Breaking News
Loading...
December 26, 2012

Info Post

Semua orang tahu, kerajaan kelantan bagi tanah balak kepada cina dap bernama ngeh ko ham dan nga ko ming sebagai balasan atas jasa mereka memberikan jawatan menteri besar perak kepada wakil pas (nizar), ada yang kata tanah balak itu dipajak kepada cina dua ekor tu selama 50 tahun dan ada yang kata pulak selama 70 tahun, tapi apa yang mengejutkan di sini ialah pemilik asal tanah itu...

Mungkin korang semua akan kata, alah biase la, kerajaan bagi tanah... pada aku tak salahnya kerajaan kelantan bagi tanah pada sesiapa pun, lantak dia la, tapi yang menyedihkan ialah, tanah seluas 4000 hektar yang di beri kepada ngeh dan nga itu adalah milik YAYASAN ISLAM KELANTAN (YIK).

Bila tanah milik yayasan islam kelantan di beri pada orang lain, YIK tidak diberi tanah baru sebagai ganti, maka YIK sudah kehilangan sumber pendapatan...

Ok kenapa timbul pulak cerita ngeh menuduh umno bocorkan rahsia...??? ceritanya mudah, kalau pembelian tanah itu mengikut prosidur ianya bukan rahsia lagi, ye lah apa yang nak di rahsiakan kalau beli dengan jalan yang betul, tapi ngeh dan nga memiliki tanah itu dengan cara tak betul, itu sebab bila cerita tanah ini di keluarkan ngeh menggelabah beruk, umno di tuduh bocorkan rahsia dan yb hamidah pulak di ugut supaya tidak mendedahkan status pembelian tanah dan siapa di belakang syarikat yang membeli tanah itu...


5 comments:

Anonymous said...

Macam mana kerajaan kelantan (pas) boleh luluskan, takan nik aziz tak tau hal ni, tanah yayasan islam kelantan di beri pada cina.

Anonymous said...

aku tak heran kalau nik ajis tak tau hal ni....apa yg dia tahu dlm urusan tadbir negeri????
semua urusan bagi kat org bawah....dia main sain dan hangguk hangguk jer bila staf bawah explain...lepas tu tanda tangan....mana nak fikir kesan jangka panjang????
yg dia tahu siang malam pagi petang CERAMAH...CERAMAH....lepas tu keluar fatwa merapu....
tapi apapa hal pun aku gerenti nik ajis & PAS akan kekal menaang dlm PRU13 nanti...sebab org kelantan tu buduz buduz semuanya....

Anonymous said...

Aku sokong pandangan Anon 2:07, kita org luar ni cakaplah apa2 pasal kemungkaran & kebodohan DNA & PAS Kelantan, tapi org Kelantan still akan sokong DNA dan PAS pada PRU 13.. diaorg ni dah tahap taksub melampau.. DNA tu x boleh sentuh dah tahap maksum.. apa yg DNA buat tu semuanya betul kalau sanggah DNA nanti berdosa besar..

Anonymous said...

bersih dan jujurla sangat korang yang nak rampas Malaysia ni! cilakak punya cina! chauvinisme tidak ada tempat di bumi melayu ni bodoh!

Anonymous said...

aik.....

kata dulu tulus....
tiada rahsia antara mereka dan rakyat yang dipimpin kunun....

hancing laaa..................