Breaking News
Loading...
September 12, 2012

Info Post


Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim terus menaburkan janji-janji 'bulan dan bintang' semasa ceramah beliau di Ampang malam tadi, suatu tindakan yang boleh dilihat sebagai membuai mimpi kepada rakyat di negara ini.

Beliau yang berucap dalam ceramah ketika menjadi tetamu jemputan sambutan Aidilfitri Parlimen Ampang di Taman Kosas hari ini masih mengulangi janji kepada rakyat mengenai penurunan harga minyak, kebebasan media serta pemansuhan pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN).

"(Setelah) 24 jam ambil alih, kita akan lakukan, harga minyak seluruh negara diturunkan. Media bebas untuk tanya kepada sesiapa, (lebih-lebih lagi) Ketua Pembangkang (ketika itu) Datuk Seri Najib.

"Kita akan mansuhkan PTPTN.. Bagi pendidikan percuma kepada semua dari sekolah rendah sampai kepada universiti."


Selain daripada itu beliau turut membayangkan dirinya sebagai bakal Perdana Menteri negara turut berimaginasi untuk menggunakan kuasa diktator untuk mengarahkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) agar mengumumkan 'kejayaan' beliau menawan Putrajaya dalam pilihan raya umum ke-13.

"Jam 2.30 petang, saya akan hubungi Tan Sri SPR, (dan berkata) Tan Sri, saya dah dapat keputusan. Saya bagi peluang setengah jam, umum cara teratur dan telus. Kalau tidak, kita ambil tindakan serta-merta kepada seluruh pihak SPR," tambahnya.

Bagaimanapun beliau enggan mengulas ketika diaju pemberita mengenai isu tidak mengangkat tangan ketika bacaan Rukun Negara pada malam ambang kemerdekaan anjuran negeri Selangor baru-baru ini.


Soalnya sekarang ialah, macam mana dia boleh tahu yang pakatan telah berjaya memenangi semua kerusi parlimen dan boleh membentuk kerajaan kalau mereka menang pru 13 nanti, adakah anwar sudah standby kaki-kakinya dalam spr...???

8 comments:

Anonymous said...

giler meroyan taham anjing bulldog anwar ibrahim al-juburi.

Anonymous said...

Kesian betul BABI ni!!!

Anonymous said...

NAK TANYA YANG BERANGAN JADI PM NI....(JANGAN MIMPILAH)BESOK BOLEH TAK TANYA MENANG SAJA MEDIA BOLEH TANYA MANA JAM OMEGA?

Anonymous said...

PR janji sebelum subuh kilang Carlberg akan di tutup selepas ambil alih kerajaan. Tak tutup pun sehingga kini

Prince Righty I said...

Iyalah tu... mansuh PTPTN? Belanja anak orang nak makan, tempat tinggal, rumah sewa, tambang balik kampung, belanja awek@kawan, topup kredit hp, tambang bas... setuju sangat pendidikan percuma tapi kalau nak mansuh PTPTN, pelajar miskin nak makan apa? makan pasir? setuju Anon 12:14 Kalau menang boleh tak media tanya mana pergi jam omega? Dasar Anwar Al-Aboot... (orang Miri je yang tahu Aboot tu apa)

Anonymous said...

dia lupe nk tanya diri sendiri...kerusi permatang pauh tu boleh menang ke?????

Niknajis said...

Kepada rakyat malaysia jgn percaya kepada si bontot ni.. dia besar punya penipu... Agree dgn ckp anon 12:14... kalau betul anwar nak bebaskan media .... boleh tak bila reporter tanya diamana jam dia. dia jgn marah arr....anwar ni banyak tipi...

Anonymous said...

gila hapa,janji 16sept dulu nk jd PM dah kantoi,ni nk tipu lg,nampak sgt PENIPUNYA~KAMI BENCI PAKATAN RAKYAT