tengok lah banyak lagi depa akan buat...Insaf lah dan kembali ke BN....Amin

Anonymous said...

tak pun suruh mata2 fuckatan rakyat mandi bogel ramai,esk blh tengk paper haha

Anonymous said...

nk best lg suruh nurul izah bogel kt swiming pool tu kompem ramai cuci mata,try this at public,haha

Johan said...

Pakaian renang di kolam mandi ni perkara lama. Sejak dahulu lagi perengan kena pakai bikini sama ada lelaki atau perempuan. Saya pernah menggunakan tempat itu untuk berenang bersama kawan-kawan sekolah (1968). Saya dihalau kerana menggunakan seluar jenis track, dan diminta untuk menyewa seluar (20 sen) ketat. Saya tidak faham mengapa hingga ke hari ini apa rasional pihak pengurusan kolam mandi mengenakan syarat sedemikian.

Anonymous said...

kah3..melayu mmg senang dibodokan. kah3..

tgk la tajuk dia 'kerajaan selangor'...dalam artikel tulis persatuan renang? kah3..

ntah ape ke bende ni? kah3..