Breaking News
Loading...
October 13, 2012

Info Post


Ahli majlis tertinggi Umno Datuk Saifuddin Abdullah menggesa bekas  timbalan presiden PAS, Nasharuddin Mat Isa mengemukakan bukti kukuh bagi menyokong dakwaan bahawa satu majlis kesyukuran yang diadakan di Sarawak tahun lalu menganjurkan doa supaya "Malaysia menjadi negara Kristian".

Nasharuddin dilaporkan mendakwa, majlis itu berlangsung selepas pilihan raya negeri Sarawak.

Saifuddin berkata kenyataan demikian menyuburkan budaya politik pertentangan di Malaysia sehingga membawa kepada budaya takut dan curiga-mencurigai dalam masyarakat.

"Kita tahu di Sarawak ada ramai penganut Kristian tetapi sama ada ada atau tidak idea seperti yang disebutkan itu, saya lebih suka tak cakap perkara begitu kecuali saya ada bukti yang kukuh.

"Saya bimbang dan saya tak akan sebut benda begitu kerana saya tak mahu menambah budaya takut.

"Jadi saya harap Nasha ada bukti yang kukuh," katanya kepada Malaysiakini.

Komen aku: kalau dah bengong tetap bengong la, buat apa najib simpan makhluk macam nie dalam kabinet dia, kalau nak bukti, pergi interviwe razali abd rahman, bekas ahli dap melayu, dia boleh cerita dekat kau A-Z pasal perancangan tu, ini payahnya kalau ada timbalan menteri 'bodoh tak boleh di ajar, cerdik tak boleh di ikut"

7 comments:

Anonymous said...

dia tu dalam proses nak kena humban.....

Anak Lenggong said...

Dia ni dah lama berpihak kepada nuar brahi..tetapi dia lakukan secara senyap-senyap..dia nak keluar terus takut jadi satu prasangka pulak so dia cuba buat provokasi kepada Umno dan Najib dengan beberapa perbuatan yang menyebelahi pembangkang supaya dia disabitkan kesalahan dan ditendang keluar daripada Umno..sekiranya ini berlaku ianya akan menjadikan satu modal bagi menembak Najib...so kena hati2 dengan permainan sikeparat ni.

Anonymous said...

AKU DA CAKAP LAMA DULU...DIA NI CUMA EKOR CICAK JE. JENTIK CICAK TU JATUHLAH EKOR DIA..
BUAT APA MASIH DOK SIMPAN SI MALAUN NI. MEMANG SAMPAH DIA NI...
TAKDA SATUPUN YANG MEMBANTU.
ORG DOK SIBUK CERITA BERBULAN2 PERKARA NI DIA MASIH TAK SENSITIF DAN MASIH DOK TERTANYA2 BETUL KE TIDAK. APA PUNYA MP DAN TIMB MENTERI MACAM NI..

KZSO said...

Dier ni winnable candidate pru13...winnable cabdidate pkr tapi loseable candidate utk bn dan umno serta kawasan parlimen dier...

KZSO said...

Dier ni winnable candidate pru13...winnable cabdidate pkr tapi loseable candidate utk bn dan umno serta kawasan parlimen dier...

Anonymous said...

Dulu pemimpin PKR si Mansor di Pulau Pinnag pun kata, dia tak pernah sebut Gian Eng Cochy, arrogant...Dia slahkan media.

Lepas tu, bila keluar pita rakaman, baru mengaku pulak...

DAP ni pun sama jugak. menafikan semua tu.

pemimpin pembangkang memang penipu besar!!!

PAS masih lagi nak berkawan dgn PKR dan DAP yg terang terang menentang islam...

Michael Sahputra said...

Dier ni winnable candidate pru13...winnable cabdidate pkr tapi loseable candidate utk bn dan umno serta kawasan parlimen dier...