Breaking News
Loading...
October 17, 2012

Info Post

Lim guan eng dalam satu kenyataanya kepada berberapa pemimpin dap pulau pinang pernah mengatakan, dia berasa amat terhina kerana mengangkat sumpah sebagai ketua menteri pulau pinang di hadapan tuan yang terutama (tyt) berbangsa melayu...

Kata guan eng "kenapa hanya melayu sahaja yang jadi tyt, kenapa tidak cina ? sedangkan orang cina juga adalah warga negara malaysia" dan dia berjanji akan memberi peluang kepada cina menjadi tyt sekiranya dap berjaya mentadbir kerajaan persekutuan, guan eng bukan hanya nak tukar tyt di pulau pinang, tapi dia juga akan tukar tyt di melaka, sabah dan sarawak kepada bangsa cina.

Bukan hanya tyt yang guan eng nak tukar, ketua polis negara dan panglima angkatan tentera juga akan guang eng tukar, menurut sumber, guan eng telah mengenal pasti dua orang calon berbangsa cina untuk memegang jawatan ketua polis negara dan panglima angkatan tentera, kedua-dua mereka itu kini berada di singapore dan sedang menjalani latihan, sekiranya dap memerintah, kedua-dua mereka ini akan di panggil pulang dan terus dilantik memegang jawatan itu...

Esok aku akan ceritakan apa akan jadi pada daerah port dickson sekiranya dap mentadbir malaysia...

5 comments:

Anonymous said...

kalau DAP lantik TYT kaum cina pun kerana dokongan yg kuat dari org melayu,kalau sebakul orang melayu tolong melayu mereka tak akan nampak,tapi kalau cina beri mereka secawan pun mereka sanjung hingga akhir hayat. sehingga ada yg sanggup makan babi dari ayam.

Anonymous said...

Tahniah pada Paklah , Ini kejayaan Islam Hadhari...bebal sombong, keterbukaan bebalnya dia. elok keluarkan dari malaysia gi samolia aja

hangkedee said...

TUN DUN bODOHWI suka panta cina

Anonymous said...

yang dah lepas tetsp berlalu..yg penting pada masa kini patutnya org melayu juak PR sedar bahawa kuasa org melayu seringkali dipersoal oleh dap..pas pula mcm dibutakan..jgn menang sorak..agama dan kuasa bangsa tergadai..fikir2kan lah..

anti bohmau said...

DET,

kita perlu sedarkan kaum cina dap bahawa perlembagaan negara meletakkan Islam & Melayu ditempatnya...bukannya sesenang itu lim guan eng boleh mengubah apa yg sudah termaktub dlm perlembagaan.

nnt org pas kata buat apa ikut perlembagaan reid yg tidak Islamik, kununnya? tp nak tanya org pas, kalu dia ada perlembagaan Islam, beranikah pas jamin kedudukan bangsa melayu sbg tuan kpd negara ni? tentu pas akan kata Islam yg diperjuangkan, bukannya bangsa! habisla bangsa melayu nnt!!

selama ni pun kedudukan org melayu dlm pas bila bergandingan dgn dap hanyalah sbg tukang angguk, tukang jaga parkir, tukang tunjuk perasaan, jong tidur atas jalanraya & tukang sorak takbir sj bila ada perhimpunan pr!!! mampukah pas menjadi ketua? tak mungkin!!!