Breaking News
Loading...
May 23, 2012

Info Post
Akhirnya rafizi terkulai di tangan kj, betul kata pepatah, muka jambu belum tentu otaknya cerdik, maka rafizi contoh terbaik pada pepatah tu...

Tabik spring aku pada kj, selepas lumat dia belasah ambiga berberapa minggu lepas, kali ni rafizi pula terkulai di tangannya, dan jangan lupa, naib presiden pas, husam musa pun pernah menyesal seumur hidupnya kerana di malukan oleh kj di padangnya sendiri...

Debat semalam nampaknya rafizi cuba main politik, retorik demi retorik cuba disogok masuk ke pemikiran rakyat, pada aku, serangan peribadi menjadi senjata rafizi di samping mendapat bantuan dari moderator dan penyokongnya yang ramai.

Apa pun debat semalam, soalan berfakta yang di tanya oleh kj di jawab rafizi dengan serangan peribadi dan retorik merapu yang di cipta oleh pkr.






Moderator yang giler glamer, mane la sinar kutip mamat nie, cerita pasal moderator tu korang klik sini.







12 comments:

PUTRA MERDEKA said...

terima kasih atas link tuan..tkasih daun keladi..hehe

Anonymous said...

haha moderator mana la diorg kutip ni....tepi jalan kot...

Anonymous said...

Saudara,

Rafizi Ramli mungkin terkulat-kulat tetapi ianya "pales in comparison" jika dibandingkan dengan expose hujjah beliau malam tadi tentang bagaimana para echelon tinggi UMNO menongkat harga pembinaan setiap universiti Kelas-B di negara ini kepada berbillion ringgit walhal pembina universiti dari luar negara mampu untuk membina universiti Kelas-A dengan hanya 200 juta RM sahaja, semata-mata kerana echelon yang berkepentingan dalam UMNO tadi meng-"boost"kan harga untuk kepentingan individu.

Siapa boleh menafikan ini? Anda boleh nafikan? Jika KJ tidak resort kepada tactic cuba melilau ke sana ke sini untuk lari dari persoalan, boleh dia nafikan juga? Malah bukan sahaja dalam hal pembinaan universiti, dalam setiap genap penjabatan awam akan berlaku penyelewengan sebegini rupa, menjurus kepada cerita-cerita horror yang kita dengar tentang bagaimana sebutir peluru beberapa sen sahaja boleh dibeli oleh kerajaan dengan pendaraban beringgit-ringgit.

Saya dapati blog-blog seperti anda punya ini merupai "the Last Remnants" yang cuba menegakkan sutera basah, bertungkus lumus untuk mencari dan mengungkit kesalahan-kesalahan kecil (yang dilakukan oleh orang-orang seperti Rafizi Ramli), sementara isu-isu lebih besar tentang penyelewengan berbillion ringgit entah ke mana yang anda sapu.

Tetapi untuk menjadi adil, ini semua bukan salah anda. Malahan kita kasihan melihat anda sebegini rupa. Cuba menangguk kesana sini agar dapat menyingkap kesalahan-kesalahan kecil untuk menyambung nyawa UMNO, sedangkan mereka-mereka yang anda bela itu semuanya terus menerus melakukan penyelewengan seperti tiada hari esok. Tiada hari PRU13. Seolah-olah bukannya "Perjuangan Belum Selesai" menjadi motto mereka, tetapi "Penyelewengan Belum Selesai": bagaimana dalam masa yang tersingkat ini sebelum kapal karam, sebanyak harta karun mahu dikaut, sebelum semuanya tenggelam.

Kalau dulunya, UMNO menggunakan guru-guru sekolah, peon-peon, dan penjawat awam rendah serta biznes man untuk menerajui UMNO supaya mereka ini semua boleh tunduk dan patuh kepada tudingan jari yang teratas. Tetapi dewasa ini, kasihan kami melihat para intellek seperti anda ini diperalatkan untuk meneruskan kesinambungan "Penyelewengan Belum Selesai" ini.

Saya musykil: anda tentunya tidak tidur lena pada malam hari. Tetapi kerana apa? Untuk melakar sepotong dua ayat dalam blog anda pada esok harinya supaya talian hayat mereka yang bernyawa ikan boleh diperpanjangkan? Atau untuk bertungkus lumus menyudu dalam almari-almari pembangkang agar dapat seketul dua tulang jerangkung dijumpai?


Doktor Jiwa

generasi bundle said...

realiti politik malaysia.

yang umno sokong khiry, yang pr sokong rafizi, keputusan ?, yang umno ckp tak sepadan anwar dengan najib debat, yang pr minta debat antara dua ketua.

hahahahaha malaysia tanahairku.bijak2

Anonymous said...

yg pnting undi aku tetap utk BN!!!

ShamN said...

Bagaimana jika Tajudin Ramli dan Bina Puri dan NFC bawa Rafizi ke mahkamah kerana fitnah secara terbuka sewaktu debat?

Anonymous said...

