Breaking News
Loading...
July 19, 2012

60 comments:

Anonymous said...

terima kasih bro det dpt juga aku tengok, rumah aku takde astro.

datuksiron said...

Bahas ni berat sebelah sebab panelnya seorang ahli agama yang pandai berpolitik iaitu Hassan Tantawi dan seorang lagi ahli agama yang tidak pandai berpolitik. Bagaimanapun tahniah kepada Utz Fathul Bahari kerana berani menyahut bahas ini demi menegakkan kebenaran dan membetulakn politik Pas. Cuma saya ingin tarik perhatian pembaca muda semua, adakah pemimpin Malaysia sekarang sangat zalim seperti di Asia Barat hingga perlu ditukar dengan pemimpin baru? Adakah pemimpin baru nanti lebih baik dari yang sedia ada? Apa jaminan rasuah tidak akan berlaku dengan kepimpinan baru? Jawab dengan fakta bukan dari mulut pemimpin penghasut...

Anonymous said...

tukar dlu baru tau.. gua org muda.. datuksiron da tua senyap je la..

Anonymous said...

wa org muda jijik ngan politik PR...

Anonymous said...

memang perlu tukar sbb sumer dah puas makan rasuah....kalau golongan muda tak ambil tindakan...bila Malaysia dah bangkrap dah terlambatlah....sesal dahulu pendapatan sesal kemudian tak ada guna nya....wallahu'alam

Anonymous said...

anon 11:10... mewakili pandangan cetek tanpa disiplin berfikir...
kesannya emosi yg tak terkawal..lalu terzahirlah..kebiadapan.. terhadap senior...

Inilah akibat kalau ke demo jalanan ..sepatut tumpu berlajar...kalau dia ni budak U...
Kalau tidak ..inilah padah tak sekolah tinggi..
Keciciran minda dan kematangan..kesian amat..!

Anonymous said...

98% org muda sokong pr...org tua kat kampung yang tgk tv3 ja sokong bn ni..klw undi btl2 bersih nescaya bn akan tumbang

Anonymous said...

HASAN TANTAWI KATA KARPAL SINGH KATA OVER MY DEAD BODY ITU DI SUARAKAN 20 TAHUN DULU....HELO MR.HASAN TANTAWI SILAP BESARLAH KARPAL BARU2 INI PUN ADA ULANGI LAGI...NOT 20 YEARS AGO ..MAN.
CAKAP DAH LAKSANAKAN 40 KEBAJIKAN TAPI APA BENDANYA CAKAP BOLEHLAH.UMNO DARI DULU HINGGA SEKARANG DAH BERIBU2 KEBAJIKAN TAK HEBOH.PENUBUHAN BANK ISLAM,TABUNG HAJI,UIA,DAN PASARANA....20 TAHUN MEMERINTAH KELANTAN HASAN TANTAWI KENA JAWAB DAN TANYA NIK AZIZ KEPERLUAN ASAS AIR PUN MASIH BERMASALLAH....TAKBIIIR!ASYIK2 RASUAH....KENAPA TAK SEBUT NEGERI PAKATAN YANG BARU PERINTAH PUN BERGELUMBANG DENGAN RASUAH....SELANGOR DAN KELANTAN....DINAR EMAS APA CERITA.MBO TAK TAU.

Anonymous said...

anon anon PR.. mimpi disiang hari..itu khayalan.

Inilah gulongan pemalas tak mau kerja asik asik salahkan orang kalau tak kaya...

Setiap zaman memang berlambak spisis begini dan akan pasti menyesal tak sudah dihari kemudian..

Dah lama .. zaman berganti zaman ..Malaysia tak bangkrap pon.!

yang terjadi ialah kegagalan kerajaan membuat gulongan ini cerdik dan minda sihat..
nasib kamu lah labuuuuu.

Anonymous said...

RASUAH TIDAK MENGENAL USIA.TAPI AKHIR2 INI TINJAUAN MENGATAKAN GOLONGAN MUDA LAH YANG RAMAI MENGAMBIL RASUAH SEBAB HIDUP HENDAK BEGAYA DAN GOLONGAN YANG BANKRAP DEK CREDIT CARD PUN GOLONGAN MUDA...APA CERITA BELI KERETA PUN KENA TARIK HA...HA...RESPECT YOUR ELDERS.

Anonymous said...

Nampak perbezaan orang yg berkata untuk Islam keran Allah dengan yg berkata penuh muslihat politik kerana nak undi................

Kepada Allah kita serahkan sebab kata kata tidak habis disitu..ia dipertanggung jawabkan..

Insyaallah... kita lihatlah kebesaranNya kelak...

redah alam said...

Sebab Celik maklumat lah Aku tolak anwar ibrahim Dan Ambiga. So Hassan tantawi ... Orang muda pilih pembina negara Bukan pjahanam negara!!!

Anonymous said...

Realitinya rakyat inginkan perubahan, metod debat FB sesuai utk nasihat umno, tak sesuai utk debat PRU13, sekarang kita nak pilih siapa yg paling amanah dlm takbir urus. Lari format debat.

Aj

Anonymous said...

alamak aku tersilap masuk port umno la..aku tak prsaan yg blog ni pro krajaan

Anonymous said...

ANON 12.13AM YOU ARE WELCOME "SELAMAT DATANG" KEDUNIA REALITY NOT FANTSY. PRO PAKATAN SELALU TESILAP AJE ATAU TERLEPAS PANDANG KENAPA EK?

tuah said...

Salam jika di imbas kisah para ambiya dahulu sememang perdebatan @ hujah berlaku.Cuma kontek sekarang dimoden dgn hujah politik bersama agama.Namun yang sebenarnya adalah hujah agama bersama politik.
Dlm soal ini Fsthul Bari adalah lebih dlm keagamaan.bukan kepolitikan.
Saya percaya wujudnya ulama muda sepertinya adalah kerana timbulnya dakyah politik ketaksuban.Maka benarlah Kejahilan akan timbul dahulu sebelum yang HAQ akan timbul.Inilah rentetan perjalanan akhir zaman (Dajal & Iman Mahdi)

Tahajjud iklhas and istiqamah

Hati adalah cahaya
Sucinya cahaya itu sucilah perbuatannya,indahnya cahaya itu indahlah pekertinya,terangnya cahaya itu teranglah hatinya.Maka tiadalah kesengsaraan.

Anonymous said...

Apapun bersyukur kerana semakin ramai anak muda yang sudah faham tentang apa yang sedang diusahakan pihak kerajaan..kerajaan persekutuan sekarang adalah baik berbanding dulu dan sentiasa berusaha untuk menjadi lebih baik demi rakyat..

CAKAPMCMBAGUSKONON said...

WARGHHH..

KORANG NI BERCERITA AGAMA BERGAH-GAH..

TAKYAH NEGOK JAUH GANG, CUBA NEGOK LINK SEBELAH KANAN BLOG NI..

GAMBAR LUCAH LEBIH BANYAK DARI GAMBAR-GAMBAR BAB-BAB AGAMA..

SUDAH LA... PAKU SERPAH PAKU SERPIH NAK MENGUTUK ORANG YG TAK SETUJU DGN DIA, SEBENAR TUANPUNYA BADAN YG LEBIH..

CISSSSS.. MUNAFIKKKK!!!1

KITA JUMPA DI AKHIRAT!!!!

Anonymous said...

Mcm suci sgt lak aku nengok si Hassan Tantawi bila ckp pasal PAS...lepas tu ikut sedap mulut je mcm sume org2 muda sokong "islam" PAS nie...wei bro...aku pon org muda gak...aku rasa mcm sejuk je bila dgr bahas ustaz fathul drp bahas merapu ko...sudah2 laa nak bodoh2 kan org...skrg sume org pandai berpikir...sorry la PAS nak dapat undi aku pas nie...

Anonymous said...

masuk laman web pecacai UMNO ni macam masuk laman porno je. memang sebati betul UMNO dgn PORNO. pegi mampos la UMNO dan penyokong2nya.... mampos la kau orang mampossss

Anonymous said...

aku pn org muda jg.... nk sokong UMNO kaki yg x solat...org mengajar ugama pn x dibenarkan.....kne la sokong PAS.....Takbiiiiiiiiiiirrrrrrrrrrrrrr Umno Kt tmpat aku ni.....bukan tmpat org..

Anonymous said...

buat apa sokong pas kalau pas sniri sokong murtad? sokong kalimah Allah kna jual,sokong petumpahan darah melalui jalanan dgn menyokongketua yg kafir harbi? pas kata mereka terlalu islam, tp kita lihat dlm byk perkara skrg ni, pas seakan akan perlu mendengar pandangan si kafir, knp? dan knp tba2 menghalalkan ya bla terkena atas btg hidung pas sndiri? adakah sbb pas skrg bkn lg ingin perjuangkan islam tp putrajaya dgn dipimpin oleh syiah sesat??

pesona.lara@yahoo.com said...

syabas, debat yang membina dan membuka mata golongan muda yang terlalu mengikut emosi dalam bertindak

Anonymous said...

betol3 pertama kali saye tenguk penyokong pas terdiam dan sonyap sunyi dengr fakta us bari...tantawi tergagap-gagap, penonton tertiarap

Anonymous said...

kalau puak DAP kasi ceramah pun PAS takbir....ooopss take beer"

Anonymous said...

Dah terbukti pas gagal utk mengetuai PR..terpampang jelas hanya mengikut telunjuk pkr dan dap shj..di selangor dah terbukti..lihat kesannya..siapa yg kuasai siapa..siapa yg perjuangkan islam dan melayu di selangor..ini yg diharapkan utk mentadbir negara..jgn kerana nak berkuasa akhirnya agama dan bangsa tergadai..

hangkedee said...

"Over my dead body"-kapal sinki.bulan puasa tutup pusat hiburan di kedah.dapig terkentut pas terketar ketar ubah pendirian .Boleh halap ke kepada Hampas?lu fikir sendiri.kasihan kepada belacai Dapig untuk tidur atas jalan.

Anonymous said...

Apakah perlu tunggu jadi sezalim arab2 jahiliah di asia barat tu dulu ke baru nak tukar?

Anonymous said...

Rasuah boleh berlaku jika ia boleh berlaku. AKAN berlaku? Allah saja yang tahu? Tetapi, membandingkan msia dgn asiabarat adalah spt membandingkan pelajar gred D dgn pelajar gred F!

Anonymous said...

Dua2 sama je. Periuk kata belanga.

Anonymous said...

Fathul Bari- agama ISLAM Lawan Hasan Tantawi agama PAS(sesat)

Anonymous said...

PAS bukan parti tapi dh jadi cam agama dorang kembali lah kepangkal jalan mana2 individu yang
beranggapan masuk pas boleh hapus dosa boleh masuk syurga boleh maki hamun sesama manusia.
kembali la ke ISLAM kembali la ke jalan yg benar.

BlackBelt7676 said...

Ya Allah ..kezaliman apa agaknya. Kalau dah bingai ditambah dengan taksub ni lah jadinya. Lihat segala NIKMAT yang Allah kurniakan Malaysia ni, jangan KUFUR NIKMAT....pernah dengar perkataan ini... Tentu ulamak syaitan PAS tak pernah tazkirah korang kan.....Nik ajis , hadi semua tu bukan ulamak....perasaan ulamak adalah kau jangan ikut... Nanti kau jadi bebal...ada ke bukti video tu hanya besi....bebal punya pemimpin...

Anonymous said...

btol tu,dh tuko nnt baru tau yg pr lg mcm gmpang,ms tu ntah2 nk patah balik pon dh x bole...

Anonymous said...

sedap2 ko je tuduh2 org mkn rasuah..pemimpin pr xde yg rasuah ke.

Anonymous said...

mane sumber ko dpt ni,klu dh set2 pr ni klu x kelentong x pr lh namenye..

Anonymous said...

ko x silap,yg silap ko pilih pr

Anonymous said...

klu blog ni blog porno,yg pelakon nye set pr plak tu,hahaha,sembang koneklh ko

Anonymous said...

tempat aku sebaliknye,hihihihih

Anonymous said...

komen2 juga bro, tapin jganlah guna kate2 yg kesat sgt, ni bulan pose, tak kira sokong umno ke pas tunjuklah pro sikkie. jgn ikut tarian org yng memng xsedar diri.. ok.. ana sayng islam dan melayu. so pas n umno tidak boleh diasingkan sebenarnya...
tapi ramai sgt kaki bodek, kaki cokeh, kaki bebal dan sebagainya.. minda ni yg kena TUKAR DULU

Floyd said...

Rasuah boleh berlaku jika ia boleh berlaku. AKAN berlaku? Allah saja yang tahu? Tetapi, membandingkan msia dgn asiabarat adalah spt membandingkan pelajar gred D dgn pelajar gred F!

Anonymous said...

mu cap ayam sungguh... mu tengok la keadaan negara orang lain, kereta kat sana mercedes secondhand belas ribu jer,sini wira cabuk pon dah belas ribu... Harga barang mahal , minyak, tol, cukai, macam apa ntah Malaysia sekarang ni.. WTF.... u guys retarded or what? Plus, this blogs full of dirty, porn stuffs, lingers with cheap tv media users whos didnt know what going on outside Malaysia around them. And yet, this blog post something religious, and yet u still defending the malicious government? Im pity of u all goverment thug followers..

mohamad fazrullah said...

dok layan akhbar2 dan berita2 terkini dan segalanya lah drpd media massa..
aku terpk..
depa duk kecoh kate PAS lari landasan la sebab bergabung dgn DAP..
tunduk ngan DAP la..
ap la dan sebagainya..
tapi, masyarakat tak pelik bahawa hakikat UMNO itu sendri bergabung dgn MCA dan MIC dalam BN..
UMNO kan parti 'ISLAM' en?

kuasa media..
boleh mempengaruhi pemikiran masyarakat malah mengotorinya..
malas caro doh media leni..
mengarut habis!

islam kot mane yang anda nak..
adakah anda mahu budaya sekular terus menguasai MALAYSIA ni?? islam hanye dimasjid??
tepuk dada tanye iman..

Anonymous said...

dok layan akhbar2 dan berita2 terkini dan segalanya lah drpd media massa..
aku terpk..
depa duk kecoh kate PAS lari landasan la sebab bergabung dgn DAP..
tunduk ngan DAP la..
ap la dan sebagainya..
tapi, masyarakat tak pelik bahawa hakikat UMNO itu sendri bergabung dgn MCA dan MIC dalam BN..
UMNO kan parti 'ISLAM' en?

kuasa media..
boleh mempengaruhi pemikiran masyarakat malah mengotorinya..
malas caro doh media leni..
mengarut habis!

islam kot mane yang anda nak..
adakah anda mahu budaya sekular terus menguasai MALAYSIA ni?? islam hanye dimasjid??
tepuk dada tanye iman..

eilmu bookstore said...

Andai xda pas,xdelah kuliah2 n imam2 masjid,percayalah rmai ustaz2 dr kalangan pas krn dasar prjuangan pas kpd islam,wlupun ada sgelintir ahli2 pas yg bermaslah,hakikatnya bkn itulah sikap sbenar islam.klu xda,islam akan pupus.akhir zaman,Allah akan mematikan alim ulama,samada mematikan hati2 manusia dgn kmaksiatan ,hiburan n mnybabkan ulama d hina.

Anonymous said...

Sebelum kata org lain fitnah,rasuah,kejam tengok dulu pati yg korang sokong, xrasuahke? Xkejamke? Xfitnahke? Pas kes tanah di klntan sapa sokong pas bru dpt tnah bukn rasuahke tu. Pkr azmin dulu kaki tangan kerajaanje duit juta2 kereta ferari. Xrasuahke? Harakah cerita dlmtu smua betulke? Politik semua kotor samaja.. yg bezanya bila anuar menang yg pasti israel akn ada kepentingan dlm ngara.. dia xkn bntu anuar pcuma..melayu yg bdoh kononya anti israei boikot md la apala.. tapi bagi jln israel masuk dlm politik ngara. Melayu bodoh senang diperkuda. Ini hakikat.

Anonymous said...

Biasala dapat dr ceramah politikla tu.. pastu jaja pusing kg.. 98% org muda sokong pr konon.. ckp mcm tau semua benda..mcm hebat sangat.. baik ko baiki taraf hdup ko dlu la bru bpolitik..kalau x selamanyala ko hdup merempat.. jelek dgn melayu ckp mcm menteri tp kosong..

Anonymous said...

Sebelum kata org lain fitnah,rasuah,kejam tengok dulu pati yg korang sokong, xrasuahke? Xkejamke? Xfitnahke? Pas kes tanah di klntan sapa sokong pas bru dpt tnah bukn rasuahke tu. Pkr azmin dulu kaki tangan kerajaanje duit juta2 kereta ferari. Xrasuahke? Harakah cerita dlmtu smua betulke? Politik semua kotor samaja.. yg bezanya bila anuar menang yg pasti israel akn ada kepentingan dlm ngara.. dia xkn bntu anuar pcuma..melayu yg bdoh kononya anti israei boikot md la apala.. tapi bagi jln israel masuk dlm politik ngara. Melayu bodoh senang diperkuda. Ini hakikat.

Anonymous said...

Demi masa! Aku sokong BN terus memerintah TAPI

1. Hakim bebas
2. Polis bebas
3. Tentera bebas
4. SPR bebas
5. Tax kurangkan
6. Royalty bagi
7. Pembunuhan tau pembunuhnya
8. Project bkn anak2
9. blalalalal22222

Kalau satu pun tak de so Whatt???


PR..PR..PR

Paham!!!!!!!

Anonymous said...

antatuya saper bunuh???kahkahkahkah..bodohhhhhhh!!!!

enidma enid said...

