Bertanding 66 Kerusi Tapi Berangan Nak Jadi Perdana Menteri...


Dentum dentam pkr kata depa nak perintah malaysia, depa nak jadi parti dominan dalam pakatan macam umno jadi dominan dalam barisan nasional, nak tabalkan anwar jadi perdana menteri dan macam-macam lagilah angan-angan mat jenin pkr.

Tapi bila di halusi balik, laaa.... pkr nak jadi parti dominan macam mane, parliman malaysia ada 222 kerusi, pkr hanya di berikan hak untuk bertanding 66 kerusi je, itu pun kalau menang semua dapatlah 66 kalau kalah separuh, tinggal 33, nak merintah ape kerusi ada 66 je?

Elok lagi umno dari 222 parlimen, 132 kerusi yang bn menang umno ada 78 kerusi, itu baru parti dominan... so pkr takyah la mimpi nak tabalkan anwar jadi pm...

Comments

Anonymous said…
dominan untuk songlap
Anonymous said…
itu pun kalau cina pkr, cina mca, cina gerakan dan india mic tukar parti. umno dan melayu pun sayo nara. pas memang tak bleh harap. yang boleh dari mereka cuma sebagai pengawal keselamatan cina pembangkang.
Anonymous said…
nampak benor pkr dan pas jd alat dap..ingat dap bodoh ke nak bg anwar jd pm senang2..kalo jdpun boneka jela gamaknye mcm selangor..hancur pun mcm selangor gak..seblom menang setuju le anwar jd pm..tp kalo menang majoriti, dominan..xkan nak bg kot..
Anonymous said…
ini cerita bodoh apa ni.dap lawan dgn parti mca dan gerakan.berapa kerusi gerakan dan mca bertanding 90 ke.ini lagi satu cerita bodoh.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID