14 July 2012

Najib Lancarkan Kedai Kain Rakyat 1Malaysia...


Usaha kerajaan membantu rakyat di teruskan dengan pembukaan kedai kain rakyat 1malaysia, selepas kejayaan 'kedai menu rakyat 1malaysia dan 'kedai rakyat 1malaysia' yang menjual barangan runcit.

Kedai kain rakyat 1malaysia, ditubuhkan untuk membantu rakyat luarbandar dan yang kurang berkemampuan mendapat kain dan pakaian yang berkualiti.

Dengan menjual kain ela serendah rm6 semeter dan kain langsir juga serendah rm6 semeter dapatlah rakyat membeli belah untuk persedian hari raya yang akan datang.

Kerajaan mensasarkan sebanyak 30 buah kedai lagi kedai dibuka di seluruh negara sehingga akhir tahun depan.

Lokasi kedai kain rakyat 1malaysia ialah, taman lageda suria, batu 14 hulu langat selangor.












14 comments:

Anonymous said...

Perdana menteri yg org melayu tapi berhati cina...bg dia cina adalah segala.....untuk melayu hanya duit sedikit .itu pun org felda..atau negeri bawah pembangkang....tp bg cina bg tanah dan segala...mcm mana anak tun razak ni bole jd perdana menteri pun heran...perak letak boneka menteri besar nizar celaka...tapi bn ada kuasa memerintah cina letak boneka najib....org melayu yg undi hanya samaph..ahli umno mcm saya ni sekadar nak bg dia dok atas kaya...mmg celaka....

Anonymous said...

Usah setakat ckp.. Berikan fakta. Bersyukur la...

Anonymous said...

Usah setakat ckp.. Berikan fakta. Bersyukur la...

a said...

harap pakatan haram...bukan kedai kain yang di buka tapi kain orang yang dibuka..

Anonymous said...

muahaha apa kelalar harga kain serendah rm 6 semeter kat Banting kain langsir cantik tebal n quality just rm5 semeter kalau beli lebih 10 meter free 2 meter.
hina giler org melayu asyik kene auta jerrrrrr nasib jadi orang melayu muahahahha

Anonymous said...

Oii bahalul kau cerita kat banting kedai buka kat hulu langat, untuk org hulu langat, kenapa kau tak bandingkan harga kat tangkak atau nilai... compare apple to apple la bodo...

Anonymous said...

Kek mano melayu merempat dan bodohhhhhh, kek situ umnongok kuat. Betul tak.....? Yg tulis blog nie cuma nak isik perut ajerrrrrrrrrrr.

Anonymous said...

Umno buat melayu makin bodoh.

Anonymous said...

Epal to epal tokyah kau. Tu UMNO punya comparison. Ikut gaji skrg ni gaji kau esp buat beli Pad ROSMAH je sedar tak.....

Anonymous said...

kan elok kalao kita sama2 membantu menbangunkan negara dan bukan hanya kutuk mengutuk.......betol x??

Anonymous said...

Kedai petrol 1 malaysia bila nk buka? Satu liter RM 1....amacam?

Anonymous said...

kedai minyak 1malaysia...heheheh berani ke nak buatnya?buatlah rm1 satu liter....lagi naik rega minyak lagilah.....

Anonymous said...

Kat pekan dan bandar kacil pahang yang taukeh kain suma orang kemboja... Kat jalan Tunku Abd RAhman suma orang pakistan, indon mana melayunya... ? Orang melayu niaga kaki lima suma kena halau, orang asing bebas monopoli... rakyat didahulukan!

Anonymous said...

at least najib ade usaha utk meringankn beban rakyat.sy dh try kain kt kedai kain 1 malaysia.quality setanding ngn kdai2 kain yg ternama.berbaloi ngn harga.if kain terkenal ngn harga rm25semeter tp kt ctu 4 meter dlm harga rm50.ok what..pasal petrol lak.harga mmg dh rendah.sbb i mmg rmai kwn asean.nk pkai kereta murah beli la viva yg low spec.murah kn.tp best ke drive?ape yg kte spend berbaloi ngn ape yg kte dpt..nk compare ngn asean malaysia is cheaper..next election kalo bn xmenang pn bole ke pr nk maintain n bangunkn msia w/o tax.guna h/way free.ptptn xpyh byr(rugi if student yg blajar main2.nk free amek la scholar n scholar utk or yg bagus shaja.)bersyukur la ngn keadaan negara kte skarang..