Breaking News
Loading...
November 26, 2012

Info Post
Apa-apa hal pun, korang baca berita nie dulu...


Tiada ungkapan yang mampu dilafazkan sebilangan besar pekerja kilang Lynas Advance Material Plant (Lynas), Gebeng dekat sini selain mengalirkan air mata gembira tanda kesyukuran selepas Mahkamah Tinggi memutuskan kilang tersebut dibenarkan beroperasi hari ini.

Hakim Datuk Mariana Yahya dalam keputusannya hari ini menolak permohonan injunksi interim ke atas Lesen Operasi Sementara (TOL) yang diberikan kepada Lynas sebelum ini, oleh tiga penduduk Kuantan sekaligus membolehkan Lynas memulakan operasinya setelah digantung sementara waktu ekoran injunksi berkenaan. utusan 8 Nov 2012

Ok mahkamah dah buat keputusan kata kilang lynas dah boleh beroperasi macam biasa, itu keputusan mahkamah yang sudah di buat setelah mendengar hujah dari berberapa orang pakar yang arif dan yang berkaitan dengan kes itu, kesudahannya kilang lynas di benar beroperasi setelah mahkamah percaya ianya benar-benar selamat.

Tapi ape ke halnya dengan cina-cina bengong nie, masih lagi nak berdemo walau pun mahkamah dah bagi keputusan yang kilang lynas nie ok dan boleh beroperasi semula...

Semua orang tahu, kilang lynas tu di miliki oleh orang melayu, malah lebih kurang 70 peratus perkerjanya adalah melayu dan terletak di kawasan melayu, jadi secara logiknya kilang itu menjadi tempat orang melayu mencari rezeki...

Si cina-cina nie dengki dengan orang melayu dan memang hajat cina nak sabotaj ekonomi orang melayu maka terjadilah perkara seperti di bawah....

Demo anti lynas semalam...









9 comments:

Anonymous said...

kerajaan MALAYSIA terlalu berlembut..jgn sampai orang MELAYU hilang sabar!!!

jizzy joe said...

Ramainya komunis...

jizzy joe said...

Ramainya komunis...

Anonymous said...

Tarik kerakyatan pemakan-pemakan babi ini!!!!

Anonymous said...

Anon 11.17am

Yang sedihnya ada orang-orang Melayu pembelot negara dalam PGayR dan PAS yang menyanjungi tindakan kumpulan komunis ini!!!Silap kerajaan juga kerana memberi muka sangat kepada golongan yang tak kenang dek untung ini.

Anonymous said...

hantar je balik tongsan..boleh?

Anonymous said...

Najib mesti berani tanya pada Cina ni...APA LGI ORANG CINA MAHUKAN DI MALAYSIA NI??...TAK HABIS-HABIS BUAT KACAU...TAK SETUJU DENGAN KERAJAAN NI...MASEH NAK SOKONG DAP RASIS!!! Warganegara dah kasi...Bisnes dah banyak untung...Yang banyak kaya adalah orang Cina...Hanya Malaysia yang iktiraf dan beri peluang pada pendidikan vernakular Cina...Nama dan agama maseh bebas...Perayaan engkau orang lebih bising daripada kaum lain...Babi dapat di mana-mana..judi ada...arak ada..jalang pun banyak..rumah urut merata-rata..APA LAGI ENGKAU ORANG MAHU??? ENGKAU ORANG NAK JADI PM?? NAK JADI SULTAN??...

Anonymous said...

Fikir secara logik skit. Kenapa orang cina nak dengki ngan orang melayu setakat lynas. Dierorg punyer industri dah maju dari sekecik2 perniagaan smpi sebesar2 perniagaan. Lynas tue blh tutup sebelah mata ar dari segi duit. Tp hakikatnya cina2 yg bijak nie risau psl keselamatan dierorg sbb lynas menyebarkan bahan radioktif jauh sampai ke kuantan. Projek lynas nie afrika pn sanggup tolak. Kalau x percaye tgk sendiri kt youtube-pakar saintis omputih yg neutral x dipengaruhi sebarang anasir2 politik yg terangkan lynas berbahaya. Kerajaan malaysia sanggup tutup bangkai dan bahayakan nyawa rakyat sbb dierorg terpakser bayar gantirugi berbillion utk lupuskan balik projek lynas sbb tue dierorg nafikan lynas sememangnyer berbahaya. Insaflah wahai kaumku, yg menyebabkn org cina berjaya sbb mereka rajin dan gigih menghadapi ranjau2 perniagaan. Yg menyebabkn awak tue miskin adalah diri awak sendiri tahan makan gaji, susah nak kikis sikap pemalas, cukup sekadar;alhamdulillahh cukup setakat cukup mkn. Insaflah wahai kaumku ikutlah sunnah nabi, mula lar berniaga mcm nabi kita. Daripada duk marah ciner sbb dierorg kaya kan lg baik bg persaingan kt dierorg dlm bidang perniagaan. Renung2kn dan selamat beramal.

Anonymous said...

Sebenarnya yang buat kilang LYnas tu dan ahli2 nya orang2 munafik , bertopengkan melayu dan islam, padahal mereka itu jahat, ramai orang islam yg melayu maupun cina yg bantah lynas, please be firm k