APA PUN KITA KENA LETAKKAN TUNTUTAN UGAMA DULU,,,UTAMAKAN ISLAM DARIPADA PARTI....KERAJAAN YG ADA PENUH DENGAN KORUP, RASUAH,SELEWENG DUIT RAKYAT,HAK ROYALTI DI NAFIKAN WALAUPUN MEMANG BERHAK DAPAT DAN SULTAN KELANTAN SENDIRI TANDA TANGAN UNTUK TUNTUT HAK DAN TENGKU RAZALI SENDIRI DAH TERANGKAN YG KELANTAN MEMANG BERHAK ,,KENAPA KERAJAAN BERI WANG EHSAN ?,SEPATUTNYA ROYALTI SEPERTI YG DI JANJIKAN..

Anonymous said...

Zalim xsemestinya guna kekerasan atau keganasan.zalim 2 lbh kpd xberilmu,menindas,.mksudnya ko pilih pemimpin kne yg alim.yg alim xsemestinya bersongkok.yg alim mksudnya berilmu.klu pilih pemimpin yg kelas2 najis pon xtau buat malu je nk kata malaysia negara islam.silap2 doa masuk tandas pon xtau.negara kita negara demokrasi.jd knapa nk maki2 parti politik lain?klu xsuka xpayah undi.2 je yg kt kne tunaikn.klu kt nk 1parti je yg memimpin xpayah jd negara demokrasi.xpayah pilihanraya.klu ada pembangkang wlu xmng sekurang2nya kerajaan xlah selesa dgn kedudukan deorg.apa yg kerajaan bg pada kt hingga hari ni sume sbb adanya pembangkang.bila ada persaingan barulah negara kita bertambah baik.klu pembangkang dberi mandat deorg pon boleh bg pd kt.berpolitik berteras agama.bkn agama berterskn politik..pikirlah sendiri.jgn taksub.jgn maki2 org alim.xbek menyetan,mngkafirkn org.hanya Allah yg tahu.politik cuma 1 isu dunia yg kt kne pelajari n ibadat.Allah jdkn kt sbgai khalifah.bermaksud yg memimpin.tp kt jgn lupa agenda kenapa kita di cipta.

Anonymous said...

Pilihanraya 4 thn sekali.cume penggal ni lama skit.maybe xckp persediaan.kt boleh cuba.mmg xblh patah balik.tp skrg2nya kt boleh perbaiki keadaan.dr lgsung xcube....org xberfikir mmg trus selesa dgn apa yg dia ada.tp org yg bijak sentiasa perbaiki diri.nak ke jd mcm india?yg kaya semakin kaya.yg miskin semakin melarat.baca semua sumber bru nilai.jgn setakat terima dr sblh pihak.media yg ada kbykn berat sblh.tp sinar harian seimbang.terbaik.....

Anonymous said...

Itu bkn berat sebelah.tp itu bermaksud beliau lbh berilmu..syabas krn ust fathul berani berdebat.persoalan bkn siapa yg mng tp apa isinya..pndapat n ideologi msg2.skrg2nya kt cba nk banteras rasuah.xkn dah tau pemimpin rasuah pon kt nk pilih.........brmakna kt mnzalimi dr kt sndr...

Siti said...

Assalamu`alaikum,
Bila baca komen-komen tu..aku mengeluh sendirian. Kenapa lah masih ada lagi bangsaku yang sebodoh ini? Hidup terus diperbodohkan selepas berpuluh tahun dalam kebodohan?

Berfikirlah secara bijak dan buat perbandingan secara bijak. Neraca adil dan zalim bukan dari pandangan manusia tetapi pandangan agama yang rujukan utamanya ialah Al-Qur'an dan As-Sunnah.

Anonymous said...

moderator pun bias.. siap perlekehkan ahli panel lagi..

Anonymous said...

nak ambil contoh mesir & libya.. arab spring konon.. aman ke negara2 tu lepas "CHANE"

anuari abdullah said...

Tak payah lah berdebat kalau hanya nak tunjuk hebat tiada faedahnya langsung. Dalam negara majmuk spt Malaysia tak sesuai sesama islam berdebat.kena fikir baik-baiklah. Klu nak mencari kebenaran banyak perkara yg perlu di huraikan tp takan kita mahu cakap dalam ndebat begini

Anonymous said...

gua nak minyak murah... gua nak tol free gua nak pi kl dengan senang hati dah la minyak murah tol pon tak ada bagus... pungundi muda tolak BN demi kepentingan diri gua . BN x leh pakai asyik cekek darah sahaja.

Anonymous said...

Lagu mano eh ustax f.b nh sekat lpah pru13 nh.sklo gk ustax2 umno nh.,klu dn lpah pru13 gk ile dh.jd supo firdaus ng mashitah.tengelam ph ko mano