Breaking News
Loading...
April 13, 2012

Info Post

Hasil survey sebuah ipt di selangor mengenai janji-janji dalam manifesto pilihanraya pakatan haram selangor, mendapati hampir 90 peratus dari suri rumah pelbagai bangsa di selangor tidak mendapat elaun khas suri rumah yang memilih untuk menjaga anak sepenuh masa.

Jadi bagai mana khalid gagap boleh kata kesemua janji-janji yang mereka buat sewaktu pilihanraya dulu sudah di tunaikan???

Itu maknanya khalid gagap berbohong pada rakyat.

Malah dari hasil survey ipt itu yang di buat selama tiga bulan juga mendapati boleh dikatakan kesemua janji-janji yang dibuat oleh pakatan tidak di tepati, ini termasuk elaun rm 75 sebulan untuk anak yang dihantar ke nurseri, rm 50 untuk pendidikan pra-sekolah dan hadiah rm 1000 untuk pelajar yang layak masuk universiti.

Dan penurunan cukai pintu bagi rumah kediaman sebanyak 20 peratus dan komersil sebanyak 10 peratus juga sampai sekarang masih lagi tidak di laksanakan. 

8 comments:

Anonymous said...

Bila nak hapuskan tol, pinjaman PTPTN dsbnya oleh kerajaan persekutuan BN?

Ni lagi penting.

Anonymous said...

apa kata kerajaan selangor tolong bayarkan hutang ptptn anak selangor dulu.. amacam boleh.?

Anonymous said...

to anon 11.23am nk hapus tol, ptpn suma.. boleh.. cukai pendapatan bayar lbh la.. sbb nnti nk bayar balik org yg dh bayor ptpn tu.. ko x bayar lg pinjaman tu senang le ckp. pakatan kat selangor pun x leh nk sponsor pendidikan kat selangor, lg nk sponsor satu negara.

Anonymous said...

Manusia Pemalas JE yang nak semua free.

Anonymous said...

Kalau nak semua free...x yah la sekolah & masuk universiti..

Sebab bkn nye nak keje lepas tu...nanti minta kerajaan bagi duit saku harian.

Pemalas punya MELAYU.......melayu yang LAYU..huhu.

Anonymous said...

Lebih baik takde PTPN. Bagi ajer biasiswa & pinjaman boleh ubah macam dulu dulu. Nie nak kena bayar bunga lak kat PTPN macam sial. Duit negara habis kau rembat macam mama lembu.

Anonymous said...

Masa nak belajo merayu2 nk mintak pinjam. Masa belajo memain. Belajo pn bodoh mcm batang pelir anjing. Da perabiskn duit kerajaan belajo pn x lulus. Pastu nk mintak hapuskn ptptn plak. Apa pnya manusia la ko ni mampos lg baik la. melecet burit mak ko beranakkn ko phm. Ko ni mati eksiden bagus. Babi pnya org!!

Anonymous said...

PTPTN cuma mengenakan carge 1.00% dah kata bungalah/ribak lah. Kalau beli kereta/rumah walupun dengan pinjaman mudarabah yang sampai 4.00% p.a. bolej je.

Cuba tanya bapak awak kalau kawin bolh free ke?