Breaking News
Loading...
July 25, 2012

6 comments:

Anonymous said...

bukan hamba xfaham pasal isu air tp hamba x faham kena nak bina loji langat 2 nak tapis air dari pahang? andainya loji langat 2 dibina kenapa tidak proses jer dr sumber air dari selangor jer yg dikatakan rizab simpanan air mentah yg tinggi. kenapa nak perah otak sampai hangus memikirkan nak bina loji air tp ambik air kat negeri org lain. org BN kurang bijak @ ada udang di sebalik batu. tindakkan umno akan menjejaskan diri sendiri kerana kedangkallan mencari isu

ps kalau bodoh bertanya, dah la bodoh sombong pulak tu. esok kat neraka aku tunjuk pasal ko la aku binasa

Anonymous said...

yg komen ni pun pandai gak. Mb selangor kata bekas2 lombong dan tasik ada byk air. bekas lombong k. mcm mane nk sedut air dr lombong? perlu gak buat rumah pam air. bila air dr lombong tu dah abis, kne bina rumah pam air lagi kat lombong lain. pastu tmpt proses air ada kat langat. lombong jauh2 dr langat. xkn nk buat rumah pam air smpai beribu kot? pastu nk pasang pain salur air ke langat lagi. pergh.. kos tinggi tu,.. baik amik air dr sungai terus. sumber air xkn abis. buat loji rawatan satu je. air yg terawat leh smpai ke rumah trus.

Anonymous said...

Ko nak persoalkan air yang disalur dari Pahang tu ?? tak nak persoalkan cadangan alternatif kerajaan negeri - mengapa perlu mencadangkan agar guna air lombong dan air dari perut bumi kalau dah air di Selangor tu menimbun sangat ??

Kalau betul la sekiranyanya rizab air mentah di Selangor tu tinggi sangat, pehal plak kerajaan negeri Selangor bleh nak beli air dengan Negeri Sembilan pulak ah ??

Cuba ko gi tanya ngan dia jap..

Anonymous said...

Eh, yang cerita nak ambik sumber air dari Tasir kenyir tu malaun mane pulak??? Mane lagi dekat??? Dari Pahang ke atau dari terengganu???

Anonymous said...

nak bayar pampasan tanah lagi. .. nak lalu paip baru..

Anonymous said...

kalau ambik air kat n9 at lease murah sikit x payah tebuk banjaran yg kos mencecah 8 billion. hanya org pendek akal jer kira melampau. para komentator riba yg kita tanggung ni pun x tau nanti masa dihisab ini hutang 8 billion