Breaking News
Loading...
June 7, 2012

Info Post

Pelik aku dengan rafizi gay jamban nie, hari tu dia yang beria-ia mintak hapuskan pinjaman ptptn, kononnya tak bebankan pelajar, bila kerajaan buat keputusan memberhentikan pinjaman tu pada pelajar unisel, dia meroyan pulak, suruh menteri pengajian tinggi letak jawatan.

Apa game yang kau main nie setan...???


Dia kata kerajaan pakatan mampu beri seorang pelajar 5000 setahun kalau pakatan perintah malaysia, saranan aku, kalau nak tunggu korang perintah malaysia tak tau bile, so ada baiknya korang bagi la 5000 tu pada pelajar unisel yang tak dapat pinjaman ptptn, tunjukan bukti yang memang pakatan cakap serupa bikin...


7 comments:

Anak Lenggong said...

Tahniah kepada pengurusan PTPTN kerana membekukan permohonan pinjaman PTPTN kepada warga baru Unisel..supaya Nuar, Rafizi lembu dan kumpulannya tau langit tu tinggi ke rendah..jangan pandai menjual air liur je..sekarang tunaikan pemberian pengajian secara percuma dinegeri yang kalian perintah..kenapa perlu melompat menyalahkan orang lain..kalian juga yang menggunakan adam serta rakan2nya mahasiswa yang tak berapa pandai dok berlonggok lelaki pompuan kat dataran merdeka meminta supaya kerajaan memansuhkan pinjaman PTPTN…so pengurusan PTPTN dan laksanakan…cari laa sumber sendiri untuk membiayai pengajian warga Unisel baru tu..

Kepada warga baru Unisel..jangan dok tunggu buah yang tak mungkin gugur..so lebih baik cari tempat pengajian lain yang tidak dibekukan pinjaman wang PTPTN..jangan jadi bodoh dan biarkan diri dipergunakan oleh puak-puak ni sebab kebelakangan ni disetiap demontrasi jalanan..kebanyakan warga Unisel dikerah untuk menyertainya..kalian pergi Universiti untuk belajar dan menjadi harapan mak bapak..jangan biarkan diri dijadikan kuli batak dan pacacai untuk kepentingan peribadi manusia keparat..sebab tak guna menyesal dikemudian hari sekiranya berlaku sesuatu hal ..puak2 ni buat tak reti jee..

Nak bagi pendidikan percuma konon..
Sungguh manis, sungguh senang berjanji itu dan ini semata-mata untuk meraih undi. Gunung yang ada pun kalau dicangkul hari-hari akan menjadi rata, inikan pula hasil utama negara. Apakah dasar pemerintahan Anwar dan pembangkang mahu dengan mudah memperoleh dan membelanjakan hasil negara tanpa mengambil kira implikasinya?

Macam mana masa depan negara kalau berbelanja dengan tidak berhemah? Kalau bagi mereka memerintah, lima tahun lagi negara akan hancur dan kucar-kacir. Lihatlah apa yang sedang berlaku di negeri di bawah pemerintahan pembangkang, tidak nampak kemajuan. Air tak cukup, sampah tak dibuang, rumah untuk rakyat tidak dibina.

Pembangkang hanyut ke sana ke sini menabur janji, macam NATO (No Action Talk Only). Mana perginya janji dulu? Sekarang terus buat lagi pelbagai janji baru walaupun janji dulu masih belum nampak banyak ditunaikan di negeri di bawah pembangkang setelah lebih empat tahun memerintah.

Lihatlah apa yang berlaku di Pulau Pinang. Anwar berasal dari sana, menang di Parlimen Permatang Pauh, diperintah oleh pembangkang. Apa sumbangan dia kepada orang Melayu Pulau Pinang?

Kemajuan dan pembelaan kepada anak bangsa amat jauh sekali. Malah ramai orang Melayu Pulau Pinang berhijrah ke Sungai Petani dan negeri berdekatan kerana semua tahu sebabnya. Ini salah satu negeri yang di bawah pembangkang bersama Anwar yang tidak ambil kira kepentingan bangsa Melayu.

Kalau di Pulau Pinang yang dia menang pun Anwar tidak dapat berbuat apa-apa, inikan pula memerintah negara. Janganlah kata orang, kera di hutan disusui anak di rumah mati kelaparan.

Marilah kita sama-sama tanya apa yang telah Anwar lakukan untuk kebaikan dan pembinaan anak bangsa di kawasannya. Tak ada satu pun projek atau kejayaan yang dapat dibanggakan daripada dia menjadi Timbalan Perdana Menteri dahulu hingga sekarang. Yang ada hanyalah janji kosong. Yang dapat hanya kuncunya yang terus menyokong walaupun akan membawa rebah kelak.

Dalam kehidupan kita boleh tipu seorang dua, tetapi tidak boleh tipu semua orang.

hangkedee said...

Janji janji aljub ni seperti cinta monyet Bila dah perut ada Tambi lari lintang pukang ...Dasar tarok belakang!pundukuty

Anonymous said...

Selangor kan bawah pkr. kata mb selangor haritu banyak untung negeri selangor bawah pimpinan dia. apa lagi, buktikan lah kekayaan negeri selangor tu. unisel hakmilik kerajaan negeri selangor,belanja lah utk siswa sendiri. duit negeri selangor kerajaan negeri selanogr yg kontrol, bujet dan perbelanjaan semua dibawah kuasa mb selangor dan exconya kan. kerajaan pusat tak boleh campurtangan langsung, power elek! so, sudah pasti kerajaan negeri selangor boleh buat keputusan hari ini jugak utk bagi rm5,000 tu kat pelajar2 unisel. bukan ke macam tu sefernya.. takkan tak boleh buat kot...duit kutip pasir tiap2 hari jer berapa ratus lori....

dah lah sampah kat bangi ni dah seminggu tak kutip..jap kutip jap tidak... rumput tepi jalan dan kat taman permainan budak2 pun 2 bulan sekali potong.. haprakk btol la pr
ni!!

yo wess/

Anonymous said...

Intake Unisel 1000
darab RM 5000
(1000 X 5000 = RM5,000,000 ajee...)

Tak kan abg non X leh bayaqkan RM5J???
Malam nanti abg non kigha la ikut cagha mana ponnnn....

Anonymous said...

Kerajaan patut kaji juga jangan dok bagi PTPTN pada anak anak penyokong PR di seluruh malaysia.kasi ajar sikit,

Buat pemutihan pada jabatan kerajaan juga,apa lagi PM tak tunai permitaan mereka tapi dok kutuk kerajaan lagi.

Anonymous said...

aku nak dapatkan diploma pun abis 20k ! itupun student luar kampus
nasib baik aku dah keje .. ada transport sendiri.. tak harapkan duit FAMA ..
abis camana bebudak abis SPM ni plak ? dah 11 tahun makpak support .. nak tambah lagi 4/5 tahun ??
PR cakap senang la .. itu nak free ..ini nak free
kos maintanance kampus saper tanggung .. api air .. alat bantu ngajar ... makan minum ..??
nak free boleh ... blajar bawah pokok cam kat Ipoh dulu .....

Anonymous said...

majoriti student UNISEL tu anak penganut PR ... anak orang yang berkerjaya, keje ngan gomen jawatan yg berstatus ... pinjaman study dulu pun tak abis bayar aka bebuat lupa nak bayar ...
yang kayo .. takde hal la .. yang pencacai tu ... ? sekarang nih anak korang pulak yang dapat ..... baru ada akai !