Breaking News
Loading...
May 30, 2012

Info Post
Sekali lagi nik ajis bodohkan rakyat kelantan, dengan bermodalkan sembahyang hajat di tempat pecah tanah, katanya highway dari kuala krai ke kota bharu akan di siapkan, highway yang menelan belanja sebanyak 1.8 bilion ini akan di namakan lebuh raya rakyat...


Maka di meminta seluruh rakyat kelantan dan penyokong pas supaya menderma untuk pembinaan highway itu, derma berupa wang ringgit, batu crusher run dan apa sahaja yang di fikir boleh digunakan untuk membuat highway amat nik ajis alu-alukan...

Kepala otak kau nik ajis....masaalah air di negeri kau pun kau tak settlekan lagi, kerajaan bn bagi kau 60 juta untuk selesaikan masaalah air, duit tu kau songlap buat benda lain, lagi mau peras duit rakyat sebanyak 1.8 bilion untuk buat projek highway merapu kau tu...

Pesan aku, kalau korang nak derma duit kat nik ajis, korang fikir baik-baik la, jangan sampai nanti berlaku macam tabung memali, duit collect berjuta, tapi waris memali hidup merempat, aku yakin duit yang korang sumbang untuk buat highway tu akan jadi ghaib seperti duit tabung memali...

Cerita tabung memali ghaib...

5 comments:

Anonymous said...

wat stadium,wat jln raye..pas tu,mandi sg golok

hangkedee said...

Pilih peminpin nak bantu rakyat.kasihan ore kelate nak kata Bodoh pandai belaka kerna banyak make budu pok nik.Teramat pandai kena Pau bayar lagi dana DEMI PRU13 lah tu.kasihanmangsa memali dan KOHalal Pas.

Anonymous said...

Oghe Klate meme bijok2 blako...hok tuh Nikki Ajih leh keka duopuloh (20) taun tuh!!!

Janji sugo, janji jale, janji jembate, janji menate beghuk, pah janji sugo lakgi...hok tuh puok2 Klate leh pecayo lebih duopuloh taun!!!

Anonymous said...

Perbezaan Takbur, Ujub Dan Riak.
Ujub bermaksud bangga akan diri sendiri, merasa kagum terhadap diri sendiri kerana kelebihan atau sesuatu yang terdapat padanya. Diri sendiri yang dimaksudkan adalah berkaitan peribadinya, orang kelilingnya, harta benda, kecantikan, kepandaian, anggota keluarganya atau apa sahaja yang dekat dan akrab dengan dirinya.
Manakala riak pula ialah tidak ikhlas menunaikan ibadat atau melakukan sesuatu dengan mengharapkan balasan yang setimpal. Sebagai contoh seorang lelaki atau perempuan yang bersembahyang sambil mengharapkan agar ada orang yang memerhati dan memuji kerajinannya.
Ketiga-tiga penyakit hati ini membahayakan umat Islam dan ada pendapat ulama meletakkan ketiga-tiga sifat ini sebagai syirik kecil. Jika sifat-sifat ini terdapat di dalam diri, ia akan menyebabkan pahala amalan ditolak serta merta.

Sembahyang tak ikhlas ni, bayangkan satu jemaah mesti ada sifat riak dia hati mereka TAK MEMBAWA keberkatan. Tak perlu nak menunjuk2 kan bila melakukan sesuatu perbuatan.

Anonymous said...

highway? eh ingat nak buat stadium dulu...mcm senyap je bunyi skrg...