Breaking News
Loading...
June 16, 2012

Info Post

Perhatian kepada askar timbalan setia negeri, korang kena pastikan haram jadah nie tak pijak negeri johor, nie haram jadah sudah melampau, nie lah benih-benih yang di tanam oleh cina dap untuk jadikan malaysia sebuah negara republik...

Ingat...!!! kalau anwar jadi perdana menteri, manusia haram jadah macam budak nie akan buat revolusi untuk menentang dan menghapuskan institusi raja-raja melayu.... 

DAULAT TUANKU....

27 comments:

anamas said...

SEORANG BUDAK YANG BIADAP DAN KURANG AJAR.MUNGKIN IBUBAPANYA KURANG MEMBERI DIDIKAN AGAMA. ATAU DIA DIBERI MAKANAN DAN MINUMAN DARIPADA HASIL HARAM.MUNGKIN DIA KALANGAN MANUSIA YANG TIDAK BERSOLAT. JIKA DIA BERSOLAT DIA AKAN MENJAGA KATA-KATANYA AGAR TIDAK MENYINGGUNG PERASAAN ORANG LAIN.....ITU PENDAPAT AKU LAH.

Anonymous said...

anamas, mana lagi mulia diantara nabi muhammad saw dengan Sultan Johor? Melayu jenis awaklah kata "dulang paku serpih, mengata orang awak yang lebih" Bolehkah Sultan Johor membantu awak di padang masyar jelak, sedangkan untung nasib beliau (Sultan) masih terjamin mendapat syafaat dai Nabi Muhammad saw.

Belajar dan dalamilah ilmu Agama Islam hingga keakar umbinya. Jangan terlalu menyanjung manusia yang jelas tidak beriman kepada Allah swt

Anonymous said...

Anon. 10.31: Rasulullah tidak pernah mengajar umat jadi kurang ajar walaupun pada musuh. Siapalah kita untuk menghukum siapa yang beriman dan siapa yang tidak beriman. Hidayah hak mutlak Allah

JJJ said...

apa ke bahalol si anon 10:31AM pi bandingkan Nabi Muhammad dengan Sultan Johor; sudah tentulah tiada tolok bandingnya Rasullullah.

Dalam Islam juga ada menekankan aspek hormat pada pemimpin... PAHAM?

kalau tak habis mengaji jangan lah cuba nak mendabik diri

Anonymous said...

Anon. 10.31.. apa punya asas la perbandingan yg sungguh tak bijak langsung... cuba tgk pd isu asas tu.. siapa yg cuba timbulkan isu tu tanpa fakta dan usul periksa... asas islam sangat indah.. tak pernah ajar umat manusia mcm tu.. tapi di manipulasi oleh manusia yg tak bertanggung jawab...

Anonymous said...

Nik Ajis sendiri tidak setanding Rasulullah tapi banyak pengikut menghayati cakap Nik Azis lebih dari Sabda Rasulullah tu.. Pas bukan Islam, Islam bukan PAs.

Anonymous said...

Pasal dia percaya LGE lebih mulia Dari Raja yg nenek moyang dia bernaung.melayu ini ingat dibawah panji2 Pembangkang anak cucu dia lebih berjaya dr dia....suruh isterinya beranak kat Singapore...lepas tu tengok anak dia besar nanti bole jadi Presiden Singapore or jadi penyapu sampan di Singapore walupun pandai Dan bijaksana.

Anonymous said...

Anon 10.31am-Siapa lebih mulia -Rasullah atau Nik Aziz ?

Anonymous said...

Inilah hasil didikan DAP yang berjaya atas kebodohan sokongan PAS.

Anonymous said...

Anak Haram Jadah punya budak....! Penderhaka kepada Sultan. Kepada Rakyat Melayu Johor pastikan budak ini tidak masuk ke Negeri Johor. Halau dia pergi tinggal dan jadi rakyat Britain. Disan dia boleh tempalak, maki hamum Queen. Di Malaysia kita hormati Raja / Sultan sebagai Ketua Negara/Negeri seperti juga kita hormati Ayah dan Bonda Kita. Anak siapa agaknya budak itu atau anak luar nikah/Jalang... Daulat Tuanku. Oleh Mat Bond.

Anonymous said...

pada aku mudah..pnganut agama PAS skrng dh x tau beza antra amal maaruf nahi mungkar..dosa pahala..halal haram..islam kapir..etc..mreka sdg hnyut dgn agama ciptaan mereka..nauzubillah

Anonymous said...

Anon - June 16, 2012 10:31 AM

Sepatutnya Melayu saperti kamulah yang mendalami agama. Nabi Muhammad telah turunkan syari’at Islam selepas bertemu Allah dalam peristiwa isra’ mi’raj. Didalam syari’at ada adab, adat dan hukum. Menghormati pemimpin adalah adab kita orang Melayu dan juga adat orang Melayu serta tertakluk kepada hukum. Masakan pulak kamu boleh membandingkan baginda dengan junjungan besar Nabi Muhammad.