Anon 23 may 5:50pm : si rqfizi buat prbandingqn berkenaan universiti itu tanpa memasukan segala keperluan universiti eg peralatan dah kos manpower.. Dqn dia tak bgtau pun universiti y dia nak bnq tu bsar mana bangunan mcm mana dqn kapasi berapa... Lebih banyak menganggar drpd fakta.. Apakah itu unversiti kelas A dan B... Cuba tanya MSU berapa kos pembinaan universiti di shah alam.. Berapa kos pembinaan KUIN?.

Anonymous said...

alantuya adieu, vous aimez, mais je n'avais pas peur de moi rosmewah

Silent Observer said...

Dr Jiwa,

Panjang betul komen tuan mcm Dr Sakit jiwa betul..tp persoalannya adakah pemimpin pilihan dari pakatan bagus sangat ke??? Belum memerintah dah mcm2 salah laku yg tak dapat dipertahankan..Oleh itu tuan, dlm kita memilih pemimpin yg kedua2nya mmg tak lari dari buat silap, pilihlah memimpin yg kurang buat silap kerana kalau kita silap pilih, negara dan bangsa akan terjual tuan. Secara jujur saya katakan, barisan alternatif yakni Pakatan langsung tiada wibawa dan tidak meyakinkan..apatah lg untuk membawa negara ini ke mercu ygb lebih tinggi. Jangan kita berhasrat untuk berubah hanya untuk berubah sj atau just for the sake of change!!

Anonymous said...

PAKATAN RAKYAT MAMPU BERDIRI DENGAN MEGAH (TEGANG) HANYA DENGAN 1BUTUH ANU WAR...

MANA TAK HEBATNYEE BRROOOO

NIKA ZIZ,, AJI ADE.. BERTAKBIR DENGAN 1BUTUH ANU WAR.

HANYA AJI KARPAL AGAK TEGUH KEIMANANYAA...


TAKBIRRR
TAKBIRRR

TAKBIRRRRR

Anonymous said...

kalau xsuka tok guru,jangan hina beliau. hormat lah beliau,ilmu agamanya sudah pasti lebih tinggi dr kite.

Liu said...

Saudara, Rafizi Ramli mungkin terkulat-kulat tetapi ianya " pales in comparison " jika dibandingkan dengan expose hujjah beliau malam tadi tentang bagaimana para echelon tinggi UMNO menongkat harga pembinaan setiap universiti Kelas-B di negara ini kepada berbillion ringgit walhal pembina universiti dari luar negara mampu untuk membina universiti Kelas-A dengan hanya 200 juta RM sahaja, semata-mata kerana echelon yang berkepentingan dalam UMNO tadi meng-"boost"kan harga untuk kepentingan individu. Siapa boleh menafikan ini? Anda boleh nafikan? Jika KJ tidak resort kepada tactic cuba melilau ke sana ke sini untuk lari dari persoalan, boleh dia nafikan juga? Malah bukan sahaja dalam hal pembinaan universiti, dalam setiap genap penjabatan awam akan berlaku penyelewengan sebegini rupa, menjurus kepada cerita-cerita horror yang kita dengar tentang bagaimana sebutir peluru beberapa sen sahaja boleh dibeli oleh kerajaan dengan pendaraban beringgit-ringgit. Saya dapati blog-blog seperti anda punya ini merupai "the Last Remnants" yang cuba menegakkan sutera basah, bertungkus lumus untuk mencari dan mengungkit kesalahan-kesalahan kecil (yang dilakukan oleh orang-orang seperti Rafizi Ramli), sementara isu-isu lebih besar tentang penyelewengan berbillion ringgit entah ke mana yang anda sapu. Tetapi untuk menjadi adil, ini semua bukan salah anda. Malahan kita kasihan melihat anda sebegini rupa. Cuba menangguk kesana sini agar dapat menyingkap kesalahan-kesalahan kecil untuk menyambung nyawa UMNO, sedangkan mereka-mereka yang anda bela itu semuanya terus menerus melakukan penyelewengan seperti tiada hari esok. Tiada hari PRU13. Seolah-olah bukannya "Perjuangan Belum Selesai" menjadi motto mereka, tetapi "Penyelewengan Belum Selesai": bagaimana dalam masa yang tersingkat ini sebelum kapal karam, sebanyak harta karun mahu dikaut, sebelum semuanya tenggelam. Kalau dulunya, UMNO menggunakan guru-guru sekolah, peon-peon, dan penjawat awam rendah serta biznes man untuk menerajui UMNO supaya mereka ini semua boleh tunduk dan patuh kepada tudingan jari yang teratas. Tetapi dewasa ini, kasihan kami melihat para intellek seperti anda ini diperalatkan untuk meneruskan kesinambungan "Penyelewengan Belum Selesai" ini. Saya musykil: anda tentunya tidak tidur lena pada malam hari. Tetapi kerana apa? Untuk melakar sepotong dua ayat dalam blog anda pada esok harinya supaya talian hayat mereka yang bernyawa ikan boleh diperpanjangkan? Atau untuk bertungkus lumus menyudu dalam almari-almari pembangkang agar dapat seketul dua tulang jerangkung dijumpai? Doktor Jiwa