Daripada Anas r.a, Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud:

Dengar dan taatlah kamu walaupun kamu diperintah oleh seorang hamba Habsyi yang kepalanya bagaikan sebiji buah zabib (anggur kering).

Anonymous said...

Anon - June 16, 2012 10:31 AM

Inilah manuasia yg tak sedar diri...!!! yang memang tak tahu apa2 pun..org yg jenis tak payah di layan..pedulikan..tapi klu ada depan mata..tak tahulah...apa nak jadi..

Anonymous said...

macam tu lah pas,.sikit sikit sebut Rasullullah. konon alim sangat dan baik sangat lah. yang korang pi sokong mat sabu gila tu apa hal? tak nak sebut fasal nabi ke kat mat sabu tu?

Anonymous said...

Budak seperti ni dah kena toron ngan anwar aljubri...sebab tu jadi camtu...

Anonymous said...

org yg mengaku yg dia tu Ketua Ugama Di negeri sepatut bet tenang dan bersifat pemaaf kenyataan nizar tu Salah tapi bg rakyat umum tak Ada pun salahnya hanya Di per besar oleh parti2 ter tentu .. semoga Ketua Ugama negeri engkau ni adalah seperti sultan Mohammad kelima ... Insyaallah

Anonymous said...

anon 6:57...
spin....mat spin...

Anonymous said...

Suruh budak lalok ni pi duduk di thailand dah tu maki hamun Raja Thai, kita tengok dia nak kena rebuih dgn siam perut hijau ka dak

Anonymous said...

Asalkan bukan anwar ibrahim la

Anonymous said...

Meh nk bgtau, Rukun negara ada 5 perkara:

1. Kepercayaan kpd Tuhan...
2. Kesetiaan kpd raja dan negara...
3. Keluhuran Perlembagaan...
4. Kedaulatan undang2...
5. Kesopanan dan kesusilaan...

Kalau tak patuhi kelima2 perkara di atas, layak ke kamu mngaku warganegara Malaysia? Perkara yang kedua tu tlg la ambil berat...bacalah sejarah penubuhan Malaysia wahai anak muda... tertakluk dalam prlembagaan Malaysia...raja berperlembagaan...

Anonymous said...

Laaaa.....ramainya bangang kat sini....Senang je! jilat je pungkot tuanku. ni cakap rukun negara lah....raja berpak leman la!Macam tere sangat, macam burung kakak tua nak mampus je.Respek betul ngan anak Muda tu....amat kritikal dan hujahnya ada kuality.....tak macam nko orang. Orang tak sokong naik angin, betol betol macam budak Budak tak cukup umur le nko orang.......pendapat dia hak dia, nak marah buat apa....akai ada akai?

Anonymous said...

Anon 1231; minta maap ye...perkara no.2 tu dah lama dah tak pakai...Memang mudah lupa nko ni, cuba tanya tun kutty apa dia buat kat sultan Johor Dulu....Dei, yena poooooooodah!
Perkara no.5?....cuba tanya chua soi lek....dia ada pakai tak masa dia buat felem ice krim dulu.Mohmaidin ada tanya dia tak, "Nko buat felem ada respek no. 5 tak, baik kau pakai no 6 je!"

Anonymous said...

aku dah x paham melayu penganut PR ni...... mcam mane la diorang bleh jadi sampai mcam ni... kalau bangsa lain tu boleh gak la masuk akal.... diorang nak bangsa diorang jadi ketua menteri johor... yng ni elok2 ada institusi raja2 melayu. ..tu pon nak digadaikan....

Anonymous said...

Anon - June 17, 2012 2:46 AM

Hudup kita sebagai orang Islam perlu ingat mengingati sesame insane. Sekiranya ada dari kalangan mereka yang buat salah dan silap masakan kita hendak ikut. Bukan kah Islam itu tegas, buat disuruh dan tinggalkan yang ditegah.

Anonymous said...

Anon - June 17, 2012 1:35 AM

Memang betul kata kamu tu, “akal ada pakai”, tetapi akal yang macamana dan pakainya bagaimana? Orang yang menipu dan yang memfitnah pun ada akal, orang yang berzina dan bercakap bohong pun juga ada akal, tetapi adakah perbuatan itu yang disuruh. Akal yang diperjuangkan kebenaranya dapat membezakan diantara maknusia dan haiwan.

Kenapa pula nak di hormati anak muda itu kerana perlakuanya yang melanggar hukum? Adat muda menghormati yang tua, adat rakyat menghormati raja dan adat bercakap menghormati bahasa. Dalam membina jati diri, jadikanlah yang buruk itu sebagai sempadan.

Anonymous said...

dey!!! apa kene mengena queen dengan kita. kita bkn negara jajahan british lagi. x skola pnya budak... ni lagi satu bangang si anon 10:31, mana ada dalam sejarah melayu suruh sembah sultan. tu sejarah firaun la der. adat melayu berdaulatkankan raja bertiang agama. raja-raja melayu semua islam la bro. lu ckp agama tp lu sendiri sesat. lu balik rumah lu ngaji lagi la.

Anonymous said...

Jangan permainkan orang johor.nahas kau